لوگو امرداد
مهیار فرزانه آسمانی شد

اعضای رکاب‌زن ملی‌پوش جان می‌بخشد

photo 2020 04 26 10 13 4811مهیار مهرداد فرزانه، افتخارآفرین جامعه زرتشتی، رکاب‌زن تیم ملی نوجوانان آسمانی شد. اعضای بدن این رکابزن ملی به سه بیمار جانی دوباره می‌بخشد.
مهیار فرزانه، قهرمانی که تنها 17 بهار را دیده بود، یک‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی ناباورانه چشم از جهان هستی فروبست و جامعه زرتشتی، ورزشکاران و استان یزد را در اندوهی بزرگ گذاشت.
مهیار فرزانه، مدال‌آور تیم ملی، برای حفظ آمادگی جسمانی به تمرین‌های خود ادامه می‌داد. بامداد آدینه پنجم اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی، هنگام تمرین در جاده دچار سانحه تصادف شد و در پی مرگ مغزی درگذشت. نبود پیست دوچرخه سواری و بی احتیاطی راننده، این حادثه دلخراش را رقم می‌زند.
خانواده‌ی مهیار فرزانه در شرایط مرگ مغزی فرزند عزیزشان با انجام کاری انسان‌دوستانه اعضای حیات‌بخش وی را برای پیوند اهدا کردند و با بخشیدن زندگی به بیماران نیازمند دریافت عضو، قهرمانی مهیار را جاودانه ساختند.
الهه جورابی نائب رییس هیات دوچرخه‌سواری استان یزد در پیامی با ابراز اندوه درگذشت مهيار فرزانه، قهرمان دوچرخه‌سواری کشور، فداکاری‌های مهیار و اهدای اعضای بدن او را ستوده است:
«فقدان تاسف بار و غم انگیز قهرمان دوچرخه سوار کشورمان آقای مهيار فرزانه در جریان تمرين موجب تاثر فراوان شد.
ایشان که از نوجوانان يزدي عضو تيم ملي نوجوانان كشور، تمام تلاش خود را برای افتخارآفرینی برای يزد معطوف داشت و بدون شک نام این قهرمان برای همیشه جاوید خواهد ماند.
ضمن عرض تسلیت در گذشت این ورزشکار گرانقدر به جامعه ورزشی وخانواده بزرگوارش، برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم. گذشت این نوجوان عین گذشت توی مسابقاتش باعث شد تا امروز اهدای اعضای بدنش بارضایت والدین عزیزش انجام شود.
خدایا چنان کن سرانجام کار
توخشنودباشی وما رستگار
الهه جورابی نائب رییس هیئت دوچرخه سواری استان یزد»

بازتاب این رخداد ناگوار در میان رسانه‌ها

به گزارش ایلنا، مدیر تیم ملی دوچرخه سواری از قطع نخاع و مرگ مغزی مهیار فرزانه ملی پوش نوجوان این رشته خبر داد.
مدیر تیم ملی دوچرخه سواری گفت: امروز خبری مبنی بر تصادف و فوت مهیار فرزانه ملی پوش نوجوان دوچرخه سواری کشورمان اعلام شد. این ملی پوش یزدی تنها ۱۷ سال سن داشت و متاسفانه هنگام تمرین در جاده تصادف کرده است.
علیرضا احمدی مدیر تیم ملی دوچرخه سواری درباره آخرین وضعیت مهیار فرزانه ملی پوش دوچرخه سواری بیان کرد: من با مربی مهیار فرزانه صحبت کردم و تصادف او مربوط به روز جمعه است. در طول هفته تمرینات بازیکنان زیر نظر هیات استان یزد برگزار می‌شد و رکابزنان در مسیر جاده اسکورت می‌شدند.
وی گفت: روز جمعه مهیار فرزانه به صورت انفرادی در حال تمرین بوده است که یک ماشین با سرعت از پشت به او می‌زند. او قطع نخاع و مرگ مغزی شده و در بیمارستان بستری است. خانواده‌ی او به اهدای عضو رضایت دادند، اما پزشک معالج فرزانه ۴۸ ساعت اهدای عضو را به تعویق انداختند.

به روان پاک همه درگذشتگان درود باد. به روان مهیار مهرداد فرزانه درود باد. امرداد درگذشت آن بهشتی‌روان را به بستگان به‌ویژه مهرداد فرزانه و شهین دینیاریان، (پدر و مادر)، کامیار و مانترا ( برادر و خواهر) زنده‌یاد مهیار آرامش‌باد گفته و در این اندوه خود را همدل بازماندگان می‌داند؛ برای آن انوشه‌روان، شادی روان و گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و تندرستی آرزومند است.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

11 پاسخ

  1. با درود بیکران
    من یک ایرانی ، بختیاری و مسلمانم و هر روز سایت شما را بازدید میکنم. دین شما برادران زرتشتی که نمایانگر ایرانی و اریایی اصیل می باشید بسیار لطیف و صلح دوستانه و بسیار معنوی است. خداوند بزرگ ( اهورامزدای بزرگ) روح این جوان پاک را غرق رحمت نماید و بنده به عنوان یک ایرانی در غم خانواده محترم این عزیز از دست رفته خود را شریک می دانم. درود بر تمام پیامبران الهی از آدم تا خاتم و بویژه زرتشت پاک سرشت

  2. روحش شاد و یادش گرامی. خدا به مهرداد و شاهین عزیز آرامش بدهد . کار بسیار پسندیده ای انجام دادن

  3. مرگ پایان کبوتر نیست …
    به روان پاک مهیار فرزانه، درود باد
    و درود به خانواده‌ی باگذشتش که زندگی مهیار را معنایی دوباره بخشیدند
    برای بستگانش آرزوی شکیبایی دارم

  4. بسیار تاسف بار است این اتفاق و از اهورامزدا شکیبایی و آرامش برای خانواده گرامیشان خواستارم .گروسمان نشین باد و یادش جاودانه است

  5. همه حاضر هستیم تمام عنوان ها ، قهرمانی ها و حتی ملی پوش بودن مهیار را پس بدهیم و خدا هم مهیار را به ما بازگرداند، از دست دادن مهیار برای خانواده غمی جان سوز است که عادت و فراموشی ندارد و برای ما که دوستش داشته و به داشتن یک زرتشتی ملی پوش افتخار می کردیم، اندوهناک است. اهورامزدا به خانواده اش صبر بدهد. امیدوارم آنانی که با گذشت و بزرگواری والدین مهیار عزیزمان جانی دوباره می یابند با اندیشه و گفتار و کردارنیک شان در ادامه ی حیاتشان شادی روح مهیار را رقم بزنند .

  6. درود به روان پاک گروسمان نشین مهیار عزیز که خانواده آن شادروان با اقدام و تصمیمی سخت ولی سنجیده و درست در این موقعیت با اهدا عضو فرزندشان باعث شدند این نابغه همیشه زنده آسمانی به سوشیانت واقعی یعنی نجات دهنده و سودرسان هم تبدیل شود.

  7. روانش شاد خداوند به پدر و مادر داغدارش صبر بدهد جاودانه شد

  8. نخست آفرین باد بر کردگار که او آفرید آدم و روزگار

    نخست درود بر یگانه ایزد هستی ، اورمزد دادگر دویوم آرامش ایزدی بر روان و فروهر پاک اشو زرتشت؛
    شاید شریک دانستن ما در چنین مصیبتی ناگوار دردی را کار ساز نباشد ، اما همدلی و پیام تسلیت باد گفتن به خانوادهٔ این جوان ناکام را بر خود لازم دیدم تا شاید درد روان خود را آرام کنم.
    امیدوارم در سرای مینویی ، همچو این جهان پاکبازانه مسیر اهورایی را طی کند.

  9. جز از نیکنامی و فرهگ و داد/ ز رفتار گیتی مگیرید یاد
    مهیار و خانواده‌‌ی گرامی‌اش به راستی درس فرهنگ و داد به همه‌ی ما دادند. بیگمان روانش در مینو شاد و گروسمان‌نشین است. بهشت جایگاه اینچنین مردمانی است که تا هستند نیکنام و نیکجو می‌زیند و در مرگ نیز اندیشه و گفتار و کردار نیک می‌آموزند. از اهورامزدا می‌خواهم در نبود مهیار بردباری و شکیبایی و شادزیوی و دیرزیوی به خانواده‌ی فرهنگ‌گسترش ارزانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30