آتش‌افروزی جشن باستانی سده در اصفهان

زرتشتیان اصفهان جشن سده را در روز مهر ایزد و بهمن‌ماه به سالمه‌ی مزدیسنی در خانه زرتشتیان برگزار کردند.

آیین جشن سده با گردهمایی زرتشتیان اصفهان در روز 10 بهمن‌ماه 1398 خورشیدی گرامی داشته شد. در این گردهمایی پس از خوانش سروده‌های گات‌ها و  آیین آتش‌افروزی با اجرای موبد نیک‌دین، سخنرانی پیمان سردار، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان اصفهان انجام شد. وی پیام شادباش نماینده ایرانیان زرتشتی به مناسبت جشن سده را خواند.

اجرای برنامه هایی همچون سرود، مسابقه،دکلمه،اجرا برنامه به کوشش خردسالان و پیش‌کش یادبود به دانش آموزان از سوی مهشید آتشبند و پذیرایی برنامه های جشن سده در اصفهان بود.

پیش‌کش یادبود به دانش آموزان از سوی مهشید آتشبند

سخنرانی پیمان سردار، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان اصفهان
موبد نیک‌دین

فرتورها از پدرام باوفا است.

1842

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *