لوگو امرداد

کشف آثار باستانی ایران از صندوق امانات یک بانک اروپایی

01 10شماری از آثار باستانی ایران از جنس طلا و نقره، از صندوق امانات یک بانک اروپایی سر درآورد.

به گزارش ایسنا، هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل ناجا با اعلام این خبر گفت: برپایه‌ی اعلام اینترپل یک کشور اروپایی، یکی از بانک‌های آن کشور قصد بازسازی بانک و بازگشایی صندوق امانات داخل بانک را دارد (به صاحبان صندوق های امانات نیز اطلاع می‌دهند که قصد بازگشایی صندوق‌ها را دارند) که در این جریان متوجه می‌شوند که صاحب یکی از صندوق‌ها تعدادی آثارعتیقه از جنس طلا و نقره را در صندوقش نگهداری می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، با بررسی‌های کارشناسی از سوی کارشناسان مجرب میراث فرهنگی، مشخص شد، اشیا متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی و صاحب صندوق نیز یک شهروند ایرانی است.

رییس پلیس بین‌الملل ناجا افزود: پس از اطلاع اینترپل تهران از این موضوع با استعلام صورت گرفته از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شد، اشیا مورد نظر متعلق به ایران است و در نهایت با هماهنگی مراجع قضایی تیمی از پلیس به محل سکونت متهم اعزام و نامبرده (صاحب ایرانی صندوق) دستگیر شد.

بنابراعلام سایت پلیس، سردار شیرزاد گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، در خواست معاضدت قضایی به منظور استرداد آثار باستانی تهیه، ترجمه و از کانال ارتباطی اینترپل و همچنین مجاری دیپلماتیک به مقامات آن کشور فرستاده شد و موضوع بازگرداندن (:استرداد) اموال در حال پیگیری است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30