لوگو امرداد

استاد ریاضیات دکتر رستم فرودی قاسم‌آبادی درگذشت

2020 05 06 at 12.36.55دکتر رستم فرودی قاسم‌آبادی، فرهیخته‌ی زرتشتی، استاد بازنشسته ریاضیات، سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی در پی خونریزی گوارشی چشم از جهان هستی فروبست.
آیین خاکسپاری روانشاد رستم جمشید فرودی قاسم‌آبادی روز سروش ایزد به سالمه‌ی 3758 زرتشتی برابر با 16 اردیبهشت‌ماه 1399 خورشیدی در آرامگاه قصر فیروزه زرتشتیان تهران برگزار شد.
۲۶ سال تدریس در دانشگاه آزاد و تدریس در دانشگاه‌های علم و صنعت، الزهرا، بهشتی و مدرسه عالی علوم اراک بخشی از کارنامه‌ی استادیِ دکتر رستم فرودی قاسم‌آبادی در دانشگاه‌های کشور است.  استاد رستم فرودی از سال 1358 تا 1363 خورشیدی ریاست موسسه‌ی تحقیقات ریاضی را به پیشنهاد دکتر غلامحسین مصاحب، ریاضی‌دان و بنیانگذار موسسه، بردوش داشت.
رستم فرودی، فرزند جمشید و ماه‌خورشید فرودی، یکم آبان‌ماه ۱۳۱۵ خورشیدی در قاسم‌آباد یزد به جهان هستی چشم گشود. استاد رستم فرودی سال ۱۳۴۶ خورشیدی با پریچهر کدخدایان پیمان زناشویی می‌بندد که دو دختر به نام‌های میترا و ویدا حاصل آن است.
به روان پاک همه درگذشتگان درود باد. امرداد درگذشت بهشتی روان دکتر رستم جمشید فرودی قاسم‌ابادی را به بازماندگان و بستگان آن روانشاد آرامش‌باد گفته؛ برای آن انوشه‌روان، گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. روحشان شاد. وقتی برای عکاسی مصاحبه رفتم فهمیدم هم مرد بزرگی در اخلاق و هم در دانش هستند و این نشانه رادمردان روزگار است

  2. با سلام واحترام .
    من یکی از دانشجویان استاد در سال۷۰ بودم و از شنیدن درگذشت استاد خیلی متاسف شدم کاش میتوانستم به فرزندان ایشان تسلیت بگویم ادرس ارامگاه ایشان چیست؟؟ واقعا خبر بدی بود

  3. استاد عزیز و بزرگوار روحت شاد بهترین استاد که در زندگی شاگردانش اثر گذار بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04