لوگو امرداد

دستیازی شبانه‌روزی به تاریخ ایذه ادامه دارد

izeh 1گستره‌های تاریخی شهرستان ایذه شبانه‌روز مورد دست‌یازی حفاران و قاچاقچیان قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی فرامرز خوشاب، دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه، در واپسین پایش انجام شده در شبانه‌روز گذشته به ۲ محوطه‌ی اشکفت‌سلمان و تپه‌ی نامور به «تل حاج عیسی سلطانپور» دستیازی شد.

به گزارش ایسنا، خوشاب با سپاسداری از مردم فرهنگ‌دوست ایذه و نگرانی همیشگی آن‌ها درباره‌ی میراث فرهنگی افزود: با توجه به نگرانی‌های همگانی در پیِ دستیازی‌های شبانه‌روزی به گستره‌ها و ویران ‌کردن حریم و عرصه‌ی این میراث نیاز بود تا وزیر میراث فرهنگی خود از نزدیک شرایط چیره بر میراث فرهنگی خوزستان را ببیند و به آمارِ از راه دور بسنده نکند.

وی افزود با وجود سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به خوزستان و چشمداشت حضور وزیر میراث فرهنگی در این سفر، گستره‌‌های تاریخی شهرستان ایذه همچنان مورد دستیازی‌های شبانه‌روزی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: گنجینه‌ی تاریخی اشکفت‌سلمان و تپه سلطانپور از دوره‌ی ایلام میانه با دیرینگی بیش از سه هزار سال و دیگری از هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد است که شوربختانه به شوند نبود گشت‌زنی مناسب و نظارت یگان حفاظت میراث فرهنگی هر روز حفاری و ساخت‌وساز در حریم و عرصه‌ی این گستره‌های تاریخی را می‌بینیم که به حال خود رها شده‌اند.

خوشاب گفت: امیدواریم پس از این همه فریاد وامصیبتا و صدای درخواست یاری و نجات‌بخشی که بارها از سوی انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی، کارشناسان، مردم و دغدغه‌مندان به این حوزه در رسانه‌های گوناگون بازتاب یافته است، یک تَن پیدا شود و صدای تیشه و کلنگ و چکش‌هایی را که ما می‌شنویم او نیز بشنود و به گوش استاندار خوزستان و وزیر میراث فرهنگی برساند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04