گرامیداشت یاد جانباختگان زرتشتی در آرامگاه قصرفیروزه

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته، انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، با هماهنگی انجمن زرتشتیان تهران  آیین ادای احترام به مزار جانباختگان سرافراز زرتشتی را در آرامگاه قصرفیروزه برگزار کرد.
این آیین با همراهی شماری از زرتشتیان، و کورش ساسانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن تهران و شماری از هموندان هیات‌مدیره انجمن‌های تفت و تهران، از ساعت ۱۰ بامداد آدینه ۱۳ بهمن ماه 1402 در آرامگاه قصرفیروزه برگزار شد. در آغاز بر مزار جانباختگان، و بزرگانی مانند موبد رستم شهزادی و ارباب کیخسرو شاهرخ، گل گذاشته شد. سپس این آیین در تالار بزرگ آرامگاه، با سخنرانی‌، فرنشین انجمن تفت و فرامرز پوررستمی، سخنگو انجمن زرتشتیان تهران در بیان ارزش‌ها و فداکاری‌های جانباختگان میهن ادامه یافت.
آیین گلباران مزار جانسپاران زرتشتی هر ساله در یکی از روزهای دهه فجر برای گرامیداشت یاد سرافرازان ایران‌زمین برگزار می‌شود.

فرتور از شهرام نمیرانیان است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *