لوگو امرداد
پیامد فراگیری کرونا

همایش‌های کانون دانشجویان زرتشتی تابستان 99 برگزار نمی‌شود

photo 2020 05 02 22 50 43کانون دانشجویان زرتشتی، با پدیداری کووید-19، در راستای حفظ تندرستی جامعه، تابستان 99 پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان، اردو‌ی دانش‌آموزان زرتشتی سراسر کشور و همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره را برگزار نمی‌کند.
شهاب فرهادیان، دبیر گردش 26 کانون دانشجویان زرتشتی، با اشاره به این که از فروردین‌ماه 99، هم‌اندیشی شوراهای کانون مجازی برگزار شده است، گفت: با شرایط کنونی برای حفظ تندرستی ورزشکاران، خانواده‌ها و جامعه تصمیم برآن شد که چهلمین دوره‌ی پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان، چهل‌ودومین اردوی دانش‌آموزان زرتشتی سراسر کشور و بیست‌و‌هفتمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره در تابستان سال ۱۳۹۹ برگزار نشود.
سال گذشته، کلاس‌های آمادگی تست‌زنی دینی اردیبهشت‌ماه برگزار شد. دبیر کانون دانشجویان زرتشتی، در ادامه‌ی گفت‌وگو درباره‌ی چگونگی برگزاری نشست مرور و جمع‌بندی دینی و آمادگی آزمون سراسری 99، با شرایط ویژه‌ی امسال، افزود: یادآوری نکته‌ها و چالش‌های کتاب‌های دینی پایه‌های دوم، سوم و پیش‌دانشگاهی و همچنین کتاب‌های دینی زرتشتی با برنامه‌ریزی مرزبان ایزد، دبیر دینی، به‌گونه‌ی مجازی و آنلاین انجام خواهد شد که به‌زودی برنامه‌ی آن آگاهی‌رسانی می‌شود.
شهاب فرهادیان امیدوار است، با فراهم شدن شرایط بتوان این‌گونه‌ فعالیت‌های دینی، ورزشی و فرهنگی را در قالب محدودتر برنامه‌ریزی و به جامعه ارایه کرد.

پیامدهای ویروس کرونا را باید بپذیریم، شوربختانه این ویروس ناخوانده، برنامه‌ریزی‌های همه کشورهای جهان، از جمله ایران را کم و بیش درگیر کرده است.
کانون دانشجویان زرتشتی، همه‌ساله همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره را با آرمان افزایش یادگیری و بالا بردن سطح آگاهی دینی همکیشان، ایجاد انگیزه و علاقه در میان جوانان زرتشتی و پاسداشت دین و پرورش، هفته‌ی نخست شهریورماه برگزار می‌کرد.
جام جانباختگان را در راستای ایجاد انگیزه و گسترش ورزش در میان جوانان و بالا بردن سطح کیفی جامعه هفته‌ی نخست امرداد‌ماه برگزار می‌شد. ورزشکاران با شرکت در این بزرگترین رویداد ورزشی جامعه‌ی زرتشتیان به رقابت می‌پردازند.
هفته‌ی پایانی امردادماه هر سال ویژه‌ی برگزاری اردوی دانش‌آموزان زرتشتی سراسر کشور گروه سنی 14 تا 17 است. اردوی دانش‌آموزی برپایه‌ی افزایش اعتماد به نفس نوجوانان زرتشتی، تلاش در گسترش روحیه‌ی همبستگی، سازندگی و مسوولیت‌پذیری و حضور نوجوانان در دورهمی دوستانه برنامه‌ریزی شده است.
هیات‌رییسه گردش 26 کانون دانشجویان و رابط شوراها یکم اسفندماه 1398 خورشیدی گزینش شدند. با فراگیری کووید-19، کانون دانشجویان زرتشتی از نیمه‌ی اسفندماه سال گذشته تعطیل شد و برای نیازهای لازم بخش‌های مختلف و برنامه‌های خود، افزون بر شماره‌ تماس‌ها، با ایجاد اکانتی در تلگرام راه ارتباطی جدیدی را اضافه کرد. این اکانت با نام کانون دانشجویان زرتشتی و با آیدی kdz_id@ فعال است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. البته حتما تصمیم سختی بوده است اما در این شرایط بهترین تصمیم است. امیدواریم در تابستان آینده همه این برنامه ها برگزار شوند. البته این هم فرصتی خواهد بود تا کانون دانشجویان زرتشتی بازنگری در فعالیت ها و روش های این فعالیت ها داشته باشد.

  2. لازم است این را هم اضافه کرد که شاید بتوان برخی از این فعالیت ها را به طور بسیار محدودی انجام داد که طبیعتا از راه دور و با اینترنت خواهد بود. بسیار مهم است که در این دوران جوانان و نوجوانان و خانواده ها را فعال نگه داشت.

    مثلا برای مانتره در صورتی که سرعت اینترنت و امکانات دیگر کافی باشد از طریق زنده (لایو) و تصویری و اگر به صورت تصویری ممکن نیست می توان از روش هایی مانند تالارهای گفتگوی اختصاصی برای مانتره استفاده کرد. می توان از افراد خواست که مقاله ها را بفرستند و گفتگویی در تالارهای گفتگوی خاص مانتره انجام شود. آنچه که مهم است ارائه مقاله و ایجاد گفتگو است. در مورد اوستاخوانی هم آنچه که مهم است خواندن است بنابراین اگر امکان زنده اینترنتی وجود دارد که افراد اجرا خواهند کرد و اگر امکان زنده وجود ندارد می تواند به صورت فایل ضبط شده باشد. طبیعتا در این میان جایزه دادن و نمره دادن و داوری الزامی نیست. شرکت کردن و ایجاد گفتگو مهم است و البته شرکت کنندگان بازخورد مقاله یا اوستاخوانی را از طریق افرادی که مشخص شده اند دریافت خواهند کرد. می توان یادبودهایی برای همه شرکت کنندگان فرستاد و وجود نام و تصویر هم برای جوانان و نوجوانان تشویق است.

    در مورد اردو هم شاید بتوان در همان روزهای اردو افرادی را که در یک سیستم اینترنتی ثبت نام می کنند (که بسیار گسترده تر از اردوی واقعی هم می تواند باشد که بسیار هم بهتر است)! در ساختاری محدود در خانه برنامه هایی که مشخص شده است را انجام بدهند.

    البته باید در نظر گرفت که برنامه ریزی در این محدوده زمانی برای برگزارکنندگان هم بسیار سخت است. اما درهرصورت اگر نیاز به همفکری یا همکاری (از راه دور) باشد، می توان امکان این نوع برگزاری محدود را بررسی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30