لوگو امرداد

جوان زرتشتی دانشجوی نمونه سال 2020 دانشگاه ویرجینیاتک

2020 05 09 at 11.28.221 نگین فروزش‌، دانشجوی دکترا در گروه علوم کامپیوتر دانشکده مهندسی ویرجینیا تک (Virginia Tech) به دلیل عملکرد برتر در پژوهش، تدریس و  ارایه‌ی خدمات دانشجویی به عنوان فارغ‌التحصیل برگزیده‌ی سال 2020 معرفی شد.
نگین فروزش دانشجوی دکترا در گروه علوم کامپیوتر در ویرجینیا فناوری (VT) است. تحقیقات وی طیف وسیعی از مباحث بیوفیزیک محاسباتی، زیست‌‌شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک را در بر می‌گیرد. این دانشجوی برتر 2020، هم‌اکنون به عنوان عضو آزمایشگاه بیوفیزیک مولکولی نظری و محاسباتی در (VT)، بر روی روش‌های محاسباتی برای محاسبه‌ی جزء الکترواستاتیک انرژی‌های آزاد، تحت نظارت دکتر الکسی اونوفریف کار می‌کند.
نگین فروزش، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) را به ترتیب در سال‌های 2011 و 2013 میلادی، 1390و 1392 خورشیدی دریافت کرده است. پس از پایان دوره‌ی کارشناسی ارشد خود از دانشگاه امیرکبیر در ایران، تصمیم به ادامه‌ی تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ویرجینیاتک گرفت. فروزش که در بالاترین سطح فعالیت تحقیقاتی مشغول است، گفت، اولویت و مهمترین هدف وی تبدیل شدن به یک پژوهشگر است.
این پنج ترم او به عنوان دستیار تدریس تحصیلات تکمیلی مشغول به کار بود که ثابت شد یک لحظه‌ی مهم برای فروزش است. فروزش گفت: «این تجربه در تدریس نقطه عطفی بود که به من الهام بخشد تا در آینده حرفه‌ی خود را به عنوان استاد انتخاب کنم».
پاییز امسال، فروزش به عنوان استادیار دستیار پروفسور دوره‌های علوم کامپیوتر به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس‌آنجلس می‌پیوندد. فروزش مشتاقانه منتظر است تا تحقیقات زیست‌شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک خود را در این جایگاه جدید به‌کار گیرد. پیشرفت‌های گسترده‌ای در این رشته وجود دارد که وی امیدوار است در روند کار طراحی مدرن دارو به ویژه در جامعه‌ای که هم‌اکنون از COVID-19 آسیب‌دیده، کمک کند.
فروزش گفت: «برای من، تدریس بهترین راه برای ارایه‌ی دانش و مهارت به جامعه است. چه‌بسا افراد موفق دستکم یک آموزگار به یاد ماندنی دارند که از آنها الهام گرفته است تا در قله‌ی تخصص خودشان قدم بگذارند و بایستند. من تلاش خواهم کرد تا در آینده نقشی مشابه داشته باشم و در جایگاه آموزگار این زنجیره‌ی الگو بودن را ناگسسته نگه دارم».
این دانشجوی برتر دکترای رشته علوم کامپیوتر در VirginiaTech ، علاقه‌مند به مدل‌سازی مبتنی بر فیزیک و استفاده از محاسبات با عملکرد بالا (HPC) در بیوفیزیک مولکولی محاسباتی، زیست‌شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک ساختاری است. وی همچنین با پیشینه‌ای قوی در علوم نظری رایانه، علاقه‌ای به طراحی و تحلیل الگوریتم‌ها و ساختار داده‌ها دارد. فروزش می‌داند ماهيت ميان رشته‌ای تحقیقات خود در زمينه‌ی محاسباتی زيست‌شناسی مولكولی تلاشی آسان نخواهد بود.
فروزش گفت: «زیست‌شناسی و زیست‌شناسی محاسباتی، چالش‌های اساسی مربوط به علوم زیستی، و مواردی که در پیوند با سلامتی‌، زیستگاه و بهزیستی انسان است را نشان می‌دهد. تلاش‌های پژوهشی در این زمینه بیشتر برپایه‌ی اصلاح روش‌های محاسباتی برای تشخیص و درمان بیماری‌های انسانی متمرکز است. این راه همراستا با اهداف شخصی من است و من از اینکه عضو این انجمن هستم افتخار می‌کنم».
کلیف شفر، استاد و رییس گروه دانش‌آموخته‌های تحصیلات تکمیلی گفت: «به طور کلی، نگین یکی از بهترین دستیاران تدریس تحصیلات تکمیلی است که من تاکنون داشته‌‌ام. او به راستی به تدریس خود اهمیت می‌دهد و به خودی خود در آینده‌ی حرفه‌ای معلم بزرگی خواهد شد».
نگین فروزش هنگام کار در مرکز ژنتیک و پزشکی شخصی Stanford در تابستان سال 2018، یک پایگاه داده‌ ابری برپایه‌ی حاشیه‌نویسی‌های ژنتیکی ایجاد کرد. این مرکز، خدمات پزشکی سلامت، پیشگیری، تشخیص، درمان و مراقبت متناسب با ژنتیک فرد ارایه می‌دهد.
این جوان زرتشی افتخارآفرین، جایزه خدمات دانشجویی ۲۰۱۹، جایزه‌ی تحصیلی و بورس را در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و نیز جایزه دستیار آموزشی برتر سال ۲۰۱۸ را به‌دست آورده است.

-برگرفته از تارنمای دانشگاه ویرجینیا تک

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. نگین عزیز این پیروزی را شادباش می گویم
    باعث افتخار من بود که مدتی با هم همکار بودیم تمام بچه ها از شنیدن موفقیتت خوشحال شده و پیام تبریک می فرستند
    به نظر من در کنار هوش، توانمندی و تلاش و کوششت مهمترین عالم پیروزیت مشخص بودن هدف از ابتدا و تمرکز روی آن بود. دقیقا در همان مسیری که بیان می کردی (بیشترین یادگیری و آموزش) گام برداشتی و به موفقیت رسیدی که باعث افتخار همه و به خصوص جامعه زرتشتی هستی
    امیدوارم شاهد موفقیتهای بیشتر شما در آینده باشیم
    پیروز و سربلند باشی

  2. زنده باد نگین خانم هم پلی تکنیکی عزیز. با تمام کم و کاستی ها باز هم سیستم آموزشی ایران نخبگان کمی تحویل جهان نمیدهد.

  3. نگین عزیزمایه افتخار ما هستی امیدوارم هر کجا هستی موفق وپیزوز باشید.

  4. سپاس فراوان از دوستان گرامی به ویژه موبد سروش پور.
    امیدوارم بتوانم نماینده شایسته ای برای هازمان زرتشتی و کشورم ایران باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30