لوگو امرداد

گزارش شش‌ماهه‌ی هیات‌اجرایی آرامگاه قصر فیروزه

هیات‌اجرایی آرامگاه قصرفیروزه گزارش شش‌ماهه‌ایی از کارهای انجام‌شده و بهسازی با همراهی نیک‌اندیشان و انجمن زرتشتیان تهران را به آگاهی رساند.

 هیات‌اجرایی آرامگاه قصرفیروزه روزهای آغازین اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و با همکاری فیروز خسرویانی، فرزاد خادم، هرمز خسرویانی و رشید مژگانی برای یک دوره‌ دو ساله تشکیل شد. در این شش‌ماهی که از آغازبه‌کار هیات‌اجرایی گذشت کارهایی در راستای بهسازی آرامگاه به انجام رسیده است. این خدمات افزون‌بر تلاش هیات اجرایی، با یاری نیک‌اندیشان دهشمند و انجمن زرتشتیان تهران انجام شده است.
بر پایه‌ی گزارش فیروز خسرویانی دبیر هیات اجرایی آرامگاه بخشی از کارهای انجام شده به شرح زیر آگاهی‌رسانی شده است.
گزارش دبیر هیات اجرایی آرامگاه قصر فیروزه:
اوایل اردیبهشت ۱۴۰۲ هیات اجرایی با رابط محترم بابک شهریاری و سرپرستی خیر و زحمتکش آرامگاه  فریدون رویین‌تن کار خود را شروع کردند.
1- مهم‌ترین و بزرگترین مساله این مجموعه، آب قنات و آب آشامیدنی شهری بود که با رایزنی و جلسات متعدد با سپاه موفق به گرفتن آب شرب شهر تهران شدیم.
خرید ۷۰۰ متر لوله  لوله توسط خیراندیش به نامگانه روانشادان بانو سروش مهرابی‌پور کرمانی  و اسفندیار دینیار دینی انجام شد و آب آشامیدنی به آشپزخانه و پاک‌شوخانه و اتاق سرپرستی و دفتر وصل شد و به بهره‌‌برداری رسید و آب قنات نیز برای آبیاری درختان پیگیری شد و به نتیجه رسید ولی متاسفانه در اواخر تابستان دوباره کم شد که علت کم‌شدن، در دست پیگیری است.
2-  راه‌اندازی وانت نیسان اسقاطی که در حدود ۱۰ تا 15 سالی استفاده نشده بود. البته قدیم به عنوان آمبولانس از آن استفاده می‌شد و به علت نیاز شدید به وانت و کم‌کردن از هزینه اضافه برای حمل خاک و مصالح در محوطه آرامگاه، بر آن شدیم تا آن را راه‌اندازی کنیم که با کمک انجمن و همیاری خزانه‌دار و مسوولان حسابداری این امر میسر شد و ماهانه در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان صرفه‌جویی شد.
3-  انجام آسفالت توسط خیراندیشی که مایل نبودند نامشان گفته شود و از اهورا مزدا پاداش نیک برایشان خواستاریم، از ابتدای سالن تا مزارهای جدید انجام شد و همه‌ی  راه‌های داخل آرامگاه توسط گریدر و غلطک صاف و هموار شد.
4-  جدا کردن محل زندگی سرپرست از دفتر آرامگاه و ساختن سوئیت مجزا با تمام تجهیزات (حمام، دستشویی، آشپزخانه)
5-  اصلاح و بازسازی دفتر آرامگاه که هزینه سرامیک کف و هزینه بنایی آن توسط خیراندیش به نامگانه روانشادان جمشید کیخسرو شهریاری و آرتمیس رامین ستوده‌نیا حمایت شد و رختکن موبدان نیز ساخته و به کتابخانه برای نگهداری کتاب اوستا تجهیز شد. دفتر به آبدارخانه مجهز شد که کابینت‌های آن نیز توسط خیراندیش به نامگانه روانشاد خدامراد فریدون مستغنی اهدا شده است.
6-  در قسمت غربی آشپزخانه سوله‌ای است که به عنوان انبار آهن از آن استفاده می شد اما وضعیت مناسبی نداشت.
بنابراین، با حمایت انجمن تمام آهن‌ها تخلیه شدند و از انجایی که کف آن خاک بود، با موزاییک‌های دست دومی که سالیان سال در محوطه آرامگاه زیر باد و باران قرار داشت و منظره جالبی نداشت، موزاییک شد و به دو قسمت برای انبار آهن و چوب تقسیم شد.
برای آهن‌ها  استند مناسب ساخته شد که اینکار هم با حمایت انجمن سرانجام پذیرفت و برای چوب‌ها هم استند ساخته و چوب خریداری شد که  این نیز با حمایت خیراندیش انجام پذیرفت.
7-  نصب وراه اندازی صندوق‌هایی که توسط انجمن زرتشتیان مصوب شده بود، از دیگر اقدامات است. در این زمینه برای؛
انعام کارگرها شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۲۰۹۵۱۶۱۶ فیروز خسرویانی
برای غذای سگ شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۵۵۰۰۰۴۱۴۷ هرمز خسرویانی،
وبرای هزینه آرامگاه شماره کارت۵۰۲۹۰۸۱۰۵۶۳۸۳۲۱۵ بابک شهریاری اختصاص یافت.
8-  سالن مهربان جمشید پارسایی که اولین سالن ساخته شده در آرامگاه است به عنوان انبار مصالح از آن استفاده می‌شد توسط هیات اجرایی آماده و رنگ شد و روشنایی آن توسط آقای اشکان جهانبخشی خریداری و نصب شد و با ظرفیت ۱۰۰ نفر تا زمانی که سالن اصلی ساخته شود و برای بهره‌برداری قرار بگیرد، آماده شد.
9-  فروش آهن ضایعات و پاکسازی محوطه از ضایعات با مجوز بازرسان و کمیسیون خدمات، استعلام از پنج نفر با نظارت هیات اجرایی وسرپرست آرامگاه فروخته شد.
10-  انتقال منبع گاز مایع با مصوبه انجمن به منظور استفاده در زيارتگاه پیر هریشت برای برگزاری آیین‌ها به آنجا اهدا شد.
11-  دستگاه زباله‌سوز برای از بین بردن زباله‌های عفونی که توسط خیراندیش فریدون کاویانی پیشکش شده بود، با جرثقیل حمل وبه محل مناسب انتقال یافت. سپس برای بهره‌برداری، انشعاب گاز و برق کشیده شد و دستگاه توسط آقای کاویانی راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
12- برای آراستگی و ایمنی و رفاه کارگرهایی که در آرامگاه فعالیت دارند لباس فرم وکفش ایمنی و کلاه حصیری تهيه شد و این پوشش یک‌دست و هماهنگ، جزئی از ارکان اولیه آرامگاه قرار گرفت.
13-  تعمیر و راه‌اندازی آبسردکن که مدت زیادی در انبار بود، توسط خیراندیش آقای خداداد ظهرابی انجام شد و ایشان همیشه ما را در این موارد همراهی می‌کند.
کارهای دیگری از جمله آهن‌کشی عقب آمبولانس، رفع ترکیدگی لوله‌های داخل آرامگاه، نصب نیمکت و سطل زباله و نصب کمد  داروخانه و کمک‌های اولیه وتجهیزات کردن آن، در طول این مدت انجام شده است.
بخش پایانی گزارش دبیر هیات اجرایی آرامگاه، به برنامه‌ها و کارهای در دست اجرا اختصاص دارد که با همیاری دهشمندان و انجمن زرتشتیان تهران به سرانجام خواهد رسید.
در این بخش از گزارش فیروز خسرویانی آمده است:
۱-تعمیر و بازسازی استخر بزرگ که مساحتی بیش از ۳۶۰۰متر دارد و به منظور ذخيره ی آب قنات در زمستان واستفاده از آن در تابستان در سر سبز نگه داشتن آرامگاه کارایی بالایی را دارد.
۲- راه‌اندازی تارنما (سایت)  آرامگاه قصرفیروزه که بخشی از کار آن توسط کانون دانشجویان زرتشتی انجام شده است و دبیر کانون جهت ادامه وتکمیل این پروژه قول همکاری داده است.
۳- بازسازی و ساخت سالن بزرگ که که توسط خیر اندیشان گرامی خانواده روانشاد آقای استاد در حال انجام است.
۴- نصب لوله و راه‌اندازی آبیاری قطره‌ای که بسیاری از مشکلات فضای سبز موجود در آرامگاه با این کار حل می‌شود و می‌توان بهینه‌تر آبیاری را انجام شود.
۵- ساخت ورودی و سردر آرامگاه با اِلمان در خور جامعه و شایسته‌ی جانباختگان و درگذشتگان که به عنوان ویترین آرامگاه محسوب می‌شود.
در پایان گزارش دبیر هیات اجرایی آمده است: اعضای هیات اجرایی دست خیراندیشان و همکیشان عزیز را به گرمی می‌فشارند و پذیرای انتقاد و پیشنهادهای شما عزیزان در راستای هرچه بهتر انجام شدن کارها برای رفاه همکیشان وشادی روان در گذشتگان هستند. ایدون باد!
ادامه گزارش را همراه با تصویر می‌بینید:

1 3 2 3

3-  انجام آسفالت توسط خیراندیشی  3 3

4-   جدا کردن محل زندگی سرپرست از دفتر آرامگاه و ساختن سوئیت مجزا با تمام تجهیزات

4 3 5 3 6 2

5-  اصلاح و بازسازی دفتر آرامگاه و رختکن موبدان نیز ساخته و به کتابخانه برای نگهداری کتاب اوستا تجهیز شد

7 2

دفتر به آبدارخانه مجهز شد

8 2

6-   در قسمت غربی آشپزخانه، تخلیه تمام آهن‌ها، انجام کفپوش موزاییک، ساخت استند انبار آهن و چوب

9 2 10 2

7-  نصب وراه‌اندازی صندوق‌هایی که مصوبه‌ی انجمن زرتشتیان بود

11 3

8- بازسازی سالن مهربان جمشید پارسایی
9-  فروش آهن ضایعات و پاکسازی محوطه از ضایعات
10-  انتقال منبع گاز مایع با مصوبه انجمن به زيارتگاه پیر هریشت

12 1

11-  راه‌اندازی دستگاه زباله سوز

13 2

12- آراستگی و ایمنی و رفاه کارگرهایی که در آرامگاه فعالیت دارند
13-  تعمیر و راه اندازی آبسردکن 14 2 15 2

فرتورها از تارنما انجمن زرتشتیان تهران است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. بادرود، از تمامی دست اندرکاران بهسازی آرامگاه قصر فیروزه تشکر و قدردانی میکنم.امیدوارم در کارتان پر قدرت و با حمایت انجمن محترم زرتشتیان تهران ،پیروز و موفق باشید.

  2. با درود؛
    سپاس از دست اندرکاران بهسازی آرامگاه.
    خوشحالم که محل زندگی سرپرست بهسازی شده و امیدوارم این کارهای شایسته تداوم یابد و برای پاکشوران نیز مصوبه ای اندیشیده شود.

  3. با درود بر هیأت اجرایی محترم و تازه نفس انجمن، رابط محترم انجمن با قصر فیروزه، انجمن محترم زرتشتیان تهران و همهً کسان و خیر اندیشانی که به نحوی موجب سر و سامان دادن و بهینه کردن آرامگاه قصر فیروزه شده اند و سپاس، امیدوارم که پیوسته تنتان سالم و درگذشتگانتان را خدا بیامرزد و همیشه دستتان به کار خیر باشد. ایدون باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-16