گزارش تصویری از:

آماده‌سازی زیارتگاه پیرنارکی

زیارتگاه پیرنارکی برای زمان زیارت همگانی زرتشتیان آماده‌سازی شد.

هرساله از 12 امرداد تا 16 امرداد برابر گاه‌شمار هنگامه زیارت پیرنارکی است. امسال با یاری نیک‌اندیشان این زیارتگاه پیش از برگزاری زیارت همگانی بازسای شد. شرح کارهای انجام یافته و نام نیک‌اندیشان در ادامه آمده است:

تمیزکاری، سم‌پاشی، روشنایی و غیره از سوی گروه جوانان کوچه بیوک انجام شده. از جوانانی که در طول سال همیاری می‌کنند از سوی بهروز جراح، متولی پیرنارکی، سپاسگزاری شد.

همچنین متولی این زیارتگاه از همه خواست تا قوانین زیارتگاه را رعایت کنند و از کلیه نیک‌اندیشان سپاسگزاری کرد.

نام نیک‌اندیشانی که به این زیارتگاه یاری رساندند:

  1. فیروزه رستم مالی، به نامگانه روانشاد رستم مهربان مالی، چهار عدد پنکه سقفی همراه با نصب برای دو خیله که نصب گردید.
  2. فیروزه رستم خسروی، به‌ نامگانه روانشادان رستم خسرو خسروی، کتایون فریدون ایزدی و سهراب افسر کشمیری مبلغ دو میلیون تومان دهش کردند.

این پیرانگاه (: زیارتگاه) زرتشتیان در 20 کیلومتری شهر مهریز یزد جای دارد. زیارتگاه پیر ناركی به کوشش بهدین بهروز جراح و به همیاری و سرپرستی انجمن زرتشتیان كوچه بیوک اداره می‌شود. هرساله به یاری نیک‌اندیشانی جشنواره فرهنگی-آموزشی پیرنارکی در بازه زمانی دیدار پیر، برای گرامیداشت کوشش دانش آموزان زرتشتی برگزار می‌‌شود.

فرتورها رسیده است.

۴۰۹۰

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *