لوگو امرداد

نامگذاری بخش بیمارستان گودرز به نام شهدای زرتشتی دفاع مقدس

WhatsApp Image 2020 05 11 at 00.25.10بخشی از بیمارستان موقوفه‌ی گودرز به پیشنهاد فرنشین انجمن زرتشتیان یزد و رایزنی با خانواده‌ی دهشمندان به نام «شهدای زرتشتی دفاع مقدس» نامگذاری شد.
بیمارستان موقوفه گودرز از قدیمی‌ترین و نخستین مرکز بهداشتی درمانی خصوصی استان یزد بوده که در سال 1327 با نیک‌اندیشی فرزندان دهشمند شادروان شاه جهان جهانیان گودرز، از نیکوکاران نام آشنای هازمان زرتشتی، بنیاد نهاده و در همان زمان از سوی ایشان وقف شده است. به‌تازگی بخش عفونی بیمارستان موقوفه‌ی گودرز، بخش شهدای زرتشتی دفاع مقدس نام گرفته است. دکتر مرضیه فیصل، پزشک عمومی با پیشینه‌ی 13 سال فعالیت در بخش‌های ویژه و اورژانس بیمارستان موقوفه‌ی گودرز، مدت دو سال است که در جایگاه ریاست و مدیر مسوول بیمارستان به خدمت‌رسانی مشغول است. وی درباره‌ی این نامگذاری گفت: با توجه به این که تاکنون از شهدای زرتشتی نام برده نشده است، از پیشنهاد سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد و آقای گودرز گودرز از خانوداه‌ی دهشمندان و متولی کنونی بیمارستان، استقبال کردم و به پاس فداکاری‌های شهدای زرتشتی در جبهه‌ی دفاع مقدس و ایثار خانواده‌های آنان بخش بیمارستان به نام بخش شهدای زرتشتی دفاع مقدس نامگذاری شد.
وی در ادامه افزود: بخش عفونی به جهت فرسودگی و نیاز به بازسازی به مکانی کوچک‌تر جابجا شده و اکنون این مکان فعال نیست. بازسازی بخش در دست اقدام بود ولی با فراگیری کرونا و بحران پیش‌آمده از درآمد بیمارستان کاسته شده و در نبود درآمد بازسازی متوقف شده است. دکتر فیصل از دهشمندان زرتشتی درخواست کرد تا در بازسازی این بخش، بیمارستان را یاری کنند.
وی با اشاره به این که بیمارستان خیریه است، یاری دهشمندان در ارتقای بیمارستان را در جایگاه والایی دانست و در این باره گفت: بخش داخلی بیمارستان در دو فاز با همیاری دهشمندان بازسازی شده است. فاز نخست بازسازی در سال 1394 با یاری بازماندگان خانواده‌ی روانشادان کفاشی و غفوری که چهار تن از عزیزان آنها در حادثه‌ی تصادف جانسپردند، انجام شد و بخش به‌نامگانه‌ی آن روانشادان به بهره‌برداری رسید. مراحل بازسازی و بهسازی فاز دوم بخش داخلی را آقای خیابان‌شاهی به نامگانه‌ی فرزند شادروان خود در سال 1397 خورشیدی به انجام رسانید.
رییس بیمارستان موقوفه خیریه گودرز یزد با بیان اینکه واقف این بیمارستان زرتشتی است و این مرکز بیمارستانی با بیش از 70 سال سابقه فعالیت درخشان خود تاکنون توانسته است با پذیرش بخشی از مسوولیت سلامت جامعه گام باارزشی را بردارد از زرتشتیان درخواست کرد که پشتیبان بیمارستان باشند و در ارتقای بیمارستان بکوشند و مسوولان این مرکز درمانی را یاری دهند.
دکتر فیصل افزود: برای بیماران زرتشتی که از سوی انجمن زرتشتیان یزد معرفی شوند و یا خود اعلام کنند تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه از شمار زرتشتیانی که در این مرکز درمانی مشغول به کار هستند گفت: 440 پرسنل در بیمارستان به ارایه خدمات می‌پردازند از این میان 10 پرسنل زرتشتی در سمت پرستار بخش، منشی بخش، و کارمند بخش آزمایشگاه با بیمارستان همکاری می‌کنند. مسوول فنی بیمارستان برای تکمیل کادر خدمات از متقاضیان دعوت به همکاری کرد.
دکتر فیصل افزود: امسال 8 کارگر نمونه از بیمارستان معرفی شدند. دو تن از آنان خانم‌ها ناهید یزدانی از واحد آمار و گیتا اردشیری، منشی بخش، همکاران زرتشتی بودند که در آیینی از کارگران نمونه سپاسداری شد.
این مجموعه‌ی درمانی در مساحتی بیش از 20 هزار مترمربع و با 440 کادر پرسنلی متخصص با مجوز 220 تخت فعال، شامل بخش‌های کلینیکی (درمانی) ، اورژانس، داخلی 1 و 2، عفونی ،CCU ( مراقبت ویژه قلبی ) ، ICU ( مراقبت های ویژه عمومی) ، NICU (مراقبت ویژه نوزادان) ، جراحی، زنان و زایمان، دیالیز، VIPاعصاب، اتاق عمل و بخش‌های تشخیصی و پاراکلینیکی شامل اسکوپی (آندوسکوپی، کلونوسکوپی، برونکوسکوپی، فیبرواسکن)، ERCP ، آزمایشگاه، تصویربرداری، اکو و تست ورزش، سونوگرافی، فیزیوتراپی، آماده‌ی خدمت‌رسانی به مردم  استان یزد و استان‌های هم‌جوار  است.
بیمارستان موقوفه‌ی گودرز در سال 1367 خورشیدی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی قرار گرفت. سال 1377 خورشیدی، اداره‌ی اوقاف و امور خیریه استان یزد سرپرستی آن را  عهده‌دار شد و تاکنون نیز به همین شیوه اداره می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روان شاه جهان جهانیان گودرز شاد باد که این مرکز درمانی را برای همه ایرانیان به جای گذاشتند. گرچه هنوز نتوانستیم بسیاری از نامها مانند مارکار در پارک بزرگ شهر را زنده کنیم، بسیار خوب است که نام زرتشتی در این محل میدرخشد. شاید واژه پارسی جانباخته یا زنده یاد مناسب تر بود به جای کلمه عربی شهدا که در راه ایران و پدافند سپندینه (دفاع مقدس) جان خود را فدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09