لوگو امرداد

تالاب برم الوان بهمئی ثبت جهانی شد

talabتالاب برم الوان شهرستان بهمئی در کنوانسیون رامسر ثبت جهانی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از ثبت جهانی تالاب برم الوان شهرستان بهمئی در این استان خبر داد.

به گزارش امرداد و به گفته‌ی میراث‌آریا و روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد امروز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، گفت: «با تلاش‌های فراوانی که توسط تیم مدیریتی استان و سازمان صورت گرفت خوشبختانه تالاب برم الوان بهمئی در کنوانسیون رامسر ثبت بین‌المللی شد».

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با شادباش این افتخار بین‌المللی به مردم طبیعت‌دوست شهرستان بهمئی، افزود: «ثبت جهانی این تالاب زمینه را برای دریافت کمک‌های بین‌المللی به تالاب فراهم می‌سازد».

جاودان‌خرد گفت: «کنوانسیون بر حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها به‌ویژه در راستای فراهم کردن زیستگاهی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی تاکید می‌کند و افزایش نگرش‌ها  در تمام ابعاد حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالاب‌ها را در برمی‌گیرد و تالاب‌ها را در زمره اکوسیستم‌هایی می‌داند که در حفاظت از تنوع زیستی و رفاه جامعه بشری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد».

او ادامه داد: «تالاب برم الوان شهرستان بهمئی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بوده که سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است».

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06