لوگو امرداد
در پنجاه و سومین نشست انجمن زرتشتیان تهران:

اجاره‌بهای مدرسه‌ هرمز آرش 200 درصد افزایش یافت

WhatsApp Image 2024 01 02 at 20.13.54نمایندگان انجمن زرتشتیان تهران در گفت‌و‌گو با مسوولان مدرسه هرمز آرش توانستند اجاره ماهیانه این مدرسه را دویست درصد افزایش دهند که از تاریخ سررسید اجاره، باید مبلغ جدید را بپردازند.

*پیشنهاد افزایش اجاره بهای مدرسه هرمز آرش از ماهیانه ۴۵ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان برای مدت سه سال با افزایش حدود ۲۰۰ درصد

ساسان نیکنام: مدرسه هرمز آرش در مدت سه سال قبل ماهیانه ۴۵ میلیون تومان اجاره به انجمن می‌داد. کوروش آذرگشاسبی، کورش ساسانی هموندان کمیسیون و بابک پرند ایرانی کارمند انجمن که برای مشورت رفته بودند با توجه به مقاومت‌ها و چانه‌زنی‌هایی که شد به این نتیجه رسیدند که ماهیانه ۱۴۰ میلیون تومان برای سه سال پیش‌رو در نظر گرفته شود و البته این رقم در یکی دو نشست بدست نیامد بلکه چندین نشست انجام شد تا سرانجام روی این عدد به تفاهم رسیدند. بدین شکل در مدرسه هرمز آرش حدود 2۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم و قرار است این مبنای باشد برای مدرسه‌ی پری آگاهی که اجاره را برابر همین درصد افزایش دهیم. این افزایش اجاره از تاریخ سررسید اجرایی خواهد شد.

بابک شهریاری: فکر کنم نظر شما بیشتر بود که به این مبلغ راضی شدید؟

کوروش آذرگشاسبی: خیلی بیشتر بود آنها گفتند آموزش و پرورش قوانین خود را دارد و با این افزایش 200 درصد باید به سازمان جواب بدهند و ما هم گفتیم که ما هم باید جواب بدهیم. ما نظرمان قرارداد یک ساله و ماهی ۱۶۰ میلیون تومان بود. آنها نخست ماهی ۹۰ میلیون تومان را پیشنهاد دادند ولی با چانه زنی به این مبلغ رسیدیم. به هرحال خیلی سخت بود اکنون باید با آنها صحبت کنیم که این قرار داد سالانه یا دو ساله باشد ولی با توجه به آیین نامه‌ی آنها نمی‌توانیم وارد بحث شویم.

مهردخت شهریاری: این برای سه سال ثابت است؟

افشین نمیرانیان: بله پیشتر هم همینگونه بود؛ مثلا ۹ سال بود که قرار داد تمدید نشده و آنها یک میلیون و ۹۰۰ هزارتومان اجاره می دادند. در تمدید قرار داد برای بار نخست اجاره را ۲۲ میلیون تومان کردیم بعد ۴۵ میلیون شد و اکنون به 140 میلیون افزایش یافته است.

با پیشنهاد افزایش اجاره بهای مدرسه هرمز آرش مبلغ ماهیانه ۴۵ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان برای مدت سه سال و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی موافقت شد.

*پیشنهاد شد در زمان تحویل باغ شهدا و تصمیم‌گیری در مورد آن، این مکان موقتا جهت مراقبت و نگهداری تا آخر فروردین ماه 1403 تحویل شخص مستقر در آنجا گردد و در این خصوص حقوق و دستمزدی تا پایان مدت یاد شده برای ایشان در نظر گرفته شود.

ساسان نیکنام: باغ شهدا را با تمام آنچه که در قرارداد نوشته بودیم اعم از موتورهای دیزل و لوله‌های تحت فشار تحویل گرفتیم. آنجا تاسیسات خوبی دارد که ما تا به حال ندیده بودیم و پریشب آن را به ما نشان دادند. باغ دو موتور دیزل و استخر آب دارد و ما هم چون تصمیمی برای این باغ نگرفتیم فعلا قرار شد تا آخر فروردین ماه، تحویل آن شخص باشد. چون ایشان هم برای اجاره باغ درخواست کرده بودند، ولی این به معنی تحویل دادن باغ به ایشان نیست بلکه تنها برای نگهداری و مراقبت است تا پایان فروردین ایشان برای نگهداری حقوق خواهند گرفت.

مهردخت شهریاری: چرا به هیات اجرایی تحویل نمی‌دهید که ایشان زیر نظر هیات اجرایی باشد. بدین شکل دیگر هیچ مشکل و سو‌تفاهمی پیش نمی‌آید. هیات اجرایی مسوولیت آرامگاه را دارد و آن شخص زیر نظر هیات اجرایی کار می‌کند شما زمانی که کلید را به دست آن شخص می‌دهید همیشه آنجا حضور ندارد و نمی‌توانیم ایشان را هر وقت خواستیم پیدا کنیم. موافقم که هیات اجرایی کلید را به ایشان بدهد. هیات اجرایی ذی‌نفع نیست ولی ما به آن شخص حقوق بدهیم تا مشکل پیش نیاید.

بابک شهریاری: من با مهردخت شهریاری موافقم این کار اصلا به صلاح نیست و یک تضاد منافع به وجود می‌آید. تحویل هیات اجرایی بدهید و هیات تصمیم بگیرند کلید را به او بدهد.

نوذر نوذری: یکی از بحث‌ها که بوده این است که چون باغ را تحویل می‌گیریم و برنامه‌ای برای آنجا فعلا نداریم ممکن است مستقیما بودجه‌ای به آن تزریق شود اگر با یک شخص باشد تحویل گرفتن آن راحت است چون ما در پایان فروردین ماه برنامه‌ریزی می‌کنیم و برای این باغ تصمیم می‌گیریم. برای همین به جای هیات اجرایی بهتر است به فرد بدهیم و پرداخت‌ها به فرد باشد تا درخواست خود را از آن فرد بخواهیم.

جمشید دارابیان: ما هیات اجرایی را برای این سمت آرامگاه تعریف کردیم نه برای آن قسمت آرامستان. موافقم بابک شهریاری رابطه مستقیم انجمن با آن شخص مستقر در آرامگاه باشد و یا اینکه آن سه نفری که تحویل گرفتن برای چهارماه نظارت کامل داشته باشند و با آن شخص طرف حساب باشند.

شابهرام سیروسی: اگر مسوولیت را به هیات اجرایی بدهیم هیات مدیره دیگر به دنبال برنامه‌ریزی و طرح و برنامه نمی‌رود، ولی با داشتن کارمند موظف در آنجا فکر می‌کنیم که زودتر باید برنامه‌ریزی کنیم و مشکلی هم برای هیات اجرایی پیش نمی‌آید.

فرامرز پورستمی: بار اضافی روی دوش هیات اجرایی نگذارید. اجازه دهید آنها به کارشان برسند. این کار را کارمند انجمن می‌تواند انجام ‌دهد.

افشین نمیرانیان: من هم فکر می‌کنم در نهایت کسی که تمام مدت آنجاست برای این کار مناسب است. موافقم که کسی که بر کار آن شخص گفت‌و‌گو و نظارت می‌کند، هیات مدیره نباشد بلکه هیات اجرایی، رابط انجمن با وی باشد. این مسوولیت را به هیات اجرایی بدهیم.

فرشاد فرهی‌فر: آیا در آیین‌‌‌نامه هیات اجرایی برای اینکار محدودیتی وجود ندارد؟ آیا هیات اجرایی می‌پذیرد و از آنها پرسش شده است؟ اگر کمیسیون اصرار به رای‌گیری دارد که رای بگیریم در غیر این صورت با آنها صحبت کند و هفته آینده مصوبه را بیاورد.

ساسان نیکنام: من با بابک شهریاری صحبت کردم ولی ایشان موافق نبود. آقای شهریاری نظرمن هم روی هیات اجرایی است ولی آیا هیات اجرایی اختیار دارد؟ این باغ جزو املاک انجمن است و جزو آرامگاه نیست. اگر به این شخص بخواهیم بدهیم تنها برای نگهداری است. مخالف نیستم که هیات اجرایی کلید را به این شخص بدهد.

