لوگو امرداد
گزارش از نشست سی‌‌و‌نهم:

هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران دارای سخنگو شد

photo 2023 09 28 12 27 32در سی‌ونهمین نشست گردش 45، هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران برابر مصوبه هیات‌مدیره، با داشتن سخنگو موافقت کرد و در همین نشست سخنگو انتخاب شد.

هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران دارای سخنگو شد.
در نشست 39 گردش 45، هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران برابر مصوبه هیات‌مدیره با داشتن سخنگو موافقت کرد و تنها یک تن برای دریافت این پست مناسب تشخیص داده شد.
مصوبات
کمیسیون روابط عمومی
برابر طرح تعیین سخنگوی هیات مدیره در گردش 43 فرامرز پوررستمی از سوی کمیسیون روابط عمومی پیشنهاد شد.
کامبیز رستمی، دبیر کمیسیون روابط عمومی: در گردش 43 طرحی مصوب شده به‌عنوان طرح تعیین سخنگوی هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران که در آن گردش سخنگو هم گزینش‌شده بود با ارایه این طرح و تا آخر آن گردش هم فعالیت داشته ولی پس‌ازآن انجمن سخنگویی تعیین نشد. بر اساس این طرح ما آقای پوررستمی را از سوی کمیسیون روابط عمومی پیشنهاد دادیم که در صورت تایید ایشان به‌عنوان سخنگو باشند.
افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران: طرح را بخوانید.
کامبیز رستمی آن مصوبه را به شکل کامل برای باشندگان خواند.
افشین نمیرانیان: این انتخاب هم ایجابی است و هم سلبی. ایجابی به این مفهوم که یک نفر مشخص می‌شود که حرف‌های رسمی انجمن را می‌زند و سلبی به این خاطر است که بقیه می‌دانند که اگر کسی اظهارنظری کرد نظر شخصی خودش است پس غیرقابل استناد است شما پیشنهادتان این است که آقای پوررستمی باشند. البته اگر کسی غیر از ایشان داوطلب است در همین‌جا بگوید تا رای مخفی گرفته شود.
فرامرز پوررستمی، فرنشین کمیسیون روابط‌عمومی: سخنگو در انجمن‌های خیریه ساختارهای مانند ساختار انجمن ما را دارد، هم آسان است و هم مشکل، آسان ازاین‌جهت که مخاطب خیلی محدودی دارد و سخت است از این بابت که گردش اطلاعات معیوب است.
نکته‌هایی هست مثلا اینکه در مصوبه‌ای که خوانده شد در آنجا می‌گوید سخنگو باید از مصوبات دفاع کند، این آسان نیست مصوبات ما ممکن است اشتباه باشد و الان متوجه اشتباه نشویم شاید دوماه بعد این اشتباه خود را نشان دهد. من نباید دفاع کنم بلکه باید تشریح کنم، این را باید تغییر دهید، نکته بعدی اینکه وقتی می‌گویم گردش اطلاعات دو حالت دارد یا سخنگو باید به نزد منبع اطلاعات برود و یا منبع اطلاعات خود به نزد سخنگو بیاید یا بینشان‌ یک ارتباط نزدیک و راحتی برقرار شود. من که به سراغ کمیسیون‌ها نخواهم رفت چون تمام زمان من را می‌گیرد. سخنگو زندگی شخصی نیز دارد. من به سراغ فرنشین کمیسیون‌ها هم نمی‌روم. دوم اینکه در مورد پرونده‌های حقوقی من معتقدم نباید حرف زد مخصوصا در فضای مجازی، همچنین درباره‌ی پرونده‌هایی که هنوز در جریان است و مصوبه‌هایی که نهایی نشده‌اند نباید حرف زد. رابطه فرنشین و سخنگو باید تنظیم شود کجا فرنشین به سخنگو ارجاع می‌دهد و کجا سخنگو به فرنشین ارجاع می‌دهد. اگر شما فکر می‌کنید این کار از عهده من برمی‌آید من از شما می‌خواهم نخست من را مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهید.
افشین نمیرانیان: نخست رای بگیریم که می‌خواهیم سخنگو داشته باشیم یا خیر؟
بابک شهریاری، فرنشین کمیسیون امور مالی: من متوجه لزوم داشتن سخنگو نشدم، سخنگو ممکن است حقیقت را منعکس کند ولی این گفته در جهت مصلحت انجمن نباشد و تشخیص مصلحت کار خیلی سختی است و حرفی که زده می‌شود می‌تواند باعث خسارت بزرگی شود. ممکن است سخنگو به‌اشتباه بگوید ساختمانی موقوفه است دیگر کار تمام می‌شود و این ساختمان دیگر وقفی محسوب می‌شود و این خطر بزرگی دارد ولی وقتی سخنگو نباشد به‌عنوان‌مثال تنها می‌گویند بابک شهریاری این حرف را زده و تمام می‌شود و خسارتی وارد نمی‌شود من فکر کنم این طرح جالبی نیست
شاهرخ پورمستدام، دبیر کمیسیون املاک و موقوفات: نظر من این است که سخنگو اشرافی در کمیسیون‌ها در مقایسه با فرنشین کمیسیون‌ها ندارد و در جلسات پرسش و پاسخ فرنشین کمیسیون‌ها اگر با توجه به اشراف کاملی که دارند پاسخگو باشند بهتر است.
فرشاد فرهی‌فر، فرنشین کمیسیون فرهنگی: من فکر می‌کنم طرح سخنگو طرح خوبی است ولی آدم سخنگو مهم‌تر است و باوجود سخنگو من دیگر به خودم اجازه نخواهم داد تا در هر جمعی از انجمن حرفی را بزنم که بعدا برداشت شود که انجمن این کار را کرده یا می‌خواهد بکند. با طرح سخنگو هرکدام از هموندان انجمن حرفی را بگویند دیگر به نام انجمن نیست بلکه سخن سخنگو ملاک است و سخنگو لازم نیست هر حرفی را بزند و هرچه را پرسیدند پاسخ بگوید می‌تواند بگوید پاسخ نمی‌دهم بعدا می‌پرسم. من می‌دانم آقای پوررستمی بی‌حساب حرفی را نمی‌گویند فقط نگرانم که آن حسابش کتاب دارد یا ندارد. من نمی‌توانم هرروز به شما گزارش بدهم و این من را نگران می‌کند ولی من شایسته‌تر از ایشان سراغ ندارم. طرح خوبی است.
فرامرز پوررستمی: من یک نکته بگویم شما درست می‌گویید شما مرتب نمی‌توانید به سراغ من بیایید حرف درستی است ولی فرنشینان باید در دسترس باشند.
جمشید دارابیان، هموند کمیسیون مالی: انجمن یک ضربه‌گیر لازم دارد که آقای پوررستمی برای این کار مناسب است.
افشین نمیرانیان: من از این طرح دفاع می‌کنم. نکته‌ای که بابک شهریاری گفت مهم است ولی در کمیت اتفاق می‌افتد ولی دفاع من از حرف فرشاد است مثلا از امرداد و برساد به ما زنگ می‌زنند و اگر یک نفر وجود داشته باشد تا حرف رسمی را بزند و این مسوولیت باعث می‌شود که محتاط‌تر شود مثلا در گردش 43 آرمین هورمزدی که سخنگو بود به‌محض سخنگوشدن محتاط‌تر شد. به نظر من مزایای بیشتری دارد.
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات: من موافقم چون رسانه‌ها می‌دانند با چه کسی طرف هستند ممکن است از حرف من بد برداشت شود در زمان آرمین وقتی چیزی را از ایشان می‌پرسیدند و نمی‌دانست مرتب زنگ می‌زد و پرسش می‌کرد من کاملا برای ایشان توضیح می‌دادم اگر جایی لازم بود به من ارجاع می‌داد من فکر می‌کنم این‌گونه کار ما هم سبک خواهد شد.
افشین نمیرانیان: بگذارید رای بگیریم نخست برای اجرای طرح داشتن سخنگو در گردش 45 رای می‌گیریم.
تصویب شد
افشین نمیرانیان: اکنون رای‌گیری می‌کنیم برای پذیرش آقای فرامرز پوررستمی به‌عنوان سخنگوی انجمن زرتشتیان تهران
تصویب شد.

کمیسیون مالی
مصوب شد مبلغ 34 میلیون و 677 هزار تومان بابت هزینه‌های عمرانی قصر فیروزه مندرج در صورت ارایه شده به هیات‌اجرایی آنجا پرداخت گردد.
بابک شهریاری: در آرامگاه قصر فیروزه خیلی کارها انجام‌شده و مهم‌ترین آن‌یک سوییتی است که برای مسوول سرپرست آرامگاه درست کردیم. بخش عمده‌ی هزینه اتاق سرپرست آرامگاه را خانم مهردخت شهریاری پذیرفتند سرامیک‌ها را خریدیم و نصب کردیم و در ادامه تعمیرات اتاق پشت را هم با این مجموعه انجام دادیم. البته در تنخواهی که هیات اجرایی انجام داده چیزهای دیگری هم هست. همان‌طور که می‌دانید بازسازی آن سالن را قرار است خانواده استاد بر عهده بگیرند و سالن پشتی را که سال‌ها بود استفاده نمی‌شد، تمیز و مرتب و رنگ‌آمیزی کردیم و این‌ها یک سری هزینه‌هایی داشت که ناچارا انجام شد و روی‌هم‌رفته از مبلغ 25 میلیون تومان تنخواه بالا زده و ما باید مصوبه آن را بگیریم.
افشین نمیرانیان: اگر آیین‌نامه هیات اجرایی را ببینید هرگونه عملیات عمرانی پیش از آغاز باید به تایید هیات مدیره انجمن برسد. این تنها برای هیات اجرایی قصر فیروزه نیست بقیه هیات اجرایی‌ها موظف به رعایت آن هستند. البته صحبت‌هایی شده بود ولی مصوبه هیات مدیره گرفته نشده بود. برای دفعات بعد رعایت شود.
فرامرز پوررستمی: منبع این کجاست؟
بابک شهریاری: به‌طور اخص ما دو خانه داریم که نیت نامه آن این است برای آرامگاه قصر فیروزه هزینه شود یکی نوشته برای جاده قصر فیروزه هزینه شود که آن موضوع تقریبا منتفی است و دیگری برای آرامگاه است همانی است که الان داریم می‌دهیم به خوابگاه دختران که سکنا پیدا کنند پس آرامگاه جای فقیری نیست افزون براین دوخانه، قصر فیروزه کمک مردمی هم دارد.
مهرداد کاویانی: آیا این 149 میلیون تومانی که ضایعات فروختند می‌تواند منبع درآمد قصر فیروزه باشد؟
فرشاد فرهی‌فر: این ضایعات مال مدرسه انوشیروان است ما می‌توانیم برای بچه‌ها خرج کنیم.
شابهرام سیروسی، خزانه‌دار: این 149 میلیون به‌حساب انجمن می‌آید و سپس برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.
افشین نمیرانیان: باید حساب کنیم چه مقدار از آن، درآمد هیات‌اجرایی است.
تصویب شد

کمیسیون آموزشی
برابر طرح حمایت از فعالیت‌های فرهنگی فراخوانی بابت دریافت ایده و طرح‌های فرهنگی در رسانه‌های زرتشتی از طرف روابط عمومی منتشر شود.
کامبیز رستمی: این طرح که دو هفته پیش مصوب شد قرار شد فراخوانی داده شود تا اگر کسی طرحی و یا ایده‌ای برای استفاده از این حمایت فعالیت‌های فرهنگی دارد، منتشر شود و کمینه یک ماه مدت فراخوان است که این طرح‌ها احتمالا اواخر امسال یا سال آینده خواهد رسید.
افشین نمیرانیان: یکی از بندهای آیین‌نامه اولویت‌بندی است آیا این کار را کردید؟
فرشاد فرهی‌فر: درست می‌گویید ما خودمان امیدواریم که طرح بیاید و ترجیح ما این است که با تعیین اولویت بدین‌صورت صریح خود را محدود نکنیم و ببینیم طرح چیست.
تصویب شد.

کمیسیون خدمات
مطرح شد که خانم پریوش هیربد به مدت چهار ماه به‌عنوان سرپرست خوابگاه دختران و پسران به شکل پاره‌وقت همکاری کند.
مهردخت شهریاری: خوابگاه دختران به ساختمان جدید ورزا منتقل‌شده و خانم بوستانی هم رفته است و خوابگاه پسران ما که البته آقای درخشنده فعلا به‌عنوان سرایدار با ما همکاری دارند در آنجا هستند ولی ما به این نتیجه رسیدیم که یک نفر مسوول نام‌نویسی و گرفتن شهریه باشد. هفته‌ای یکی دو بار سری بزند و نظارتی بر خوابگاه داشته باشد و البته آقای نیکنام خودشان پیشنهاد دادند که دوربین نظارتی می‌گذارند البته به‌عنوان راهکاری برای کنترل رفت‌وآمدها ما کسی را نداریم که از انجمن این کار را بکند.
وی افزود: خانم هیربد 10 سال سرپرست خوابگاه گفت‌وگوی یزد بود و من خودم در گردش 43 کارکردم و تجربه خوبی دارد. گفتیم آزمایشی همکاری کنند. زمانی که با ایشان صحبت کردم قول همکاری دادند.
افشین نمیرانیان: این ماه برای ما مهم است و من موافقم.
ساسان نیکنام، فرنشین کمیسیون املاک و موقوفات: ما برای استخدام باید فراخوان می‌زدیم.
افشین نمیرانیان: حرف شما درست است ولی این آزمایشی کوتاه‌مدت است.
فرامرز پوررستمی: حسن این فراخوان این است که دهان منتقدان را می‌بندد اگر کسی آمد ایشان باید توانایی خودش را بالا ‌ببرد، ولی مدت فراخوان را یک هفته بگذارید ولی دهان منتقد را ببندید.
جمشید دارابیان: من به این حرف آقای پوررستمی اعتراض دارم خیلی از ادارات دولتی از پیش شخصی را گزینش می‌کنند ولی با فراخوان قلابی همان شخص را دوباره گزینش می‌کنند مگر ما می‌خواهیم سَنبَل‌کاری کنیم؟
فرامرز پوررستمی: نه ما سَنبل‌کاری نمی‌کنیم، به شکل واقعی می‌گوییم همه می‌دانیم که داوطلب نداریم.
فرشاد فرهی‌فر: پیشنهاد می‌کنم تا پایان‌ترم باشند.
بابک شهریاری: من به این گفته کاملا اعتراض دارم اصلا ما نباید دهان منتقدین را ببندیم یا نبندیم بلکه باید به حرفشان گوش دهیم ولی تصمیم درست را بگیریم و انجام دهیم.
تصویب شد.
مصوبه بعدی اشکوب (:طبقه) همکف خوابگاه پسران دارای چهار تخت تک‌نفره است به‌عنوان محل پانسیون موقت افراد مجرد غیردانشجو با سقف سنی 35 سال به مدت بیشینه سه ماه و هرماه به مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان تا پایان سال جاری استفاده نمایند و در صورت داشتن ظرفیت این مدت با تصویب کمیسیون خدمات و هیات مدیره قابل تمدید است.
مهردخت شهریاری: تعدادی افراد هستند که دانشجو نیستند البته اشکوب‌های دوم و سوم ما خوابگاه دانشجویی است که به غیر دانشجو نخواهیم داد و این دانشجویان حتما باید از دانشگاه محل تحصیل خودشان گواهی کتبی بیاورند و در آن، ترم آنان نیز مشخص باشد و نحوه دانشجویی آنان قید شود اما جوانانی که به هر دلیل مثلا به دنبال کار به تهران می‌آیند، این‌ها برای نمونه سرباز هستند و به دنبال مکانی برای اسکان موقت هستند و ضوابطی چون مجرد بودن، پسر بودن و بیشتر از 35 سال سن نداشتن را هم دارا هستند می‌توانند از این مکان استفاده کنند. زمان سه‌ماهه درصورتی‌که خودشان متقاضی باشند در کمیسیون خدمات برای یک ماه اقامت آنان را تمدید خواهیم کرد. ما فضای پایین را به این‌گونه افراد خواهیم داد.
جمشید دارابیان: ماهی دو میلیون و پانصد خیلی بالاست.
مهردخت شهریاری: چرا؟ مبنای قیمت ما پذیرشگاه اصفهان است آنجا شبی هفتاد هزار تومان است خوب سی روز دو میلیون و صد هزار تومان می‌شود ما در تهران شبی هشتاد گذاشتیم که سی روز می‌شود دو میلیون و چهارصد هزار تومان و بالاخره از امکانات آنجا دارند استفاده می‌کنند حالا اگر سختشان است نیایند.
ساسان نیکنام: این شوندی می‌شود که همه برای اسکان به تهران بیایند و مبنایی است که انجمن جا و محل خواب دارد و با این امکانات تشویق می‌شوند برای کار به تهران بیایند. این توقع ایجاد می‌شود که انجمن مکانی بزرگ‌تر برای اسکان آنان باید ایجاد کند.
فرامرز پوررستمی: بخشی از حرف‌های من را ساسان زد این خطر هست که بگویند چرا به آن یکی دادید و به من ندادید و نتوانیم آن‌ها را بیرون کنیم. وقتی می‌گوییم گران است یا ارزان یک مبنایی داریم باید بگوییم نسبت به کجا ارزان و گران است و این قیمت باید قابل دفاع باشد شما با دیدن آگهی پانسیون ببینید چند است.
جمشید دارابیان: اگر اتاق به اتاق بود یک حرفی ولی اکنون این‌یک سالن است با چهار تخت بعد می‌گویید ماهی دو میلیون پانصد هزار تومان بدهید این عادلانه نیست. شخصی از یزد می‌آید به امید کار و پس از سه یا چهار ماه بدون پیدا کردن کار، با یک خاطره بد برمی‌گردد که انجمن فقط از من پول زیادی گرفته است.
نوذر نوذری، دبیر انجمن: سرباز که سه‌ماهه خدمتش تمام نمی‌شود این مبلغ هم درست است که به نظر زیاد است ولی اگر قیمت را پایین بیاوریم مهاجرت معکوس از شهرستان به تهران اتفاق خواهد افتاد.
فرشاد فرهی‌فر: به‌عنوان رهیافت (:راه‌حل) موقت طرح خوبی است و مبلغ آن‌هم خوب است، ولی برای بلندمدت باید یک جای ثابت داشته باشیم. کسی که به تهران می‌آید باید پول بدهد.
جمشید دارابیان: من با این دید به انجمن وارد شدم که بدهکار هازمان خودم هستم و دِینی به گردن من است ولی در هموندان انجمن دید خطرناکی وجود دارد و آن این است که هموندان انجمن خود را طلبکار هازمان می‌بینند و نه بدهکار.
افشین نمیرانیان: این سه ماه را کم کنیم تا نظم داشته باشد و با حرف ساسان موافقم چون ممکن است درخواست زیاد شود. من همچنین با نکته ساسان مخالفم چون ممکن است نارضایتی باشد ولی این حداقل امکان است و چهار نفر هم چهار نفراست.
ساسان نیکنام: اگر صرفا این هزینه‌ای که شما می‌خواهید از دوستان بگیرید برای درست کردن جایی دیگر برای آنان هزینه بشود من این پیشنهاد را در کمیسیون موقوفات بدهم تا آن 115 یا 120 میلیون تومان هزینه صرفا برای اتاق‌بندی هزینه شود.
مهردخت شهریاری: فکر نکنم با این قیمت متقاضی داشته باشیم ولی کسانی که نیاز دارند در تهران باشند این را به‌عنوان راهکار داریم برای پسران مجرد. ممکن است زمان را به یک ماه کاهش دهیم و می‌دانم خانم هیربد از آنان امضا خواهد گرفت.
ساسان نیکنام: دانشجو را چگونه تعریف می‌کنید؟ آیا کسانی که در موسسات فنی و حرفه‌ای و دوره‌های دیگر هم به‌عنوان دانشجو در نظر گرفته می‌شوند؟
مهردخت شهریاری: در موسسات هم که درس می‌خوانند می‌توانند مدرک بیاورند ما آن‌ها را نیز قبول خواهیم کرد.
افشین نمیرانیان: موسسات زیر نظرآموزش عالی را ما دانشگاه تلقی خواهیم کرد.
فرشاد فرهی‌فر: من در اینترنت جستجو کردم خوابگاه پسرانه نیایش اتاق چهار تخته را ودیعه 5 میلیون تومان کرایه ماهیانه سه میلیون و هشتصد. پس مبلغ ما زیاد نیست.
کامبیز رستمی: من موافق این قیمت‌ها هستم ولی دقت کنید که امکاناتی که آن‌ها می‌دهند خیلی تفاوت دارد.
مهرداد کاویانی: من خوابگاه را دیدم در تعجبم نگهبانی که آنجاست دو نفر هستند مکانی که آن‌ها استفاده می‌کنند چهار اتاق دارد می‌توانید طبقه اول را به نگهبان‌ها بدهید تا دم در باشد و رفت‌وآمدها را هم کنترل کنند و اشکوب با چهار اتاق را به سر آن بیاندازید.
ساسان نیکنام: یک ماه به درد چه کسی می‌خورد این پانسیون است.
افشین نمیرانیان: اگر متقاضی نبود تمدید می‌شود.
مهردخت شهریاری: چون امکانات ما محدود است.
افشین نمیرانیان: برای مدت اقامت زمانی را بگویید سه ماه خوب است.
تصویب شد.

گزارش‌ها:
بابک شهریاری: مساله، استهلاک و هزینه پنهانی است که وجود دارد. از جمله هزینه‌های سالن خسروی که به چشم کسی نمی‌آید مثل هزینه آب و برق و گاز و فکرمی‌کنید پنهان است ولی آشکار است ما در کمیسیون مالی بررسی کردیم که آمار به دست آمده البته خام بود.
در سالن خسروی استهلاک خود ساختمان، مثلا به خاطر رفت آمدها سنگ کف سابیده می‌شود یا با بازو بسته کردن در سرویس بهداشتی لولا، قفل در ساییده و خراب می‌شود خوب این‌ها هم هزینه است. یک سری هزینه‌های استهلاک تاسیسات داریم مثل روشن و خاموش شدن گاز، استهلاک جدی داریم مانند سالی یک‌بار سنگ کف را بسابیم یا سالی یک‌بار باید نقاشی کنیم پرده‌های آن جا باید تعویض شود. تقریبا با هربار آغاز مهمانی پنج میلیون تومان هزینه می‌شود بدون درنظر گرفتن هزینه غذا و آب و برق و گاز، از کمیسیون خدمات می خواهم مصوبه‌ای بیاورند که این هزینه را به‌عنوان ورودی کلی مصوب و سوا کنید.
شابهرام سیروسی: این‌ها را من در جریان هستم و الان مشکل ما پرده سالن است. فکر کنم 40 سال عمر دارد خود فرش قرمزی که رنگ آن رفته و تعویض آن کلی هزینه دارد. پول نداریم چاره‌ای هم نیست همه وسایل خراب است و از اینکه گفتید سپاس گزارم ولی عدد خیلی بیشتر است. تمام فرهای ما خراب است که چند صد میلیون پولش است. همه می‌گویند سالن پول درمی‌آورد نه این‌ها حرف است روی کاغذ ولی بدانید بیشتر از این‌ها است.
مهردخت شهریاری: در گردش 43 برای این منظور 10 درصد روی قیمت ها می‌کشیدیم.
بابک شهریاری: باید در رسانه‌ها این نوشته شود چون ما از هزینه پنهان می‌خوریم و مردم باید بدانند. وقتی مردم روی این پله‌ها راه می‌روند شاید به نظر نیاید ولی این پله‌ها ساییده می‌شود. اگر کاری نکنیم بعد از چند سال پله‌ها خراب می‌شود. البته من بیشتر درگیر استهلاک ساختمانی بودم و آقای سیروسی به دکوراسیون و پرده اشاره کردند که بخش زیادی از هزینه مثلا یک میلیارد تومان پول تعویض پرده خواهد شد این اعداد عجیبی است.
شابهرام سیروسی: نزدیک دو میلیارد قیمت پرده‌ها است.
بابک شهریاری: خواستم به کمیسیون خدمات بگویم حواسش به این هم باشد و تنها به دنبال قیمت غذا نباشید.
مهردخت شهریاری: اگر خاطرتان باشد گردش 43 ما 10 درصد روی قیمت می‌کشیدیم اکنون 34 یا 35 میلیون پول شست‌وشوی پرده شده در کنار آن کارگر می‌خواهد روکش صندلی ها را با وایتکس بشوید. امروز گل‌آرا می‌گفت سن مشکل دارد و لق است ما بودجه نداریم برای تعمیر من جرات نمی‌کنم ولی به نظرم آن 10 درصد را مجددا بگذاریم و از مردم بگیریم چون ما نمی‌توانیم قیمت را بگیریم.
بابک شهریاری: برای همین است که من اصرار دارم در رسانه نوشته شود تا مردم بفهمند چه خبر است. ما از هزینه پنهان داریم می‌خوریم.
افشین نمیرانیان: از پذیرشگاه ما 70 سال می‌گذرد ما از مردم پولی نگرفتیم که بتوانیم اکنون خرجش کنیم.
مهرداد کاویانی: سالن خسروی چندین سال است دارد کار می‌کند و عدم برنامه‌ریزی و استهلاک حساب نکردن از روز اول و همه درآمد آن را در جاهی دیگر خرج کردید شما اگر از روز نخست آنچه که درآمد داشت استهلاک را حساب می‌کردید و خرج خودش می‌کردید به این روز نمی‌افتاد. درآمد را می‌گیرید جای دیگر خرج می‌کنید چقدر درآمد داشت؟ آقای سیروسی قرار بود بیلان را بدهد. خانم شهریاری آقای سیروسی بیلان را دادند یا خیر.
مهردخت شهریاری: آنقدر سرم شلوغ بودکه یادم رفت بگیرم.
مهرداد کاویانی: خوب هنوز ندادند ولی مساله این است که با بیلان مشخص می‌شود که در این چند ماه سالن چه مقدار درآمد داشته و چه مقدار خرج خودش شده است.
افشین نمیرانیان: من خورده می‌گیرم به افعال به کاربرده شده اینکه می‌گویید گرفتید و خوردید. همانطور که شما هموند جامعه زرتشتی هستید ما هم تا سال‌ها هموند معمولی جامعه زرتشتی بودیم و هنوز هم هستیم شما درباره فرایند 60 ساله صحبت می‌کنید به نظر من باید از فعل کردیم استفاده کنید نه فعل کردید چون شما هم هموند هازمان هستید و منتخبین شما هم پشت این میز و جایگاه بودند.
مهردادکاویانی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران: این شش ماه اول سال چقدر درآمد داشتیم.
کامبیز رستمی: این هزینه‌ها اغلب آن اگر مراسم هم برگزار نشود وجود خواهد داشت.
بابک شهریاری: نه من با توجه به برگزاری مراسم این مبلغ را حساب کردم من به تعداد مراسم‌های ممکن تقسیم کردم.
کامبیز رستمی: موضوع بعدی آقای کاویانی گفتند باید این پول را نگاه داریم به نظر من در یک ارگان این کار طبیعی نیست بلکه از جایی که درآمد می‌گیرید می‌توانید جای دیگر خرج کنید برای خرج‌های خرد و ریز می‌توان از جای دیگر استفاده کرد ولی باید در سیستم حسابداری این ثبت شود.
مهرداد کاویانی: من منظورم این است که درآمد خودش را خرج خودش کنید نه نگهداری پول.
کامبیز رستمی: معنی این نیست که هر پنج میلیون تومان باید خرج خودش کنید بلکه بعد از 10 سال ممکن است پرده خراب شود.
فرانک زنده‌نوش، بازرس انجمن زرتشتیان تهران: این پنج میلیون خیلی طول می‌کشد تا نمود پیدا کند حاضر نیستیم هزینه واقعی را بگیریم بنابراین این پنج میلیون هر سال نمود می‌کند. پول‌های سالن خسروی شما به جایی نمی‌رود باید خرج خودش شود برخلاف اینکه بابک 150 مراسم را دیده با اتمام آن 150 مراسم آن 50 تا مراسمی باید هزینه دهد تا برای آن 50 مراسمی هزینه می‌شود شما به 150 می‌رسید بنابراین شما قادر نیستید آن قیمت واقعی را بگیری چون عملا درآمد هرسال در سالن خسروی باید بیشتر از آنی که دارید هزینه شود تا این سالن پابرجا بماند.
بابک شهریاری: اکنون آقای دارابیان تذکر درستی به من داد که سال دیگر این عدد دیگر پنج میلیون تومان نیست. من می‌خواهم بگویم این پنج میلیون تومان هر مراسم معادل با 10 کیلوگرم گوشت است و شما می توانید این را تا ابد در نظر بگیرید.

گزارش درباره نشست نهادها 
کامبیز رستمی: در مورد نشست نهادها که در روز 28 شهریورماه نشست نهادهای زرتشتی درتهران برگزار شد کوروش بلندی، کاویانی، پوررستمی، آذر بلیوان، دادبه اورنگی، کوروش ساسانی، بهروز جمشیدیان از آدریان بزرگ، خانه فرهنگ وهنر، اردشیر اورمزدی، خانم خرمشاهی، باشنده بودند در مورد تقویم رویدادها سخن گفتند برای هماهنگی بیشتر بین سازمان‌ها و نهاد‌ها آقای دادبه اورنگی سرپرستی گروه هماهنگی را عهده‌دار شدند.
پروانه خرمشاهی، دبیرکمیسیون فرهنگی: ما برای دبیرستان گشتاسب هم یک معلم دینی معرفی کردیم که با معلم دینی پیشین که فعالیت دارند همکاری می‌کنند تا دوهفته دیگر گزارشی درباره هیات‌امنای انوشیروان تهیه می‌کنیم.
فرانک زنده‌نوش: گزارش بازرس‌ها را به هیات‌رییسه تقدیم می‌کنم.
مهردادکاویانی: در نشست پیشین فرامرز پوررستمی گفت که بازرس‌ها باعث شدند که برای حمل و نقل ضایعات انوشیروان هزینه‌ای به گردن انجمن بیافتد من با آرامگاه تماس گرفتم آقای فیروز خسرویانی گفتند که ضایعات انوشیروان به اضافه ضایعات آرامگاه به مبلغ 149 میلیون تومان فروخته است.
فرامرز پوررستمی: این پاسخ دارد در وقت خودش. از دبیر انجمن برای پاسخ دادن درخواست زمان کرد تا هرزمان که مناسب بود به این گفته پاسخ دهد.
افشین نمیرانیان: کمیسیون موقوفات پیشنهاد یک مصوبه غیرعلنی را داده است البته در مقایسه با گردش 42 و 43 مقایسه می‌کنیم که در هر نشست یک نشست غیرعلنی داشت این دومین بار است که نشست غیرعلنی خواهیم داشت و پیشاپیش از دوستانی که آمدند پوزش می خواهم و به وقتش از آن‌ها خواهیم خواست تا جلسه را ترک کنند.
پیش از شروع نشست غیرعلنی نوبت به فرامرز پوررستمی رسید تا سخنان خودش را بیان کند
فرامرز پوررستمی: من چند نکته را بگویم:
نخست اینکه گزارش بازرسان و گزارش هیات‌مدیره در دبیرخانه هست یا نیست؟
افشین نمیرانیان: باید نکات کوچکی از گزارش هیات مدیره عوض شود و چهارشنبه آماده است ولی تراز بیلان آماده است و چهارشنبه می‌دهم. تراز بیلان‌یک هفته است که آماده است، ولی بر اساس همین اساس‌نامه گزارش هیات مدیره نیاز نیست.
فرامرز پوررستمی: این در اساس‌نامه است. نکته دوم آیا اگر کسی بخواهد می‌تواند از گزارش رونوشت بگیرد یا نه؟
افشین نمیرانیان: نه
فرامرز پوررستمی: چرا؟ ولی این مُر ماده 139 قانون تجارت است هر صاحب سهم می‌تواند 15 روز قبل از انعقاد مجمع عمومی در مرکز شرکت به صورت حساب ها مراجعه کرده و از ترازنامه، حساب سود و زیان و گزارش عملیات مدیران و گزارش بازرسان رونوشت بگیرد.
افشین نمیرانیان: این اختلاف نظر است و همه فرمایش شما بر این اساس است که هیات‌مدیره شرکت است و آیا شما صاحب سهم هستید؟ درحالیکه انجمن موسسه غیرتجاری است.
فرامرز پوررستمی: اگر عضو انجمن باشم بله ولی تا اساس‌نامه را اصلاح نکنید همین اساس‌نامه ملاک است.
افشین نمیرانیان: ما موسسه غیرتجاری هستیم.
فرانک زنده نوش: کسانی که مراجعه کردند به هیات‌مدیره و نتوانستند گزارش بازرس را بگیرند از بازرسان بگیرند.
افشین نمیرانیان: خوب ایشان از فردا گزارش را امضا می‌کنند ما شماره می‌کنیم از چهارشنبه صبح بیایند و بگیرند.
فرامرز پوررستمی: نکته دیگری که آقای کاویانی گفت درباره بحث من بود، چون بازرس‌ یک رکن انجمن است هیا‌ مدیره رکن دیگر و مجمع رکن اصلی. من دلم نمی‌خواهد یک رکن انجمن با یک رکن دیگر در جلسه علنی علیه رکن دیگر دایما پرسش و پاسخ و یکی به دو کند. من یک نکته می‌گویم اکنون اقای فرهی‌فر مگر اشاره نکرد و نگفت که این پول ضایعات باید معلوم شود و این کار قاطی دارد آن حرف من است. اصل ماجرا همان است که بابک گفت درباره سالن، ما درباره سالن بد بحث می‌کنیم ما درباره قیمت خوراک بحث کردیم و این مخاطب را گمراه می‌کند من تجربه درازمدت در خانه نرگس دارم که خانه نرگس جای باکیفیتی است و خدمات خوبی هم ارایه می‌دهد همه این‌ها را چگونه انجام داده خوب آن هم یک سالن است پس یک تجربه خوب هم داریم، من صورتی گرفتم از تاریخ دوم خوردادماه 1402 تا پایان سی شهریور 1402 از کسی که مسوول سالن است و گفتم تا به حال چه کارهایی کردید و او 17 مورد را که به خاطر داشت نوشت و یکی از نکات جالب آن خرید پاپیون برای پرسنل بود. در حالیکه ما اصلا به آن فکر نمی‌کنیم ولی این هزینه است. یک مورد از این 17 مورد که تازه بخشی از این کارها است توسط خیراندیش است. یکی از بازرس‌ها می‌گوید پله‌های بالکن باید درست شود و این باید از سالن دربیاید و خرج خودش شود پس هزینه‌هایی که الان از سالن می‌گیریم ارزان است نه گران. با توجه به این هزینه‌ها در این سه ماه ما چندتا مراسم داشتیم و پول گرفتیم و چه قدر خرج کردیم. این‌ها را باید مردم بدانند این افسانه باید شکسته شود، چهار دیواری سالن را خیراندیش داده ولی هزینه نگهداری و تعمیرات را که دیگر خیراندیش نداده پس این افسانه را بشکنید. عده‌‌ای مردم را به نتایج غیرواقعی می‌رسانند وقتی که گوشت می‌شود کیلویی یک میلیون تومان این نتیجه‌گیری غیرواقعی است ولی وقتی که این نتایج غیرواقعی منتشر شود و ما پاسخی ندهیم این می‌شود حقیقت، درحالیکه توهم است. درباره سالن هزینه‌ها را بگویید مردم باید هزینه‌های این تعمیرات را بدانند. سالن بهمن، 75 سال سن دارد و فرسوده است و هزینه آن هر سال تصاعدی بالا می‌رود و این‌ها را باید به مردم بگوییم تا افسانه‌سازی نشود.
فرانک زنده نوش: البته اینکه آقای رستمی گفت گوشت می‌شود یک میلیون سو تفاهم است ما این هزینه ها را از غذا جدا نکردیم و همدیگر را گمراه کردیم و اطلاعات اشتباه دادید، ما راه را گم کردیم. سالن دو بخش است غذا و هزینه‌های دیگر است که آن را مردم نمی‌یدانند ما هزینه را کشیدیم روی غذا که گوشت شده کیلویی یک میلیون تومان.
مهرداد کاویانی: شما برای سالن مارکار سه میلیون می‌گیرید. آشپزخانه 500 هزار تومان، سالن کوچک را یک و نیم میلیون تومان. آیا دارید استهلاک را حساب کنید پس سالن خسروی را همین کار کنید. سالن را 10 میلیون بگذارید دیگر دایما نگویید این خراب است و آن 10 میلیون تومان بگذارید برای خود سالن.
در ساعت 20 و پانزده دقیقه نشست غیرعلنی شد.

نشست 39 گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران در ساعت 18 با پیشکش هدایایی به دانش‌آموزان تازه راه‌یافته به مدارس تیزهوشان که سه تن آنان در این نشست باشنده بودند آغاز شد پس از آن نشست با باشندگی 16 تن از اعضای هیات‌مدیره و دو تن از بازرسان رسمیت یافت و در آن پنج مصوبه که مصوبه سخنگو برای هیات مدیره انجمن به دو مصوبه شکسته شد و رای آورد و در مصوبه مدت زمان همکاری آزمایشی سرپرست خوابگاه از سه ماه به چهار ماه افزایش یافت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. سخنگوی انجمن خوب است که راه بستن دهن منتقدان را به دیگران هم آموزش دهد

  2. دقیقا، باید بیاموزیم که دهان منتقدان را چگونه بدوزیم.
    رییس هم باید کلاس بگذارند که چگونه ما منتقدان را “پهلوانان پشت کیبورد” بنامند. اگر درست عمل کنید، می توانید پاسخ محکم و مستدل دهید و نیازی به توهین به منتقدان و تحقیر آنها نیست.

  3. این چه توهینی است که به منتقدین میگویید؟ وقتی هر چیزی را پوشیده نگاه میدارید توقع هم دارید که از شما انجمنی ها انتقاد نشود؟ جای تاسف است که افرادی با کمالات بالا چنین توهینی به همکیش خود میکنید. و بعد هم بهتان برمیخورد متاسفانه از فروتنی کمی پایتان از مرز گذشته و انطرف تر رفته است. سپاس از زحمات بی دریغ شما که نمیدانیم چیست؟ !!😱

  4. این نوع ادبیات شایسته اعضای انجمن نیست بخصوص که خبرنگار حضور دارد. حتما پاسخ میدهد خبرنگار نباید بنویسد بهتر نیست از ادبیات شایسته تری در نشست ها استفاده کنید. اینهمه دکتر و مهندس دور هم جمع شدید با این نوع گفت و گوی کوچه بازاری حرف میزنید.

  5. انجمن برای گزارش عملکردش که باید به اعضا خود بدهد 15000 هزار تومان میگیرد. آیا مصوبه برای آن گرفته شده؟؟ چرا در جلسه مطرح نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-20