لوگو امرداد

شادباش خانه فرهنگ‌وهنر زرتشتیان برای ثبت جهانی‌ جشن سده

27 7هیات‌اجرایی خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان تهران، ثبت جهانی‌ جشن سده را به پارسی‌زبانان سراسر گیتی شادباش گفت.

کامبیز فروزان، دبیر هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان تهران در پیام شادباش ابراز امیدواری کرد با پشتوانه مسوولان کشوری این میراث ارزنده و کهن جشن ایرانیان به فراخور جایگاهی جهانی پاس داشته شود. متن پیام سالمه‌ی 20 آذرماه 1402 به شرح زیر است:

با نام و یاری اهورامزدا

جشن سده از کهن جشن‌های ایران‌زمین به‌عنوان بیست‌وچهارمین عنصر میراث ناملموس ایران در پرونده‌ای مشترک به نام ایران و تاجیکستان در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو ثبت جهانی گردید.

بی‌تردید بر این باوریم هر میراثی چه ملموس و یا ناملموس با گستره ثبت جهانی دیگر محدود به یک شهر و استان و یا کشور نیست بلکه دارای جایگاهی جهانی است و باید این میراث ارزنده را فراخور جایگاهش پاس داشت.

خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان تهران ضمن قدرشناسی از تمامی عزیزانی که بستر این اقدام ارزشمند را فراهم نموده‌اند با شادباش این مهم به کلیه پارسی‌زبانان سراسر گیتی امید دارد با حمایت کلیه مسوولان محترم کشوری این کهن جشن ایرانیان متناسب با جایگاهش در تمامی نقاط کشور با توجه به آداب و رسوم فرهنگی آن به بهترین نحو برگزار گردد.

باشد که بتوانیم میراث‌دار آیین‌های کهن ایرانیان باشیم.

کامبیز فروزان

دبیر هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان تهران

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. ماهی گیری تاجیکستان از فرهنگ و زبان ایرانشهری برخلاف تفکر عموم اصلا به منظورو مبنای دفاع از ماهیت این جشن ملی ایرانشهری نمی باشد و قصد و غرض سیاسی پشت ان نهفته است همواره به یاد داشته باشید انگیزه و نیت همواره مهم تر از نوع عمل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-09