لوگو امرداد
برای جلوگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا

زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تغییر کرد

زketab 2مان برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران که قرار بود در روزهای پایان فروردین‌ماه 1399 خورشیدی، برپا شود به دلیل جلوگیری از فراگیر شدن بیماری کرونا تغییر کرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری و سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر زمان برگزاری این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: با مصوبه شورای سیاست‎گذاری، سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی اعلام بررسی تغییر زمان برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای پیشگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا ، ایوب دهقانکار گفت: با توجه به این‌که هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ایجاد فضایی آرام و دلنشین، محیطی فرهنگی برای دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی و از سوی دیگر توانمند کردن چرخه اقتصادی نشر کشور است، با لحاظ شرایط کنونی جامعه، شورای سیاست‎گذاری تاریخ ۲۶ فروردین 1399 خورشیدی، را برای اجرای بهینه نمایشگاه کتاب مناسب ندانست و برپایه‌ی مصوبه‌ی شورا، زمان برپایی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران پس از ماه رمضان برگزار می‌شود.
سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران افزود: با درنظر گرفتن مختصات نمایشگاه کتاب تهران، جمعیت میلیونی بازدیدکنندگان و دوست‌داران، حضور ناشران و مهمانان خارجی و  توجه به این اصل که هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی این نمایشگاه در فضایی به‌دور از هرگونه نگرانی و کمک به گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و رونق کتاب‌خوانی در جامعه است، برگزاری آن در آغاز سال نو برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده مناسب نیست.
او درباره‌ی اعلام تاریخ دقیق زمان برپایی نمایشگاه نیز گفت: شورای سیاست‌گذاری در جلسات آینده در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی در پایان با اشاره به همکاری و مشارکت ده‌ها سازمان و نهاد در برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: با وجود آغاز شدن فعالیت‌های اجرایی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هفته‌های پیش، این معاونت در اقدامات آینده خود تابع تصمیمات وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط خواهد بود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07