لوگو امرداد

دستانی که یاریگر زیست‌بوم‌اند

لیلا بچاقچی بانوی هنرمند روستای «خسروانی» شهرستان سیرجان کرمان، در در کاری هنرورزانه، توانسته با بهره‌گیری از مواد پلاستیکی دور ریختنی، افزون‌بر کمک به محیط زیست، هنرهای دستی خود را با ساختن عروسک‌های گوناگون و دیگر تزیینات صنایع دستی به نمایش بگذارد.
به گزارش ایرنا، این بانوی هنرمند سیرجانی، در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت : «با توجه به علاقه‌ای که به محیط زیست دارم و نمی‌خواهم این محیط با وسایل پلاستیکی آلوده شود به سهم خودم وسایل دورریختنی را جمع‌آوری و اقدام به تولید تزیینات و بافتنی و صنایع دستی می‌کنم».

01 6

این هنرمند روستایی افزود: «به نظر من در دنیای مدرن امروزی بازیافت فقط به زباله‌های تر و خشک و جدا کردن آن‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه هر آن چیزی را که بتوانیم مجددا با روش‌های جدیدتر به کار ببریم نوعی بازیافت محسوب می‌شود».
وی ادامه داد: «این کار نه‌تنها صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال دارد ، بلکه کمک زیادی به خلاقیت افراد می‌کند و تغییر دکوراسیون در کمترین زمان ممکن می‌شود»‌

001 2

خانم بچاقچی گفت: «فقط کافی است نگاهی دقیق‌تر به محیط اطراف بیندازیم و داشته‌هایمان را با فکری جدید و نو بررسی کنیم و از همین وسایل دورریختنی هنرهای دستی جذاب را خلق کرد».
این بانوی خانه‌دار روستایی تولیدات خود را در نمایشگاه‌های بسیاری در شهرستان‌ها نمایش داده است. بسیاری از بازدیدکنندگان تولیدات وی را به عنوان هدیه و کادو خریداری می‌کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30