لوگو امرداد
در پی گسترش فراگیری ویروس کرونا و پیامدهای آن

سایت‌های جهانی خوزستان بسته شدند

saze abiخوزستان همانند دیگر استان‌های ایران درگیر بیماری کرونا و پیامدهای آن است. چندی پیش (16 اسفندماه) شماری از تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد فرهنگی خوزستان در نامه‌ای به استاندار خوزستان از او خواسته بودند که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این استان، بناهای تاریخی را تعطیل کند و پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی نباشد. آن‌ها یادآور شده بودند که امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان خوزستان به اندازه‌ای نیست که میزبان گردشگران باشند.
اکنون مدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان خبر داده است که ورود به سایت‌های جهانی «شوش» و «چغازنبیل» و بازدید از بیشتر گستره‌ها (:محوطه‌ها) و سایت‌های تاریخیِ ملی و جهانی استان خوزستان و موزه‌های آن ممنوع است.
حکمت‌اله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه همه‌‌ی سایت‌های تاریخی و مجموعه‌ موزه‌ها در شوش، آبادان، ایذه و برخی شهرهای دیگر با دستور شورای تامین آن شهرستان‌ها تعطیل شده‌اند، ادامه داده است: «تا پیش از این و بر پایه‌ی نخستین دستور وزیر میراث فرهنگی، مبنی بر جلوگیری از بازدیدهای گروهی در موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی کشور از این کار جلوگیری می‌شد، هرچند باردیدِ گروهی در طول این مدت درخواست نشده بود و حتا مردم نیز مراجعه‌ چندانی برای بازدید از این محوطه‌های تاریخی نداشتند».
او با افزودن اینکه خوشبختانه مردم به خودآگاهی رسیده‌ و در این مدت کمتر به بازدید از بناهای تاریخی استان پرداخته‌اند، افزود: «همچنین مجموعه‌های خصوصی، هتل‌ها و مهمانسراها نیز نیمه‌ تعطیل شده‌اند و کسی برای استفاده از این مکان‌ها درخواست نمی‌دهد».
از همین رو سایت‌ها و سازه‌های تاریخی استان خوزستان در روزهای نوروزی و آغاز سال نو، تا پشت سر نهادن بیماری کرونا، پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09