برگزاری آیین گهنبار دانش‌آموزی در آتشکده کرمان

آیین گهنبار همس‌پت‌میدیم گاه بامداد پنچشنبه ۲۵ اسفندماه با همازوری دانش‌آموزان در تالار آتشکده کرمان برگزار شد.

در این آیین حضور دانش‌آموزان و نوجوانان چشمگیر بود، در آغاز از ساعت ساعت ۸:۳۰ موبدان هومن فروهری، ویشتاسب موبدشاهی و بانو مهرزاد کاویانی با دانش‌آموزان و نوجوانان اوستای گاه هاون را خواندند و سپس بانو مهرزاد کاویانی درباره‌ی گهنبار دانش‌آموزی در آینده نزدیک خبر داد و با دستیاری مزدا فروهری و فرهاد فرهادی و مازیار حافظی با کمک به موبدان در هنگام سرایش اوستا در گفتن آفرینامه و پاره کردن میوه‌ها همازور شدند. پس از سرایش اوستا آقایان مهربرزین رستمی و کیوان بختیاری و بانوان واسنا بختیاری وپارمیدا زنده‌نوش درباره‌ی چَهره‌های گهنبار و زمان برگزاری و فلسفه گهنبار به زبان ساده توضیحاتی دادند که خیلی زیبا وجالب بود. سپس دانش‌آموزان پایه دوم، سوم و جهارم بندهایی از گات‌ها را هم‌خوانی کردند. در پایان با صبحانه از باشندگان پذیرایی شد در زیر تصاویر این گهنبار را می‌بینید:

فرتورها از مهنوش فرهمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *