لوگو امرداد
پسین پنجشنبه ششم مهرماه

کلاس‌های دینی شیراز با شوروشوق آغاز شد

امسال پنجشنبه ششم مهرماه تالار روانشاد یزدانی مجموعه دینی، فرهنگی، ورزشی زرتشتیان شیراز میزبان دانش‌آموزان، آموزگاران و والدین کلاس‌های دینی بود تا سال تحصیلی جدید با مراسمی باشکوه، رنگارنگ و شاد به گونه‌ی رسمی آغاز شود. آغازی متفاوت و پر از شور و شادابی و نشاط.
به کوشش کمیسیون دینی انجمن زرتشتیان شیراز دانش‌آموزان و آموزگاران کلاس‌های دینی از ساعت 15 و 30 دقیقه گردهم آمدند تا با برگزاری آیین گشایش، نخستین روز کلاس‌های دینی را نیز برپا کنند. در ابتدا دانش‌آموزان و آموزگاران کلاس‌های دینی با خوانش اوستا «به نو کردن کشتی» پرداختند. همراهی دانش‌آموزان سدره‌پوش‌شده در این بخش از برنامه حال‌وهوای معنوی خاصی به مراسم بخشیده بود و به همراه داشتن سدره و کشتی که از نشانه‌های برونی زرتشتیان به شمار می‌آید، در نوع خود قابل توجه بود و حس همدلی و همازوری را قوت می‌بخشید. سپس ناهید فلفلی  فرنشین کمیسیون دینی با شادباش آغاز مجدد کلاس‌های دینی به باشندگان، آریا مهربان شهریاری و ویانا خسرویانی را به‌عنوان نو دانش‌آموزان کلاس‌های دینی معرفی کرد و از خواسته‌ها و هدف‌هایشان برای باشندگی در کلاس‌های دینی پرسید، که پاسخ‌های جالبی دادند و لبخند را بر لبان باشندگان نشاندند. در ادامه خسرو قدس فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز با ابراز شادمانی از باشندگی در جمع دانش‌آموزان، بر اهمیت مطالعه و افزایش معلومات دینی و تاریخی تاکید کرد و گفت: «اگر بدانیم که در طول تاریخ نیاکان ما با چه سختی و همت والایی دین زرتشتی را حفظ کرده اند، آن وقت به آنکه امروز یک زرتشتی هستیم، بیشتر افتخار خواهیم کرد.» وی در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به سه اصل اندیشه نیک، گفتارنیک و کردارنیک، گفت: «امروز می بینیم از زرتشتیان به نیکی یاد می کنند و آنها را به عنوان پیروان راستی می شناسند، بنابراین بایستی سعی کنیم به این سه اصل پایبند بمانیم و تحت هر شرایطی از ناراست گفتن بپرهیزیم»، وی در پایان از آموزگاران کلاس‌های دینی نیز بابت اینکه بدون هیچ چشمداشتی در آموزش و بالندگی دانش‌آموزان می‌کوشند، سپاسگزاری کرد. پس از آن مهوش نامداریان، همسر روانشاد افلاتون سهرابی که براساس نیت برادر ایشان هدایایی برای دانش‌آموزان تهیه کرده بود، در جایگاه باشنده شد و با ابراز شادمانی از باشندگی در میان دانش‌آموزان هدایایی به آنها پیشکش کرد. در ادامه نیز خسرو قدس فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز کتاب‌های متنوعی که از سوی انجمن و در راستای ترویج کتاب‌خوانی تهیه شده بود به دانش‌آموزان و آموزگاران پیشکش کرد. پخش کلیپی از آییین گشایش سال گذشته و بیان احساسات دانش‌آموزان از آغاز مجدد کلاس دینی، ادامه‌بخش برنامه بود. در پایان نیز اعلام اسامی دانش‌آموزان و آموزگاران هرکلاس و پخش میوه و شیرینی انجام شد تا دانش‌آموزان به همراه آموزگاران خود بر سر کلاس‌هایشان باشنده شوند و به گونه‌ی رسمی کلاس‌های دینی سال تحصیلی 1403-1402 آغاز شود.
هماهنگی آیین گشایش کلاس‌های دینی را آرمیتا جمشیدی بر دوش داشت. کلاس‌های دینی که سال‌ها پسین آدینه برگزار می‌شد، از این پس هر هفته پنجشنبه‌ها از ساعت 15:45 تا 18 در مجموعه دینی، فرهنگی و ورزشی زرتشتیان شیراز برگزار خواهد شد.

1 53 2 47 3 49 4 47 5 46 6 46 7 45 8 45 9 42 10 39 11 39 12 38 13 38 14 35 15 36 16 36 17 36 18 31 19 27 20 29 21 31 22 30 23 27 24 26

فرتور از شهرام پوردهی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-16