لوگو امرداد

تخریب از غار نمکی به جزیره هرمز رسید

hormozموج ویران کردن ساحل برای ساخت مرکزهای پرورش میگو و ماهی پس از غار نمکی به جزیره‌ی هرمز رسید.
به گزارش خبرگزاری ایسنا این روزها ساخت‌وساز در ساحل استان هرمزگان به بهانه‌ی توسعه سایت‌های پرورش ماهی و میگو در حال رونق گرفتن است اما برخی ساخت‌وسازها در حریم اماکن تاریخی یا طبیعی مشکل‌زا و سبب نگرانی فعالین زمین‌گردشگری و زیست‌محیطی شده است.
هنوز چند ‌زمانی از واگذاری زمین‌های پیرامون طولانی‌ترین غار نمکی جهان به مرکز پرورش میگو به‌عنوان جدی‌ترین تهدید برای بیرون آمدن ژئوپارک قشم از یونسکو نگذشته که باز هم برپایه‌ی تصویرها و مستنداتی که به دست خبرگزاری ایسنا رسیده، ساحل محیط‌ زیست جزیره هرمز و کوه‌های رنگی‌اش در خطر ویران کردن قرار گرفته و دست‌نخورده بودن (:بکر) بودن جزیره هرمز با ساخت‌وسازهای این‌چنینی در مسیر نابودی قرار داده است.
بخشدار جزیره هرمز در همین باره در گفت‌وگوی ویژه با ایسنا، افزود: فردی که به گفته‌ی خود برای ساخت سایت پرورش ماهی در ساحل محیط‌زیست اقدام به ویران کردن کوه‌های رنگی و ساخت‌وساز کرده از سوی بخشداری هیچ‌گونه پروانه‌ای (:مجوزی) برای ساخت‌وساز ندارد.
سید مجدالدین حسینی با اشاره به اینکه هرگونه ساخت‌وسازی در داخل شهر پروانه‌ی شهرداری و در خارج حریم شهر پروانه‌ی بخشداری را نیاز دارد، افزود: این فرد هیچ‌گونه پروانه‌ای را از بخشداری نگرفته است.
وی ادامه داد: این فرد یک بار برای ساخت‌وساز اقدام کرده و کارش را متوقف کرده‌ایم تا پروانه خود را به بخشداری ارائه دهد، اما پس از مدتی بدون آوردن پروانه دوباره آغاز به کرده است، با فهمیدن این موضوع از نیروی انتظامی خواستیم اقدام کرده و کارش را متوقف کند.
مدیرکل حفاظت و محیط‌ زیست استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز آگاه نبودن از عملیات تخریب و ساخت‌وساز در ساحل محیط‌ زیست هرمز، از پیگیری و بررسی بیشتر درباره‌ی این موضوع خبر داد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06