افشین نمیرانیان: اگر تضادی باشد آن را درست می‌کنیم. به نظرم متن مصوبه اشکالی ندارد ولی درمورد روش به مصوبه نیازی نیست. ما یک نامه خطاب به آن شخص می‌دهیم و می‌گوییم زیر نظر هیات اجرایی کارتان را انجام دهید.

بابک شهریاری: فرض کنید این توی آیین نامه نیست آیا در آیین نامه شخص مورد نظر نوشته شده است؟ هیات اجرایی گروهی از افراد جامعه زرتشتی هستند که به آنها اطمینان داریم که می‌توانند این کار را برای ما انجام دهند. ما از آن هیات درخواست می‌کنیم که این کار را هم در کنار کارهای دیگرشان انجام بدهند.

ساسان نیکنام: شب شنبه به ایشان گفتم که تا پایان روز دوشنبه مصوبه را می‌گیرم که آن را تحویل فرد مورد تایید انجمن بدهیم تا آن زمان علی‌الحساب کلید تنها برای این دو شب تحویل شماست. کسی دیگری نیست که آنجا دایم مستقر باشد و ما هیچ گزینه‌ای مناسب‌تر از ایشان نداریم. برای مدت سه ماه با هیات اجرایی یا بدون هیات اجرایی این را رای بگیرید. ایشان تحت نظارت بابک شهریاری رابط اجرایی باشد.

فرامرز پورستمی: اگر این‌ مصوبات به کمیسیون می‌رود یعنی در کمیسیون بحث شده است پس چرا بحث‌ها را به اینجا می‌آورید و بحث می‌کنید. شما اگر دیدید بد عمل کرد ایشان را کنار بگذارید.

شاهرخ پورمستدام: این بحثی که در کمیسون املاک شد هم درباره دادن کلید به یک نفر و هم به هیات اجرایی بود. چون ایشان تحت نظارت و کارمند انجمن است دستورات انجمن را اجرا می‌کند و در کمیسیون رای بر این بود که به آن شخص بدهیم.

افشین نمیرانیان: فرض کنیم که ایشان قرارداد استخدامی دارند ما یک پیشنهادی می‌دهیم و نگرانیم که ایشان پیشنهاد کار کردن تحت نظارت هیات اجرایی را قبول نکند اگر نپذیرفت از هیات اجرایی می‌خواهیم که این کار را بکند. چون درست این است که هیات اجرایی آنجا را اداره کند. آنجا یک مجموعه است. نخست این را رای بگیریم و چگونگی شیوه اجرایی را بعدا تصمیم بگیرید.

نوذر نوذری: باغ شهدا مساحت زیادی دارد و اگر به هیات اجرایی بدهیم این هیات دوباره آن را به آن فرد می‌دهد. اگر به هیات اجرایی بدهیم این به شکل موقتی است ودوباره باید از آن‌ها پس بگیریم و قاعدتا هیات اجرایی بودجه محدودی برای اداره آرامگاه دارد و اگر این بار را هم بر روی دوش آن‌ها بگذاریم هزینه دو چندانی دارد ولی اگر مستقیما زیر نظر خودمان باشد چند ماه وقت داریم که بخش‌هایی را ترمیم کنیم و فکری برای آن بکنیم که اجاره بدهیم یا نه، وگرنه زمین بایر پتانسیل زیادی دارد یعنی باید خودمان مستقیم آنجا را اداره کنیم.

فرشاد فرهی‌فر: این کلمه تحویل دادن شبهه ایجاد می‌کند. ما باید ایشان را موظف کنیم و یا ماموریت بدهیم که آنجا نگهبانی وآبیاری کند و نکته دوم ایشان وظیفه دیگری هم دارند یعنی زمان‌هایی که در آرامستان نیستند باید با اجازه هیات اجرایی باشد و نکته سوم این کلمه حداکثر را بگذاریم تا پایان فروردین ماه که هر زمانی هیات مدیره به این نتیجه رسید که بتواند اقدام لازم را انجام دهد.

ساسان نیکنام: این بحث تحویل دادن و گرفتن به خاطر تاسیسات است. آن فرد به مسایل آنجا آگاهی دارد. اتاقک تاسیسات بگذاریم و موتورهای دیزل را بفروشیم ولی بهتر است تحت نظارت ایشان باشد.

افشین نمیرانیان: قسمت اول با این تغییر که کلمه تحویل بشود ماموریت و زمان را هم بگذارید حداکثر فعلا این را به رای بگذاریم بعد برای مکانیزم کار، رای می‌گیریم.

پیشنهاد گردید در زمان تحویل باغ شهدا تصمیم گیری در مورد باغ، این مکان موقتا جهت مراقبت و نگهداری تا پایان فروردین ماه 1403 تحویل فرد مستقر در آرامگاه قصر فیروزه گردد و در این خصوص حقوق و دستمزدی تا پایان مدت یاد شده برای ایشان در نظر گرفته شود.

افشین نمیرانیان: به جای کلمه تحویل بنویسید ماموریت چون ما وسایل را تحویل می‌دهیم نه خود باغ را، وسایل را صورت جلسه می‌کنیم.

با این پیشنهاد موافقت شد.

افزایش قیمت پرسه همگانی

*پیشنهاد ۱۰۰ هزار تومان برای پرسه همگانی.

مهردخت شهریاری: ما همیشه ۵۰ هزارتومان می‌گرفتیم حالا برای دو نوبت پرسه ۱۰۰ هزار تومان می‌گیریم

افشین نمیرانیان: آقای ملک‌پور پیشتر در دو نوبت نام می‌نوشتند اکنون هم اینگونه است؟

مراد ملک‌پور، سرپرست دبیرخانه: این گونه بود اکنون یک نوبته کردیم.

ساسان نیکنام: این هزینه بابت چیست.

مهردخت شهریاری: پذیرایی، آگهی در روزنامه‌ها، چاپ دفترچه اسامی و غیره است.

با قیمت پرسه همگانی 100 هزار تومان موافت شد.

گزارش‌ها

پایان افسانه سوددهی تالار پذیرایی

فرامرز پورستمی: قراری که گذاشته بودم این بود که درباره‌ی هزینه تالارهای پذیرایی تحقیق کنم. گفتم این عدد و رقم‌هایی که درباره سود می‌گویند عدد و رقم واقعی نیست چون خیلی از هزینه‌های تعمیر و نگهداری در آن دیده نشده است. چند عدد و رقم آوردم دو رقم را از حسابداری و دیگری را هم از مدیر فعلی تالار گرفتم.

اعداد مربوط به حسابداری از تاریخ اول فروردین ماه  تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ که در این فاصله‌ی زمانی ۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال هزینه‌ی تعمیر و نگهداری، آب، برق، گاز و غیره شده است. از تاریخ اول فروردین ماه  تا 30 آذر ۱۴۰۲ یعنی تا پایان آذر‌ماه سه میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال است؛ که این اعداد برای حسابداری است. از مدیر سالن پرسیدم که سالن بخش‌های نیاز به  تعمیر دارد؟ و گفتم یک لیستی از کارهایی که باید بشود به ویژه بعضی از کارهایی که اگر به صورت تعمیرات انجام نشود بازسازی خواهد شد و همه می‌دانیم هزینه بازسازی خیلی بیشتر از تعمیر است. به من ۲۹ مورد لیست داده است. گفتم کمینه (دست پایین) هزینه‌های حدودی را بگیرید که 22 میلیار ریال شد‌. پنج میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان و ۷۰۰ میلیون تومان هم در این لیست داریم. هزینه‌هایی مانند تعویض پرده‌های تالار که ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود، بشقاب‌های لب‌پر و شکسته که با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان باید جایگزین شوند یعنی کلا دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یا 22 میلیار ریال لیست اینجاست. هر کسی هر عدد و رقم را خواست مشخص می‌کنیم برای بعضی‌ چیزها خیراندیش داریم مثل میزهای چوبی تالار ایرج که برای تعمیر آن خیراندیش کمک کرده است. در این فاصله ممکن است خیراندیش‌های دیگر هم بیایند یا شاید نیایند. اگر خیراندیش نیاید دست پایین با ۲۲ میلیارد ریال باید هرچه زودتر تعمیرات انجام شود تا هزینه‌ی کمتری خرج کنیم. هرچه تعمیرات زودتر انجام شود به بازسازی نمی‌رسیم؛ بنابراین سالن سود نمی‌دهد. این ساختمان فرسوده‌تر می‌شود. چگونه سالن سود می‌دهد هر کسی که شک دارد با هم برویم قیمت بگیریم. این واضح است. دایما می‌گویید ارزان کنید سالن سود می‌دهد این افسانه است. هر ساختمان عمر مفید دارد که باید بازسازی شود حالا بازسازی نکردند ما هم نکنیم؟ کمکی اگر باید بشود این کمک باید تحت مقررات و آیین‌نامه باشد. این لیست در اختیار بازرسان، هیات مدیره و انجمن است و می‌توانیم راستی‌آزمایی کنیم.

با کانال بازرسان مخالف نیستم

آقای کاویانی یک چیزهایی در کانال بارزسان می‌نویسید که بخشی از آن راست است و بخشی دیگر نیست؛ مثلا در مورد اینکه چند نفر از اعضای هیات مدیره با کانال مخالفند یکی از آنها خود من هستم. من با هیچ گروه و کانالی مخالف نیستم بلکه مخالف یک طرفه نوشتن هستم. مخالف کانال بازرسان نیستم من با اینکه اظهارنظر نتوانیم بکنیم و با کلی‌نویسی مخالفم هستم.

مراقب حرف زدن خودمان باشیم

به خبرنگار امرداد نگوییم چه بنویسید چه ننویسید ما خودمان را کنترل کنیم. به جای نام آدم‌ها عنوان حقوقی آنها را بیاوریم ولی دایما به آنها نگوییم که این را ننویسید.

در حاشیه

افشین نمیرانیان: امروز با خبر شدیم سرهنگ خسرو کی‌منش که کمینه یک دوره هموند انجمن و مدتی هم در دبیرخانه بودند درگذشتند. روانشان شاد باد.

فرامرزپوررستمی: من به عنوان روابط عمومی و سخنگوی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران از کسانی که در برگزاری یادواره اشوزرتشت همکاری کردند و از همه همکیشانی که آمدند و از هیات اجرایی آرامگاه سپاسگزاری می‌کنم. از همکاران دبیرخانه که با دل و جان کمال همکاری را داشتند سپاسگزارم. همچنین قدردان کسانی هستم که در آرامگاه و آدریان یاری رساندند.  این نمونه همازوری خوبی بود که امیدوارم ادامه یابد.

مهردخت شهریاری: از آقای رستم جمشیدی که باحال بدشان به همراه برادرشان بهرام جمشیدی از یزد آمدند و مدیریت پختن آش را بر عهده داشتند همچنین از خانم تاج گوهر خداداد کوچکی (خادم) که روز سوم و چهارم دی ماه هماهنگی مراسم را بر عهده داشتند و هیچ‌گاه دست انجمن را خالی نمی‌گذارند سپاسگزارم. از همکاران دبیرخانه به ویژه مراد ملک‌پور که هماهنگی تمام کارها را انجام دادند و همچنین از آقای شاهرخ سلامتی و بهنام بخت که تمام خریدها را انجام دادند قدردانی می‌کنم. مراد ملک‌پور هیچ اضافه‌کاری نگرفتند و گفتند تنها به خاطر اشو زرتشت این کار را می‌کنند. همچنین از یکی از همکیشان که ۱۸۰ کیلو برنج هاشمی درجه یک دادند قدردانی می‌کنیم. سرویس رفت و برگشت طبق برنامه بود شاید هم اضافه‌تر بود.

پنجاه و سومین نشست انجمن زرتشتیان تهران در ساعت 18 با باشندگی 16 تن از هموندان هیات مدیره آغاز شد و در ساعت 19:10 مهرداد کاویانی و فرانک زنده‌نوش به نشست پیوستند و این نشست در ساعت 19:30 برای صحبت درباره مجمع روز آدینه غیر‌علنی اعلام شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. روزبخیر،آقای پوررستمی عزیز،پس تراز و بیلان سال ۱۴۰۱ اشتباه است یا واقعی که یک میلیارد تومان سود نشان داده است.مگر اعدادی که شما آوردید از همان مبنای سالن پذیرایی نیست؟ مگر بازرسان تراز و بیلان سال ۱۴۰۱ را چک نکرده اند،اعدادی که شما آوردید از کجا آمده است؟

    1. درود به جناب منصف.
      همکیش گرامی، آنچه که در مورد هزینه‌ها و درآمدها و سود و زیان در ترازوبیلان می‌آید، کلی است.
      اما در مورد تالارها من به صورت مشخص، فقط و فقط در مورد جشن‌گاه خسروی و سالن ایرج بررسی کردم. بنابراین این‌ها دو موضوع جدا هستند.
      نکته دیگر هم اینکه برخی کسان – از جمله یکی از بازرسان گرامی – که اعلام می‌کردند تالارها سودده هستند، به مواردی مثل هزینه‌های تعمیر نگهداری و بازسازی توجه نکرده بودند و آنها را در ردیف هزینه‌های تالارها در نظر نگرفته بودند.
      در واقع عمده ی هزینه‌ها را خرید مواد اولیه برای برگزاری مراسم گوناگون در نظر گرفته بودند.
      امیدوارم از این از این پس در همه ی موارد، هزینه‌ها و درآمدها را واقع بینانه‌تر در نظر بگیریم و آینده نگری هم داشته باشیم.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

    2. روزبخیر،جناب آقای پورستمی،دوست عزیز،تراز و بیلان گزارش سالیانه اصلا کلی نیست و به ریز است،لذا لطفا تراز و بیلان خاص سالن را از حسابداری بخواهید و متوجه خواهید شدکه تمام درآمد و هزینه در بخش خاص سالن پذیرایی ثبت و ضبط می‌شود و اگر بخواهید ارائه می‌شود.خدا نگهدارتان باشد.

  2. بادرود،ضمن تشکر از مسئولین جهت افزایش قیمت اجاره مدرسه هرمزآرش،در مورد ۳ درصد سود اعیانی شش مدرسه ،آیا اقدام جدیدی صورت گرفته است ؟ آیا قیمت جدید کارشناسی شده است؟ چند سال است که پولی گرفته نشده است؟ چند سال است که انجمن هزینه سربار مدارس شش گانه را پرداخت میکند؟ در صورت امکان و صلاحدید درجلسه انجمن مطرح و به مردم هم گزارش دهید.

    1. درود به جناب فرهاد کاویانی گوهری.
      همکیش گرامی، در مورد آخرین وضعیت ۳ درصد آموزشگاه ها آگاهی کافی ندارم.
      امیدوارم از همکاران هیئت مدیره بپرسم و پاسخ شما را بدهم.
      از شما هم سپاسگزار که به اخبار انجمن خودتان توجه دارید.
      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

  3. اقای پوررستمی که خود تحصیلات رسانه دارند روش خودسانسوری را اموزش می دهند انجمن دو روش پیش می گیرد یا خودسانسوری و یا غیرعلنی. گزارش های امرداد تابلو اعلانات انجمن شده

  4. با درود.
    در روزگاری که قیمت یک ساندویچ فلافل نیز روزانه تعیین میگردد، نوشتن قراردادی برای ملک، با سررسید 3 ساله شوخی ای بیش نیست.
    آیا هموندان تصور میکنند در این 3 سال قرارست قیمتهای اجاره و ملک کاهش یابد که خواستند محکم کاری کرده و خیال خودشان را از بالا نگه داشتن قرارداد اجاره در آینده ای که به تصور قرارست کاهش قیمت اتفاق بیفتد راحت کنند یا این موهبت نصیب موجران گردیده است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-28