لوگو امرداد

بازدید دانش‌آموزان گشتاسب از مجموعه‌ی انجمن زرتشتیان تهران

دانش‌آموزان زرتشتی دبیرستان دوره اول گشتاسب، همراه با نیایش در آتشکده‌ی تهران از دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران، تالار نشست‌های انجمن و کتابخانه یگانگی بازدید کردند.
دانش‌آموزان با همراهی دبیران دینی و مدیر  و شماری از هموندان انجمن اولیا و مربیان و مادران خود پس از آیین صبحگاه، از دبیرستان پیاده به سمت انجمن زرتشتیان تهران و مجموعه آتشکده تهران راهی شدند. درآغاز با دیدار از آدریان تهران به نیایش پرداختند. پس از نیایش، فرحناز گشتاسب، سرپرست آدریان، برای آنان درباره‌ی ساختمان آتشکده و چگونگی نگهداری آتش دانستنی‌هایی را بازگفت. در ادامه دانش‌آموزان به تالار ایرج رفتند و پس از پذیرایی که انجمن زرتشتیان تهران برایشان فراهم آورده بود، به ۳ گروه بخش شدند و گروه‌به‌گروه از کتابخانه، دبیرخانه و تالار نشست انجمن بازدید کردند.
در کتابخانه مهرداد عادلی، کتابدار کتابخانه، درباره‌ی تاریخچه کتابخانه و ساخت آن و سپس معرفی کتاب‌های کتابخانه سخن گفت و به پرسش دانش‌آموزان در زمینه‌ی صنعت چاپ پاسخ داد.
در دبیرخانه نیز مراد ملک‌پور، سرپرست دبیرخانه از کارهایی که در دبیرخانه انجام می‌پذیرد سخن گفت. در ادامه دانش‌آموزان از بخش‌های اداری و حسابداری و نیز دفتر ثبت ازدواج، دفتر شورای حل اختلاف و دفتر فرنشین انجمن بازدید کردند. در این بازدید خانم خادم و فرهاد کاویانی در زمینه‌ی کار شواری حل اختلاف آگاهی‌های بایسته‌ایی را ارایه دادند. افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران نیز درباره‌ی تاریخچه و عملکرد انجمن سخن گفت.
سپس دانش‌آموزان در تالار نشست‌های هفتگی انجمن، طبقه‌ی بالایی جشنگاه خسروی، باشنده شدند و پروانه خرمشاهی، سرپرست کمیسیون آموزشی گردش ۴۵ انجمن، درباره‌ی نشست‌های انجمن زرتشتیان تهران سخن گفت.
سرانجام دانش‌آموزان در تالار ایرج گردهم آمدند و با خوراکی‌هایی که اولیای دانش‌آموزان فراهم آورده بودند از آنان پذیرایی شد. سپس موبد اردشیر بهمردی به آنان پیوست و درباره‌ی آتش و ارزشمندی آن و نیز مجموعه آتشکده به دانش‌آموزان آگاهی داد.
در بخش پایانی خانم طاهری، مدیر دبیرستان گشتاسب، در سخنانی از چرایی برگزاری این برنامه‌ی بازدید گفت و از انجمن زرتشتیان تهران و فرنشین آن به پاس همکاری شایسته با وی در مدت فعالیتش در دبیرستان گشتاسب سپاسگزاری کرد.
در پایان دانش‌آموزان با یک کیک خانگی دست‌پخت خود از کارمندان و هموندان انجمن سپاسگزاری کردند. دکتر افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، نیز پس از سپاسگزاری از تلاش‌های مدیر و دبیران دینی دبیرستان برای فعالیت‌ها و همکاریشان، به نمایندگی از انجمن کیک تهیه شده‌ی دانش‌آموزان را برید و دانش‌آموزان پس از گرفتن عکس یادگاری به دبیرستان بازگشتند. دبیرستان گشتاسب یکی از آموزشگاه‌های زیرپوشش انجمن زرتشتیان تهران است.

1 15 2 26 3 15 4 12 5 13 6 14 7 12 8 10 10 12 11 11 12 10 13 9 14 8 18 7 19 6 20 6 22 7 23 6 24 7 27 7 28 7 29 5

فرتور از تارنمای انجمن زرتشتیان تهران است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-29