لوگو امرداد

سرگرد افلاتون رستم نمیرانیان درگذشت

Untitled1سرباز میهن سرگرد افلاتون نمیرانیان، پدر گرامی دکتر کتایون نمیرانیان، ‌پژوهشگر و نویسنده‌ی زرتشتی به هماروانان پیوست.
افلاتون نمیرانیان شهریور امشاسپند از ماه اسفند‌ماه زرتشتی برابر با دوشنبه 28 بهمن‌ماه 1398 خورشیدی از جهان هستی درگذشت و در آرامگاه زرتشتیان شیراز به خاک سپرده شد.
آیین پرسه‌ی روانشاد افلاتون نمیرانیان روز امرداد امشاسپند از ماه اسفند به گاهشمار زرتشتی برابر با پنج‌شنبه یکم اسفندماه 1398 خورشیدی از ساعت 15 تا 17 در آتشکده‌ی زرتشتیان شیراز به نشانی خیابان کریم‌خان زند، محل سینما آریانای سابق،‌برگزار می‌شود.
افلاتون نمیرانیان فرزند زنده‌یادان مروارید و رستم در سال ۱۳۱۸ خورشیدی در یزد زاده شد. وی با استخدام در ارتش سالیان در شهرهای ایران، خدمت به میهن  پرداخت. در دوران دفاع مقدس نیز رزمنده‌ی جبهه‌‌های جنگ بود و با درجه‌ی سرگردی بازنشسته شد. پس از بازنشستگی نیز مسوولیت باشگاه رزمی را بر دوش داشت.
افلاتون نمیرانیان در سال ۱۳۴۲ با مهین‌بانو نورافروز ازدواج کرد. کیانوش، فرانک، کتایون و افروز فرزندانشان هستند. تاکنون ۴ کتاب به قلم مهین‌بانو نورافروز به چاپ رسیده است. کتایون نمیرانیان، دانش‌آموخته‌ی دکترای فرهنگ و زبان‌های ایران باستان و از پژوهشگران و نویسندگان دین و فرهنگ زرتشتی است. فرانک نمیرانیان دانش‌آموخته دکترای روان‌شناسی تربیتی و از پژوهشگران در این زمینه است. کیانوش و افروز نیز از دانش‌آموختگان دانشگاه هستند.
به فروهر پاک همه درگذشتگان پارسا درود باد. هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد درگذشت روانشاد سرگرد افلاتون نمیرانیان را به خانواده‌‌های نمیرانیان و نورافروز به ویژه دکتر کتایون نمیرانیان آرامش باد می‌گوید و برای آن انوشه‌روان، شادی روان و گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی را آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. روان پاک بهشتی روان جناب افلاطون نمیرانیان درود باد.
    به خانواده محترم، همسرگرانقدر مهین خانم. و فرزندان تسلیت می گویم.

  2. روان جناب سرگرد افلاتون نمیرانیان شاد و گروسمان‌نشین‌باد. به بستگان به‌ویژه مهین خانم گرامی و فرزندان ارجمند کیانوش، فرانک، کتایون و افروز آرامش‌باد گفته و تندرستی و شادکامیشان را از اهورامزدا خواستاریم.

  3. روح اینگونه بزرگانی جاویدان است. گروسمان نشین باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30