لوگو امرداد

زیارتگاه پیرسبز پس از بارش‌ها بازگشایی شد

با کوشش انجمن زرتشتیان شریف‌آباد و اداره راهداری، جاده دسترسی به زیارتگاه پیرسبز چک‌چک که پس از بارش‌های شدید بهاری آسیب‌دیده بود، مرمت و بازگشایی شد.

بارش‌های باران که از روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه 1403 خورشیدی آغاز شده بود، به زیرسازی جاده دسترسی به زیارتگاه پیرسبز آسیب وارد کرد. برای پیشگیری از حوادث احتمالی، ستاد مدیریت بحران اردکان و انجمن زرتشتیان شریف‌آباد تصمیم به تعطیلی یک روزه زیارتگاه گرفتند. با کمک اداره راهداری، جاده در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه، بازسازی شد.

آرشام بلیوانی، فرنشین انجمن زرتشتیان شریف آباد، از مقاومت سنگ‌چینی‌های انجام شده در سال گذشته خبر داد که مانع از ورود آب و خاک به مسیر آسفالت زیارتگاه شد. با این حال، فشار آب در بخشی از مسیر باعث شد که بخشی از سنگ‌چینی شسته شود و مقداری سنگ وارد مسیر گردد که از سوی انجمن زرتشتیان شریف‌آباد جمع‌آوری شد.

وی درباره‌ی آسیب به خیله‌های (اتاق‌های اسکان) پیرسبز گفت بارش باران باعث آب‌گرفتگی و نفوذ رطوبت به خیله‌ها شده است، اما خوشبختانه هیچ‌کدام آسیب جدی ندیده‌اند.

درباره‌ی استخر داخل نیایشگاه پیرسبز، بلیوانی گفت که حجم آب به اندازه‌ای بود که لوله‌های 110 میلی‌متری موجود برای انتقال آب کافی نبودند و حتا با استفاده از لوله‌ها و شلنگ‌های کمکی، مشکل حل نشد. بررسی‌های بیشتر در روزهای آینده انجام خواهد شد تا خسارت‌های احتمالی مشخص شود.

در پایان، فرنشین انجمن زرتشتیان شریف‌آباد اردکان شماره حساب زیارتگاه پیرسبز را آگاهی‌رسانی کرد و از همکیشان خواست تا در بازسازی و نگهداشت این زیارتگاه سپند یاریگر باشند.

شماره حساب بانک ملی: ۰۱۰۶۰۱۸۱۸۰۰۰۵

شماره کارت مرتبط با حساب: ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۱۹۶۴۲۶

1 33 2 28 3 27 4 27 5 27 6 26 7 24 8 23 9 22 10 24 11 22 12 23 13 21 14 21 15 21

فرتور از انجمن زرتشتیان شریف‌آباد است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19