لوگو امرداد

دوچرخه‌سواران، مهیار قهرمان را بدرقه کردند

آیین خاکسپاری ورزشکار آسمانی زنده‌یاد مهیار فرزانه، رکاب‌زن ملی‌پوش با بدرقه‌‌ی تنی چند از دوچرخه‌سواران در آرامگاه زرتشتیان یزد برگزار شد.

شماری از دوچرخه‌سواران و هم‌رکابان يزدى برای همدردى و بدرقه‌ی پیکر جاوید نام مهیار فرزانه در آیین خاک‌سپاری با رعایت فاصله اجتماعی شرکت کردند.
در این آیین خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری به نمایندگی از وزیر ورزش و جوانان، مسعود شریعتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد، قهرمانی، به نمایندگی از روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد، حسین قاسمی، مسوول فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد، مجتبی فرهمند، رییس هیات دوچرخه‌سواری استان یزد و الهه جورابی، نایب رییس هیات دوچرخه‌سواری استان یزد باشنده بودند.

مهیار فرزانه، ملی‌پوش نوجوان یکی از استعدا‌های برتر طرح استعدادیابی فدراسیون دوچرخه‌سواری بود. خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با ابراز تاسف از این که جامعه‌‌ی ورزشی مهیار فرزانه را در سن پایین از دست داده است، گفته بود: «مهیار فرزانه با وسایل ایمنی کامل در حال تمرین بود که متاسفانه یک راننده از مسیر خود منحرف شده و با دوچرخه او تصادف کرده است. اتفاق افتادن حوادث جاده‌ای برای رکابزنان بستگی به فرهنگ رانندگی مردم کشور ما نیز دارد که فقط مختص ایران نیست». مادر مهیار در آیین خاکسپاری فرزند عزیزش با گریه بارها به دوچرخه سواران شرکت‌کننده و دیگران گفت و سفارش کرد  که در جاده مواظب باشند.
الهه جورابی نایب رییس هیات دوچرخه سواری استان یزد پیش از این در این باره به ایرنا گفته بود: «برای پیشگیری از این حوادث دلخراش وجود یک پیست مناسب برای تمرین بر اساس استانداردها در استان ضروری است» .

مهیار فرزانه، مدال‌آور تیم ملی، همیشه آماده‌ی قهرمانی بود و برای حفظ آمادگی جسمانی ساعت‌ها به تمرین‌های خود در این روزهای کرونایی ادامه می‌داد. بامداد آدینه پنجم اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی، هنگام تمرین در جاده دچار سانحه تصادف شد و در پی مرگ مغزی درگذشت. نبود پیست دوچرخه سواری و بی احتیاطی راننده، این حادثه دلخراش را برای ورزشکار 17 ساله رقم می‌زند و ناباورانه جامعه زرتشتی، ورزشکاران و استان یزد را در اندوهی بزرگ می‌گذارد.
خانواده‌ی مهیار فرزانه در شرایط مرگ مغزی فرزند عزیزشان با انجام کاری انسان‌دوستانه اعضای حیات‌بخش بدن وی را برای پیوند اهدا کردند و با بخشیدن زندگی به سه بیمار نیازمند دریافت عضو، جانی دوباره به بیماران و امید را به خانواده‌ها بخشیدند و قهرمانی مهیار را جاودانه ساختند. چنانچه مهرداد فرزانه، پدر مهیار گفته بود، مهیار آرزوی قهرمانی داشت و از این راه توانست قهرمان شود. همانگونه که شهین دینیاریان، مادر مهیار گفت، نباید قلب فرزندش از تپش بیاستد و خواست قلب مهیار را نگه دارند.

گزارش تصویری از آیین خاکسپاری بهشتی‌روان مهیار فرزانه با بدرقه‌ی دوچرخه‌سواران در روز آذر ایزد زرتشتی برابر با دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی در پیوست آمده است:

1 11

2 8

3 6

4 5

5 5

7 5

14 2

8 5

9 4

10 5

فرتورها از بهنام مسرتی است.

1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. روانش شاد باد. به خانواده گرامیشان آرامش باد می گوییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01