لوگو امرداد

کودک شیرازی برنده‌ی جایزه‌ی جهانی «شهرداران برای صلح»

solh1سازمان جهانی شهرداران صلح، در مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی «شهر دوستدار صلح» نقاشی فرستاده شده از سوی شهرداری شیراز را که کار کودک 10 ساله‌ی شیرازی است، به عنوان رتبه‌ی نخست رده‌ی سنی 6 تا 10 سال و برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ی رییس سازمان شهرداران صلح برگزید.
به گزارش اداره‌ی ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مسابقه نقاشی «شهر دوستدار صلح» از سوی سازمان بین‌المللی «شهرداران برای صلح» ویژه‌ی شهرهای عضو این شبکه جهانی اعلام و به دنبال ارسال فراخوان رقابت به شهرداری شیراز، این مسابقه از سوی اداره‌ی توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با همکاری فرهنگ‌سراها و سازمان آموزش‌و‌پرورش در سطح شیراز برگزار و با مشارکت چشمگیر شهروندان، بیش از 1500 نقاشی با مفهوم «صلح» و دیگر مضمون‌های در پیوند با صلح، کودکان و شهر دوست‌دار صلح در دو رده‌ی سنی 6 تا 10 سال و 11 تا 15 سال دریافت شد.
از میان این آثار، هیات داوران داخلی سازمان، در گام نخست 65 اثر و در پایان 10 اثر برگزیده را به سازمان شهرداران صلح فرستاد .
این سازمان جهانی نقاشی کیانا بردبار (10 ساله از شیراز) را به عنوان رتبه‌ی نخست رده‌ی سنی 6 تا 10 سال و برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ی رییس سازمان شهرداران صلح برگزید.
در این رقابت جهانی، 70 شهر از 21 کشور شرکت کردند و در گروه سنی اول (6 تا 10 سال) 168 اثر و در گروه سنی دوم (11 تا 15 سال) 171 اثر فرستاده شد.
معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان این مطلب که شیراز از سال 2013 عضو شبکه‌ی جهانی شهرهای دوست‌دار صلح است، گفت: «صلح و مدارا ویژگی ذاتی شیراز و مردمان این شهر است که هم در ادبیات دیرین این شهر هم در فلسفه و حکمت حکیمانش آمده است.»
دکتر مرتضی جعفری افزود: «رفتار مردم شهر شیراز نیز در موقعیت‌ها و اتفاقات مختلف بیان‌گر این صلح و دوستی و مهربانی بوده است، تا جایی که توانستند شیراز را با مهربانی و میهمان‌نوازی خود، در عرصه‌های جهانی مطرح کنند و توجه همگان را به این ویژگی اخلاقی جلب کنند».
وی یادآور شد: «حتی معماری و هنر شهر شیراز نیز نمادهایی از صلح و مدارا در خود دارد و این یک ظرفیت بزرگ است که می‌توان رویدادهای ملی و بین‌المللی با همین رویکرد تعریف کرد. دکتر جعفری گفت شهرداری شیراز ضمن قدردانی از همه شهروندانی که در این رقابت جهانی مشارکت کردند، از برنده جایزه صلح نیز به طور ویژه تجلیل خواهد کرد.»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09