میزبانی جشن دیگان در دبستان جمشیدجم

دانش‌آموزان پایه سوم دبستان پسرانه جمشیدجم میزبان سومین جشن دیگان بودند.

با نیک‌اندیشی و برنامه‌ریزی اولیای دانش‌آموزان پایه سوم دبستان، در خجسته روز دی به‌مهر و دی‌ماه به مناسبت جشن دیگان، از دانش‌آموزان با آش در زنگ تفریح پذیرایی شد.
واژه‌ی دیگان به چم (:معنی) آفریدن و آفریدگار است. زرتشتیان روزهای اورمزد (25 آذرماه)، دی به‌آذر (دوم دی‌ماه)، دی‌به‌مهر (نهم دی‌ماه) و دی‌بدین (هفدهم دی‌ماه) در گاهشمار زرتشتیان را جشن می‌گیرند.
دبستان جمشیدجم یکی از آموزشگاه‌های شش‌گانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران، در سال 1285 خورشیدی بنیان‌گذاری شد و دانش‌آموختگان بسیاری را راهیِ پایه‌های بالاتر کرد. هم اکنون دانش‌آموزان زرتشتی را از پایه‌ی نخست تا پایه‌ی ششم برای آموزش پذیراست.

فرتور رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *