جشن زایش اشو زرتشت و شاباش در کسنویه

انجمن زرتشتیان کسنویه یزد زادروز اشو زرتشت و به پیامبری‌رسیدن آن وخشور را گرامی داشت.

این جشن به‌مانند همه‌ساله در روز خورداد روز از ماه فروردین که برابر دوشنبه ششم فروردین‌ماه 1403 بود از ساعت 19 با برگزاری

آیین شاباش در درمهر کسنویه آغاز شد.

پرویز مهری، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان کسنویه، در این آیین سخنرانی کرد و هوشمند یزدانی با خواندن اشعار سنتی فضای جشن را دو چندان کرد. پس‌از آن از دهموبد جمشید دمهری و کی‌ناز یزدانی سپاسداری شد.

در آیین شاباش، باشندگان با پیشکش پول برای تهیه سوخت (چوب و کنده) آتش ورهرام و نیز تهیه دیگر وسایل مورد نیاز درمهر همازوری می‌کنند و دهموبد با خواندن نام نیک‌اندیشان برای درگذشتگان و بستگان وی آرزوی آرامش روان و تندرستی می‌کند و دیگر باشندگان هم همراهی می‌کنند.

شاباش
خواندن نام دهشمند
فرتـــورها از سرور دهموبــد است.
4090
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *