لوگو امرداد

شادباش انجمن زرتشتیان اهواز برای ثبت جهانی‌ جشن سده

e02be855 0d4c 4bd4 83fd ad0a13d34ef0انجمن زرتشتیان اهواز در پیامی با سپاسگزاری از دست‌اندرکاران پیگیری ثبت روز پیدایش آتش و جشن سده در گاهشمار جشن‌های یونسکو، این رویداد بزرگ و ثبت‌جهانی سده را به ایرانیان شادباش گفت.

بهمن سروشی، فرنشین انجمن زرتشتیان اهواز، در پیام شادباش ابراز امیدواری کرد جشن سده امسال پرشکوه‌تر برگزار شود و امکان حضور هم‌میهنان علاقه‌مند فراهم آید. متن پیام سالمه‌ی 10 دی‌ماه 1402 به شرح زیر است:

به‌نام یزدان
با درود و سپاس از بزرگوارانی که با پیگیری‌های خود باعث ثبت روز پیدایش آتش و جشن سده،به عنوان یک جشن جهانی در گاهشمار جشن‌های یونسکو شده‌اند.
پیدایش آتش سرآغاز گذر انسان از دوره سنگ و ورود به دوره فلزات و دیگر اختراعات بشری است.
با توجه به این رویداد بزرگ و ثبت‌جهانی جشن‌ سده در ردیف میراث فرهنگی ناملموس کشورِ عزیزمان ایران در یونسکو؛ لازم است که جشن سده امسال پرشکوه‌تر برگزار گردد و تا جایی که امکان دارد زمینه را برای حضور همه‌ی هم‌وطنان علاقه‌مند در آن فراهم آوریم.
پیشاپیش این جشن بر همگان خجسته باد.
بهمن سروشی
انجمن زرتشتیان اهواز

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. درود به هموطنان زرتشتی عزیز، مردم ایران زرتشتی بودن هستن و خواهند بود ، پندار نیک کردار نیک رفتار نیک

  2. بعنوان یک ایرانی که عاشق فرهنگ رنگارنگ و جذاب این مرز و بوم هستم این رویداد بزرگ فرهنگی رو به شما زرتشتیان و کل ملت ایران تبریک گفته و امیدوارم جشن های متنوعی رو ثبت جهانی نمایید.

  3. با عرض تبریک به جامعه کهن ایرانیان جهت ثبت این جشن ارزشمند،اما حیف که این جشن سالهاست پشت درهای بسته برگذار می شود، امید هست به یاری یزدان، روزی رسد که جشن سده بصورت همگانی برگذار شود و تبلیغاتش در سراسر این سرزمین دیده شود. آن زمان که این رویا به حقیقت بپیوندد،به واقع روز برپایی جشن بزرگ است، جشنی که سزاوار جشن سده باشد.

  4. درزندگی ماایرانیان.خیلی خیلی جشن های متفاوت وزیادی بوده است
    یعنی شادترین مردمان دنیابوده ایم.
    دقت کنید.بوده ایم

    1. به امید روزی که سده و مهرگان و تیرگان و اسفندگان و خردادگان به مانند نوروز و یلدا و چهار شنبه سوری و سیزده بدر در سراسر ایرانشهر گرامی داشته شوند و همگانی و شادی برگزار شوند چون همین فرهنگ ایرانی هست که از زمان اسکندر گجستک و سارگن دوم تا تازیان و مغولان ایران و ایرانی را زنده نگه داشته است

  5. نور و آتشکده و سده و مهرگان و تیرگان و یلدا و خردادگان و اسفندگان نوروز آیین و جشن های تمام ایرانی نژادان می باشند و پیش از اشوزرتشت هستی داشته اند و دل هر ایرانی یک آتشکده می باشد و تمام این آیین ها از ذات و سرشت و ژنتیک ایرانیان سرچشمه می گیرد و تا ایران و ایرانیان هستی دارند مهرگان و سده و نوروز و تمام آیین های ایرانی هستی خواهند داشت

  6. من یک شیعه هستم.وهمیشه عاشق هموطنان زرتشتی و صاحبان اصلی ایران زمین هستم.. امیدوارم همیشه موفق باشید…….درود خداد بر شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-13