لوگو امرداد
درنشست پنجاه و دوم گردش چهل و پنج:

تهیه چوب آتش ورهرام آدریان تهران مصوبه گرفت

6b66cc2f b98c 4f73 acee bee223baf958برای تهیه خوراک آتش ورهرام آدریان تهران مبلغی مصوب و برای کم‌ شدن هزینه‌ی جابجایی چوب راهکارهایی اندیشیده شد که نیاز به یاری نیک‌اندیشان دارد.

*پیشنهاد تهیه چوب خوراک آتش ورهرام آدریان تهران تا سقف مبلغ ۵۰ میلیون تومان

فرشاد فرهی‌فر: در گزارشی که درتارنمای انجمن آورده‌شده نحوه خوراک دادن به آتشِ آتشکده ورهرام آدریان تهران توضیح داده شده است. در این چند وقت که با انجمن موبدان برای اداره آدریان تهران همکاری می‌کنیم موبدان نگهبان آتش چگونگی خوراک دادن به آتش را یاد گرفتند. بار نخست چوب خوراک آتش توسط خیراندیشی تهیه شده بود. چوب‌ها در قصر فیروزه دپو شده و  به شکل زمان‌بندی به انبار کوچک آدریان منتقل می‌شود. با برآورد هزینه و استعلام، قیمت چوب درختان میوه‌ای که برای یزد است کیلویی تقریبا هشت هزار تومان است. ماشین خاور با تناژ چهار و نیم تن ۳۰ میلیون تومان هزینه حمل می‌گیرد، البته مجوز منابع طبیعی را می‌خواهد.  برآورد کردیم ۴۰ میلیون و خورده‌ای برای انجمن هزینه می‌شود. می‌خواهم مصوبه‌ای تا سقف ۵۰ میلیون تومان بگیرم. یک ماه طول می‌کشد تا این چوب به تهران برسد و ما تنها برای سه یا چهار هفته چوب داریم، این مقدار چوبی که تهیه خواهد شد تنها برای شش یا هفت ماه خوراک آتش کافی است. بهترین برنامه این است که دوستان باغداری که در اطراف تهران باغ میوه دارند و چوبشان به درد خوراک آتش می‌خورد آن را به ما دَهِش کنند و همچنین با شماره حسابی که اختصاص دادیم می‌توانند پول برای تهیه چوب دَهِش کنند و یا اگر کسی خاور دارد چون هزینه حمل از یزد به تهران هشت تا ۱۰ میلیون تومان است می‌تواند کمک کند.

جمشید دارابیان: شما گفتید که خیراندیش کمک کرده است.

فرشاد فرهی‌فر: این برای دفعه قبل بود که خیراندیش همه‌ی پول را داده است.

فرانک زنده نوش، بازرس انجمن: لطفا مشخصات چوب را بدهید.

فرشاد فرهی‌فر: مطلب مفصلی در این باره در تارنمای انجمن نوشته‌شده است.

با مبلغ 50 میلیون تومان بابت تهیه خوراک آتش ورهرام آدریان تهران موافقت شد.

*پیشنهاد شد دستمزد پاک‌شور خانم به ازای هر درگذشته ۱۰۰ هزار تومان افزوده شود.

مهردخت شهریاری: ایشان حقوق ثابت وزارت کار را می‌گیرد و بیمه هم دارد.

با افزایش دستمزد پاک شور خانم به ازای هر بانوی درگذشته مبلغ 100 هزار تومان موافقت شد.

*پیشنهاد ۲۰ میلیون تومان کمک به انجمن یانشوران مانتره برای جام تخصصی والیبال برای بهمن‌ماه

نوذر نوذری: آن‌ها فهرستی فرستادن که ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری جام است. از تهران هم در این جام شرکت می‌کنند البته هزینه‌ی پذیرایی، داور و غیره هم هست، تصمیم گرفتیم از این ۲۰۰ میلیون تومان، انجمن زرتشتان تهران ۱۰ درصد آن را بدهد. از تهران شاید حداقل یک یا دو تا تیم بروند.

فرامرز پوررستمی: کمک کردن کار بدی نیست. درست است که این مبلغ، برای برگزاری یک جام مبلغ زیادی نیست، اما یک جایی باید نقش انجمن مشخص باشد. پیشنهاد می‌کنم با این مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای مثال جامی که می‌خواهند بدهند را ما بخریم و بدهیم و اعلام کنند که انجمن زرتشتیان تهران این جام‌ را خریده و داده است یعنی جایی نقش ما مشخص شود.

افشین نمیرانیان: منظور فرامرز پوررستمی را فهمیدم مثلا در پینگ‌پنگ قهرمانی جهان، شاخه دوبل میکس وجود دارد که اسم آن جایزه ایران است چون در زمانی ایران تقبل کرده بود که این جایزه را بدهد.

فرشاد فرهی‌فر: این حرف من شاید دوگانگی است، یا شما می‌دانید که خیلی پول داریم یا نمی‌دانید، چندگانه عمل کردن خوشایند من نیست؛ و ما الان دو هفته است که برای جشن سده ۱۵ میلیون تومان مصوب کردیم. برای جام، اردو و مانتره، کانون دانشجویان فکر نمی‌کنم یعنی یادم نمی‌آید که برای این سه برنامه مصوبه‌ای داشتیم. برای جشن سده در کمیسیون حساب کردیم و فکر کردیم اوضاع انجمن خوب نیست و به این عدد ۱۵ میلیون تومان رسیدیم که کمک ‌کنیم و این تبعات دارد، یعنی انجمن با چنین عدد کمی دارد به سازمان فروهر برای برگزاری جشن سده کمک می‌کند ولی برای جام وهمن که امیدوارم برگزار شود، چون پارسال به راحتی برگزار نشد، این مبلغ را بدهد.  انجمن این ۲۰ میلیون تومان را به تیم‌های که در تهران هستند، بدهد تا آن‌ها آماده شوند و سپس تیم را به جام بفرستد. کمیسیون مالی آیا ما پول داریم یا خیر؟ این را مشخص کنید، اگر داریم این چراغ سبز را به ما هم بدهید تا ما با دست‌ودل بازی بیشتری برای جشن‌ها و ارگان‌های دیگر تصمیم بگیریم و هزینه کنیم. متوجه هستم خیلی خوب است که به هم کمک کنیم. ما امسال یا پارسال به کانون دانشجویان پرداختی داشتیم؟ آقای نمیرانیان شما لطف کردید و این نامه‌ها را به کمیسیون مالی می‌فرستید، ولی به این شکل ما پردازشی روی آن‌ها نداریم شاید ما نظر دیگری داشته باشیم و نظر من این است که این کمک به تیم ورزشی بشود تا به یزد برود و نه اینکه مستقیم به انجمن یانش وران بدهیم. این بودجه را بدهید تا ما بچه‌ها را توانمند کنیم.

افشین نمیرانیان: پیشنهاد من این است که این را مسکوت بگذارید تا باهم هم‌فکری کنید.

جمشید دارابیان: صحبت فرشاد فرهی‌فر منطقی است. این بار لیست هزینه‌ها را ارایه دادند. اینکه اول کمیسیون فرهنگی نظر بدهد موافقم. شاید من درباره سازمان فروهر خساست به خرج دادم و همین امروز یکی از هموندان سازمان از من خرده گرفت که ما قرار است مثلا 700 و یا 800 میلیون تومان آنجا هزینه کنیم و شما 15 میلیون تومان مصوب کردید. من گفتم فعلا دستمان بسته است ولی آن خانواده برای شورونشاط جوان خود از تمام هزینه‌های زندگی می‌زند. جوان‌های ما دارند سرخورده می‌شوند و نمی‌خواهم اینجا به شکل کامل چرایی را باز کنم.

افشین نمیرانیان: اگر قبول کنید این برای هفته‌های آینده باشد.

* مبلغ ۳۰ میلیون تومانِ پرداختی به  خانم رحمتی برای تخلیه باغ شهدا به ردیف هزینه منتقل شد.

جمشید دارابیان: وقتی انجمن برای استارت یک پرونده قراردادی می‌بندد مبلغی می‌گیرد. ما دقت کردیم و پرونده را خواندیم دیدیم برای آغاز کار به خانم رحمتی گفتیم برای تخلیه مستاجر از باغ شهدا که بلند نمی‌شود کاری انجام دهد تا طرف حساب ببرد و تخلیه کند. خوشبختانه مستاجر تا چند روز دیگر بلند می‌شود و چون ما در دوراهی قرار گرفتیم و هموندان هیات مدیره رای دادند که تخلیه شود 30 میلیون تومان قرارداد بستیم. اگر کار به‌جای دیگر کشید هزینه‌ها باید جداگانه حساب شود، ولی با این 30 میلیون مستاجر استارت جابجایی را زد الان اگر جزو اقلام باز بماند فایده‌ای ندارد باید اقلام بسته شود.

فرانک زنده نوش: من می‌خواهم روند حسابداری را توضیح بدهم. این موارد مصوبه نمی‌خواهد چون اگر مصوب شود شما رقم‌های بزرگ‌تری را به حساب هزینه منتقل می‌کنید. ما دو چیز را می‌توانیم به حساب هزینه نریزیم ازجمله این مورد که مصوبه نمی‌خواهد و شما مصوب کردید 30 میلیون تومان مثلا به ایکس برای یک کار مشخص بدهید. اگر انجام‌شده هزینه است و اگر انجام‌نشده تا زمانی که انجام‌نشده، باقی می‌ماند. با صحبت‌هایی که کردیم مطمئنا این کار انجام‌شده و مثلا قرار بوده دادنامه‌ای نوشته شود که نوشته‌شده، مثلا قرار بود روی پروند دادگاه حکم بگیرند که گرفتند این‌ها مصوبه نمی‌خواهد. این ماهیت حسابداری است. خواهشم این است که این را روال نکنید. این ۳۰ میلیون تومان هزینه‌ای است که مسجل است و مدرکش وجود دارد. شما قرارداد دارید که خانمی کاری را در چارچوبی انجام دهد. خودتان این را گزارش دهید. شما کافی است که مصوبه قرارداد را بگیرید و کپی دادنامه را هم داشته باشید اگر موضوع قرارداد، گرفتن رای است و هنوز رای نگرفتید مصوبه نمی‌خواهد و این درست نیست که این را به حساب هزینه ببرید.

جمشید دارابیان: موضوع قرارداد طرح دادخواست است.

فرانک زنده نوش: این طرح دادخواست است که پیش‌تر دادید و مصوبه نمی‌خواهد.

جمشید دارابیان: این دوگانگی را داریم که کمیسیون مالی مجوز دارد ببندد یا خزانه‌دار؟ برای تصمیم‌گیری در این باره مصوبه را به صحن هیات‌مدیره آوردیم.

افشین نمیرانیان: این را به‌عنوان گزارش بدهید.

گزارش‌ها

کارهای انجام شده در مارکار

مهردخت شهریاری: در جریان باشید که خیراندیشی که قرار بود تمام لامپ‌های آشپزخانه‌ی مارکار را عوض کند این کار را کرده و روشنایی‌ آشپزخانه تامین شده است. روشنایی دور مارکار که خراب بود با تعمیر سرپیچ‌ها و سفت کردن لامپ‌ها درست شد و اکنون درِ ورودی مارکار روشنایی دارد. به دلیل پایین‌بودن هزینه مصوبه نخواست. افراد هیات اجرایی مارکار کمک کردند و هشت درخت که در ورودی مارکار پشت دیوار قرار دارد و زیبایی نداشت را خودشان هرس کردند و قرار است ضایعات هرس به بیرون منتقل شود. همچنین خیراندیشی حاضر شده که لوله‌های دور حوض آب را درست کند و سنگ‌نبشته‌ای بگذارد که این کار به نامگانه پدر و مادرش انجام‌ شده است.

درخواست استقبال بیشتر هموندان از نشست پرسش و پاسخ

فرامرز پوررستمی: نشست پرسش‌وپاسخ روز آدینه است. از هموندان انجمن می‌خواهم که وقت بگذارند و در این پرسش و پاسخ شرکت کنند. این پرسش‌وپاسخ در مورد مجمع عادی به شکل فوق‌العاده درباره‌ی زمین پریچهر فریدونیان است و اگر هم‌کیشان بیشتر باشند بحث بیشتر خواهد بود و موضوع بهتر روشن می‌شود و آمادگی بهتری برای مجمع پیدا خواهیم کرد و با پرسش‌های خود باعث می‌شوید خبر بهتر بازتاب پیدا کند. همچنین از هموندان هیات‌مدیره هم می‌خواهم که حداکثری در این پرسش و پاسخ شرکت کنند. این نشست آدینه هشتم دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار ایرج است.

گزارش بازسازی مدرسه جمشیدی جعفرآباد

ساسان نیکنام: مدرسه جمشیدی جعفرآباد را خانم گوهر نمیرانیان به نامگانه خواهرش که دو سال پیش درگذشت بازسازی کرد. ایشان در اواخر گردش پیش مکاتباتی با انجمن یزد داشت ولی بعدا دریافت که این مدرسه برای انجمن ایران بمبئی است و از گردش قبل خواست کنتور آب، برق و گاز را بگیرد آقای خسرو جمشیدیان این کار را انجام داد. آنجا مخروبه بود چون سقفش که حالت طاق کسری را دارد کلا ریزش کرده و بازسازی زیر نظر میراث فرهنگی انجام شد. بعضی مصالح که مربوط به میراث می‌شود مانند خشت و خاک که باید با نوع بنای قدیمی هم‌خوانی داشته باشد را میراث فرهنگی تامین کرد، ولی تمام هزینه‌ها از بنایی تا کل کار را خود او تقبل کرد. طاق کاملا برداشته و دوباره از نو بنا شد. آنجا اکنون به اسم مدرسه جمشیدی است، ولی کاربری مدرسه ندارد. در یک بازه‌ی زمانی بودجه کم آورد و از انجمن درخواست کمک کرد چون مبلغ بالا بود انجمن نتوانست کمک کند و وی خودش آنجا را تکمیل کرد. سرانجام روز آدینه آنجا گشایش یافت. پیشنهاد گوهر نمیرانیان این است که کاربری آنجا به شکل جشنگاه باشد. این مکان تالار بزرگی دارد با شش یا هفت اتاق و جالب اینجاست که یکی از شاگردان آن مدرسه که اکنون ۸۰ سال سن دارد در آیین گشایش شرکت داشت. ما در حق خانم نمیرانیان نه‌تنها از لحاظ مالی کمک نکردیم حتا قدردانی خوبی هم نکردیم. ما فکر نمی‌کردیم برای گشایش در این حد برنامه‌ریزی شده باشد. فکر می‌کردیم یک گردهمایی خودمانی باشد حتا کادوهای پیشکشی را نیز خودش گرفته بود. افراد باشنده در آیین گشایش،  فرنشین شورای شهر مجومرد، برخی از هموندان انجمن یزد، غیر هم‌کیشان و آقای پورضوی صاحب محبت سرای آنجا بود و نمایندگانی از سوی میراث فرهنگی هم آمده بودند، پوررضوی عنوان کرد چیزهایی از زرتشتیان تهران دارد که حاضر است به انجمن تهران هدیه کند مانند اصل اساسنامه آدریان تهران، دست‌نوشته‌های ارباب کیخسرو شاهرخ و برخی اسناد دیگر مربوط به ارباب کیخسرو شاهرخ که قرار است در سفر بعدی که به یزد می‌روم به دیدن ایشان بروم و برخی از آن اسناد را به‌عنوان هدیه بگیرم و بعضی از آن‌ها را هم بخریم. در آیین گشایش از خانم نمیرانیان قدردانی شد. این مکان پتانسیل خوبی برای قطب گردشگری دارد و ما پارسال با کوروش آذرگشاسبی که به آنجا رفته بودیم خیلی‌ها خانه‌های آنجا را از زیر شن بیرون می‌آوردند تا بازسازی کنند. آنجا خوب است که به قطب گردشگری تبدیل شود. آنجا را به شکل استثنایی با مواد لاکچری زمان خودش مانند شیشه‌های رنگی و استفاده از چوب برای در و پنجره بازسازی کردند که این کار اساسی است. خانم نمیرانیان مایه‌ی افتخار ما زرتشتیان هستند و امیدوارم برای دیگر هم‌کیشان الگو باشند. تمام کار پذیرایی را خودشان انجام دادند حتا با هزینه خودشان از طرف انجمن زرتشتیان تهران از کارگران قدردانی کردند. حداقل باید در هیات‌مدیره بیایند تا ما اینجا از ایشان قدردانی و یا هزینه‌هایی که کردند را پرداخت کنیم. این مکان می‌تواند برای ما درآمدزا باشد. درخواستی که وی از انجمن داشت و من گفتم موافقت هیات‌مدیره را می‌گیرم این بود که دور آنجا حفاظ کشیده شود و گفتم به علت بافت سنتی‌ آنجا نمی‌شود، ولی به دلیل بافت خانه‌های قدیمی، آنجا نیاز به مراقبت دارد قول دادم که یک نگهبان آنجا بگذاریم و هزینه نگهبان را انجمن بپردازد تا زمانی که آنجا راه‌اندازی و کاربری آن تعریف شود. تعیین نوع کاربری نیاز به هم‌اندیشی دارد به نظرم بوم‌گردی عالی است چون این مکان سر راه یزد است و برای بوم‌گردی خیلی دنج است احتمالا برای تغییر کاربری با نظر خود خانم نمیرانیان هفته‌های آینده مصوبه‌ای بیاوریم.

مهردخت شهریاری: ما باید از خانم نمیرانیان تشکری درخور انجام دهیم.

ساسان نیکنام: ما نمی‌دانستیم که آیین گشایش به این صورت خواهد بود. باید قدردانی اساسی شود. ما پارسال دو بار از این مکان گزارشی داشتیم نخست در حال بازسازی مکان و دومی برای جَشَن‌خوانی سر سال خواهرشان و اکنون هم افتتاحیه این مکان.

فرانک زنده‌نوش: تور گردشگری تعریف کنید که خود این کار باعث می‌شود این مکان معرفی شود و درآمدزا باشد.

*پیشنهاد ایشان در نشست انجمن با کف‌زدن مورد تشویق هیات‌مدیره قرار گرفت.

نشست هموندان انجمن با بانک ایران زمین

نوذر نوذری: کمیسیون مالی با بانک ایران‌زمین برای خدماتی که انجمن می‌تواند بر روی کارت‌ها بگذارد صحبت کرده و برای هفته‌های آینده نشستی با مدیران داریم که کمیسیون دیگر و بازرسان اگر مایل بودند بیایند و ببینند برای تخفیف‌هایی برای هم‌کیشان و تعریف‌هایی که کمیسیون‌های مختلف می‌توانند داشته باشند و الان ما در حال مشورت هستیم.

درخواست هیات اجرایی آدریان بزرگ برای نصب دوربین و بازسازی دیوار

فرشاد فرهی‌فر: کمیسیون خدمات از هیات‌اجرایی آدریان بزرگ دعوت کند تا بیایند و صحبت کنند و مشکلاتشان را بگویند. ما دو مورد اینجا تصویب کردیم که داریم به تاخیر می‌اندازیم یکی درباره‌ی دوربین مداربسته بود که دوستانی که در ساعت‌های تاریکی شب از زمین‌بازی آدریان بزرگ استفاده می‌کردند، ماشین‌هایشان مورد سرقت قرار گرفته، خواهش می‌کنم که این کار را انجام دهید پیشتر برای آن مصوبه داشتیم. دومین مورد هم این است که هیات‌اجرایی آدریان بزرگ نگران دیواری است که خم شده و دارد می‌ریزد کمیسیون املاک مصوبه بدهد.

ساسان نیکنام: درباره‌ی دیوار بحث شده. من با بابک شهریاری و نوذر نوذری بازدیدی داشتیم و قرار شد که آن خاک و گل برداشته شود و دیوار از نوساخته شود من گفتم دیوار را با شهرداری ناحیه هماهنگ کنیم تا بتوانیم نوسازی و بازسازی کنیم ولی نباید خراب کنیم، ولی اکنون بودجه نداریم.

فرشاد فرهی‌فر: برآورد بودجه کنید تا از خیراندیشان کمک بگیریم.

فرامرز پوررستمی: شنیدم که اداره مالیات دهش‌های مالیات‌دهندگان را تا  میزانی به‌جاهای خاص می‌پذیرد اگر بتوانیم کسی که ۱۵۰ میلیون مالیات دارد برای مثال ۳۰ میلیون به ما دهش کند آن‌ها قبول می‌کنند؟

فرانک زنده نوش: شرکت‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند یعنی هرچقدر کمک کنند از مالیاتشان کم می‌شود.

مهرداد کاویانی، بازرس: در مورد دیوار آدریان بزرگ این دیوار دورتادورش پیاده‌رو است اگر اتفاقی بیفتد ما باید دیه بدهیم تا قبل از درست‌کردن دیوار آن را بیمه کنید.

ساسان نیکنام: دیوار را نمی‌شود بیمه کرد باید درست کنیم.

فرامرز پوررستمی: مهرداد کاویانی هشدار خیلی خوبی داد به آن توجه کنید.

در حاشیه

فرانک زنده نوش: از کسانی که جویای حالم شدند تشکر کرده و عذرخواهی می‌کنم از اینکه نتوانستم در این مدت در نشست‌ها باشنده باشم.

بزرگمهر پرخیده: بزرگ‌ترین هنر ما انتقادپذیر بودن است. ضمن احترام به تک‌تک افراد حرف خود را می‌زنم و انتقاد می‌کنم. انجمن ساختار بزرگی است، مارکار، خانه فرهنگ و هنر و اجزای دیگر انجمن کلوپ نیستند هرکدام ماهیت خود را دارند شما امکان ندارد قیمت سالن را بسیار پایین بیاورید و بگویید عروسی را باید در سالن ایرج به شکل رایگان بگیرید و پرسه را در سالن خسروی برگزار کنید کسی این کار را نمی‌کند، این امکان ندارد که در سالنِ پرسه، عروسی بگیرید و خواهش می‌کنم این‌ها را رعایت کنید اجزای جامعه زرتشتی هرکدام برای ساختار خودش است. به‌واسطه نرخ و راحتی این مکان‌ها مانند مهره شطرنج نیستند که بتوانید جابجا کنید آن‌ها برای خودشان شانی دارند. 50 سال است که در مارکار مراسم خاص خودش برگزار می‌شود هر مکان مراسم خودش و گیرایی خود را دارد. مورد بعدی خانه فرهنگ و هنر است که ساختار خود را دارد و حرکت‌های دیگر جایگاهی ندارد.

پنجاه‌ودومین نشست هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران در روز چهارم دیماه در ساعت 18:30 با باشندگی 15 تن از هموندان هیات‌مدیره و دو تن از بازرسان تشکیل شد و در آنجا چهار مصوبه به رای گذاشته شد که یکی به هفته آینده موکول شد و یکی دیگر نیاز به مصوبه نداشت و شش گزارش خوانده شد و در ساعت 19:30 دقیقه نشست برای شنیدن گزارش کمیسیون خدمات غیرعلنی شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

13 پاسخ

  1. چرا زمانی که بحث کمک مالی به کانون دانشجویان هست کسی از اعضا اعتراضی نمیکنه و حتی گفته میشه وظیفه انجمن هست اما نوبت یانشوران که میشه معترض میشید؟
    چه فرقی بین یانشوران و کانون هست؟ آیا غیر از این هست که هر دو جوان و دانشجو هستن؟

    1. درود به” دوست”.
      همکیش گرامی، این پرسش شما در ظاهر درست است. اما به یک نکته ظریف توجه کافی نکرده‌اید.
      آن نکته هم این است که تلاش هیئت مدیره این است که ما به ” نام : سازمان‌ها و نهادها کمک نکنیم، بلکه پس از بحث و بررسی به ” برنامه‌”هایی که برای آن خواهان کمک هستند در حد توانمان – که شوربختانه بسیار اندک است – کمک کنیم.
      ای کاش توانایی مالی ما در گردش ۴۵ به گونه‌ای بود که می‌توانستیم به همه اینگونه پیشنهادهای کمک مالی پاسخ مثبت و کافی بدهیم.
      امیدوارم این توضیح به رفع ابهام شما کمک کرده باشد. در واقع تلاش بر اینست که ما به نام نهادها کاری نداشته باشیم، به برنامه‌هایشان کار داشته باشیم.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  2. با درود ، همه میدانیم که کمک کردن کار پسندیده و خوبی است . نمیدانم چرا انجمن شده کیف پول ارگان های دیگر !؟ برای نمونه از سویی برای برگزاری مراسم ازدواج دو جوان، قیمت سالن خسروی را گران میکنیم و بعد تصمیم میگیریم که به فلان ارگان که برای جوانان است کمک کرده باشیم که نام ما هم درلیست کمک کننده باشد . در حالی که میدانیم نیکی را برای نیکی باید انجام داد .
    از افای پوررستمی گرامی سخنگو انجمن خواهش میکنم برایمان بنویسد که چرا همه از انجمن درحواست پول میکنند و انجمن که میگوید پول ندارد تا کاری های خودش را انجام دهد چرا باید به دیگر ارگان ها پول بدهد .
    شادی و تندرستی همگان روزافزون باد

    1. درود به جناب فرشید.
      همکیش گرامی، در مورد بخش پایانی متن شما باید به کوتاهی بگویم که در دوران پسا کرونا و شرایط کنونی اقتصادی کشور خیلی چیزها نسبت به چند سال پیش و دوران پیشا کرونا تغییر کرده است.
      از جمله آنکه نسبت درآمدهای برخی یا بهتر بگویم بسیاری از انجمن‌ها و نهادهای زرتشتی به هزینه‌هایشان نامتعادل شده است.
      و این یکی از مهم‌ترین عواملی است که نهادهای دیگر زرتشتی به انجمن زرتشتیان تهران به عنوان انجمن مادر مراجعه می‌کنند.
      اما شوربختانه انجمن تهران نیز به همین مشکل گرفتار شده است. در واقع هزینه‌های ما افزایش پیدا می‌کند اما انتظار دارند که ما منابع درآمدی مان را نظیر درآمدهای تالار پذیرایی و اجاره خانه‌های همکیشان، افزایش ندهیم.
      از سوی دیگر برخی درآمدهایمان از اجاره خانه ها مغازه‌هایی که در اختیار غیر همکیشان است، تا حد معینی می‌تواند افزایش پیدا کند.
      اینطور نیست که آنچه که ما می‌خواهیم، آنها بتوانند بپردازند.
      پیش بینی من این است که در سال آینده دست کم ۵۰ درصد هزینه‌های انجمن زرتشتیان تهران بیشتر از امسال خواهد شد و ما باید برای رفع نیازهایمان به فکر این باشیم که منابع درآمدی انجام انجمن را دست کم به همین میزان، بیشتر کنیم.
      و بی‌گمان شما و دیگر همکیشان ارجمند می‌دانید که این کارآسان نیست.
      امیدوارم که بتوانیم از این گردنه یا بهتر بگویم پرتگاه دشواری‌هایی که تورم و گرانی های بی حساب و کتاب به همه ما تحمیل کرده است، گذر کنیم و بتوانیم آنچنان که شایسته هموندان ارجمند انجمن و دیگر همکیشان است، در خدمت آنان باشیم.
      و نکته آخر اینکه بی رودربایستی بگویم، همین کمک‌هایی هم که به این سازمان و آن سازمان می‌کنیم، به معنای آن است که برخی از مصوبه ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده انجمن را باید به تاخیر بیندازیم.
      سپاسگزارم که به خبرهای انجمن خودتان توجه دارید و امیدوارم دیگران نیز همچون شما دیدگاه‌هایشان را به آگاهی ما برسانند تا بتوانیم از اندیشه‌هایشان بهره ببریم .
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

      1. سپاس و درود بر شما فرامرز جان پوررستمی گرامی که پاسخگو بودید . دستتان سبز باد .راستش من درک نکردم که چرا انجمن تهران باید انجمن مادر باشد و به برخی نهادها که هم سرمایه پنهان انها بیشتر است و هم کمک هایی بیشتری به انها میشود کمک مالی کرد . اگر ارگانی خواست کاری انجام دهد و از همکیشان کمک خواست و کم اورد انوقت انجمن باید کمک کند . باز هم پوزش میخواهم شاید شما که در میدان هستید بهتر میفهمید . شاد و تندرست باشی

  3. وقت بخیر. اعضای انجمن انگار با یکدیگر ثبات فکری ندارند. شما باید اول دیوار کج را درست کنید اقلا این دیوار باید چهار پنج متر باشد که دیگر به دوربین و حفاظ فلزی احتیاج نداشته باشد. دیوار قبلی خیلی کوتاه هست یعنی با یک پرش ساده و قشنگ شخص میتواند وارد آدریان بزرگ شود. در قصر فیروزه هم دوربین مدار بسته گذاشته بودند اما اکنون نیست. در هر صورت بجای فکر اصولی فکر فرعی میشود. بجای هرس درختان به صدمه دیدن پیاده رویی ها رو بدون فکر بیان میکنید. خب همه چیز چاره دارد اما نمیدانم همش به چه کنم چکار کنم پرداخته اید اما در نهایت هیچ کاری انجام نمیشود. و بعدبه خیرین پناه میبرید.

    1. درود به شما که خود را” همکیش” نامیده‌اید.
      به بخش پایانی متن شما می‌پردازم. آنجا که نوشته‌اید:” خوب همه چیز چاره دارد. اما نمی‌دانم همش به چه کنم چه کار کنم پرداخته اید، اما در نهایت هیچ کاری انجام نمی‌شود.”
      بسیار خوب شما که این‌ها را می‌دانید، بیایید و ما را هم راهنمایی کنید و به ما بگویید چه کنیم که به “چه کنم، چه نکنم ” نیفتیم.
      امیدوارم مثل ده ها نفر دیگر از همکیشان که با روش‌های گوناگون به کمک هیئت مدیره انجمن می‌آیند و هر یک انجام بخشی از کار را به عهده می‌گیرند شما نیز به انجمن خودتان بیایید.
      هم ما را راهنمایی کنید، هم به ما پیشنهاد بدهید و هم در اجرای آن پیشنهاد همکار شوید.
      انتقاد کردن خوب است و حق شما است و هیچکس هم نمی‌تواند اعتراضی به شما بکند، اما به باور من مهمتر از انتقاد آن است که راه حلی بدهید که شدنی باشد.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  4. نشست پرمحتوایی !!
    کمیسیون خدمات ریز به ریز از کار مارکار گزارش می دهد و پنج خط گزارش نویسی می شود ولی گزارش بعدی را به غیرعلنی می برد روش عالی در پیش گرفتید

  5. درود. من با “آشنا” موافقم که بحث های جدی و مهم را به غیرعلنی می برند. متاسفانه بیشترین ضربه را هم از جلسات غیرعلنی خورده ایم. فروش زمین به قیمت کم یا واگذاری نصف زمینها به غیرهمکیش یا … البته غیرعلنی هم فقط برای همکیشان است وگرنه صورتجلسات آن توسط بالاترین مقام در اختیار غریبه ها قرار می گیرد.
    جناب پوررستمی گرامی، لطف می کنید بفرمایید آیا در گردش 45 مصوبه غیرعلنی هم داشته اید؟ سپاسگزار می شوم پاسخ کوتاه بلی یا خیر بدهید. همین بسنده می کند.

    1. درود به جناب رستم.
      همکیش گرامی، در مورد متن شما به ۳ نکته اشاره می‌کنم:
      ۱…..‌ این سخن درست است که در نشست‌های غیر علنی بحث های مهم و جدی مطرح می‌شود.
      اما سبب غیر علنی شدن این نیست که همکیشان را خودی به حساب نمی‌آوریم. سببش این است که یا در مورد پرونده‌های حقوقی است یا اینکه در آن نام افرادی، به ویژه همکیشان مطرح می‌شود.
      بنابراین، اگر در فضای عمومی منتشر شود، ممکن است کسانی که دوست ما نیستند از این اطلاعات علیه منافع انجمن – که منافع شما همکیشان هموند انجمن است – استفاده ی نادرستی بکنند.
      ۲…..‌ چرا نوشته‌اید:” صورت جلسات آن توسط بالاترین مقام‌ در اختیار غریبه‌ها قرار می‌گیرد.”
      آیا در این زمینه اطلاع کافی و مطمئن دارید؟!
      اگر دارید چرا به مقام های مسوول اعلام نمی‌کنید که جلوی این خیانت گرفته شود!
      اگر هم از روی شایعات این مطلب را نوشته‌اید که به گمان من شایسته یک زرتشتی نیست که از روی مطالب نامعتبر و شایعه در مورد یک زرتشتی دیگر داوری و قضاوت کند.
      ۳….. بله مصوبه غیر علنی هم داشته‌ایم.
      در این مورد اگر خواهان آگاهی‌های بیشتری باشید با تلفن تماس بگیرید،من توضیح خواهم داد.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  6. روز خوش. صحبتی در مورد آتش قصر یادم افتاد که بگویم. معمولا وقتی به قصر در اولین زمانها با اتوبوس میاییم.هیزم روشن است من هم مثل همیشه اسفند و کندر و بوی خوش را به آتش خوشنود میکنم هیزم کوچکی بود که کم کم خاکستر رویش قرار داشت و کسانی هم اتش را خوشنود نموده بودند و دود میکرد من هم در همان قسمت بوی خوش ریختم و آتش را خوشنود نمودم. اما هیزم بزرگ دیگری در انطرف پر آتش بود فقط شانس آوردم از سمت راست به طرف ظرف میوه رفتم که میوه ببرم و درون سینی قراردهم. یک دفعه یک تکه چوب پر آتش صدا کرد و از هیزم بزرگ جدا شد و افتاد جلوی پایم. فقط شانس آوردم که از سمت چپ‌ عبور نکرده بودم وگرنه آتش به بدنم اصابت میکرد و لباس و بدنم اتش میگرفت. نمیدانم حال چرا این کنده چرا اینقدر بزرگ باید باشد که یک دفعه بترکد و بیافتاد روی زمین. متاسفانه هرکسی که مسئول آتش قصر است دلش برای هیچکس نسوخته است که مکان عبور مردم برای خوشنود کردن آتش و بریدن میوه را برای درگذشتگان به این صورت ناامن قرار داده است. در هرصورت خواستم بگویم اگر اتفاقی برای من و امثال من میافتاد مسئول چه کسی است؟ برایم سوال است که چه کسی مسئول این حادثه ی ناخواسته است. مجبور نیستید کنده ی خیلی بزرگ در آنجا به آتش گذاشت. اگر این اتفاق برای موبدان میافتاد چه کسی جوابگو بود. گرچه اون زمان موبدان اصلا به قصر نیامده اند. که این گونه اتفاقی بیافتد. پس مسئولینی که مبلغ چوب و کامیون و مکان چوب و نوع چوب را در نظر دارید به این هم فکر کنید که حادثه ای برای من همکیش اون موقع صبح اتفاق نیافتد. اقلا یک جعبه ی کمک های اولیه و آتش کپسول خاموش کن داشته باشید برای بزرگان انجمن. چون اتفاقی هم برامون بیافتد کسی ماها رو به حساب نمیاورد. سپاس و تشکر از مسئولین و انجمن موبدان.

    1. درود به ” همکیش “.
      همکیش گرامی،
      ۱…… این یادآوری شما را منتقل خواهم کرد.
      ۲…… امیدوارم که هرگز نه برای شما و نه برای هیچکس دیگر از کسانی که در شمار نیکان و پاکان هستند، حادثه ناگواری روی ندهد و تا دیر و دور تندرست و دلشاد باشید و باشند.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

    2. درود
      فقط کافیه یکم منصف باشیم همکیش گرامی هدفم از گذاشتن این دیدگاه حمایت از انجمن یا شخص خاصی نیست ولی چه میشد شما که این صحنه رو دیدید خودتان یا اگر توانایی ان را نداشتید به یک همکیش دیگری که کنار شما بود این موضوع رو منتقل و از او میخواستید این کنده یا هیزم بزرگ رو جابجا نموده واز افتادن ان جلوگیری مینمودید.در ضمن گذاشتن هیزمهای کوچک خیلی زود به خاکستر تبدیل شده و نمیتوان در طولانی مدت همه از اتش ان برای خشنود کردن استفاده کنند.
      در پایان از اقای پور رستمی هموند گرامی انجمن که در این دوره همکیشان را قابل دانسته ودر مواردی پاسخگوی همکیشان هستند کمال تشکر را دارم.ویکی دیگر از کاهای مثبت انجمن بعد از واگذاری اماکن زرتشتی به هیت اجرایی داشتن سخنگو برای جامعه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-23