لوگو امرداد

ساحل‌نشین ترکمن، بوتیمار زخمی را نجات داد

bootimarیکی از ساحل‌نشینان دوست‌دار حیات وحش بندرترکمن، یک قطعه بوتیمار زخمی را پس از یافتن در ساحل خلیج گرگان، به محیط زیست غرب گلستان سپرد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، فرنشین (:رییس) اداره‌ی حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان روز شنبه با بازگویی این خبر، گفت: «این پرنده به دلیل جراحت در بال، توان پرواز نداشت که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه، به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان منتقل شد».
علی بیانی افزود: «با هدف ارتقای سطح مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش، از دوست‌داران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل دهند به شیوه‌های مختلف قدردانی می‌شود».
وی از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه حیات وحش زخمی یا بیمار، دیده‌های خود را با تلفن ۱۵۴۰ به ادارات محیط زیست آگاهی دهند.
سواحل و آبگیرهای بندرترکمن از پناهگاه و زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنار آبزی و بسیاری از گونه پرندگان کوچ‎رو و گونه‌های بومی است.
استان گلستان از انگشت شمار تنفس‌گاه‌های گونه‌های گوناگون گیاهی و جانوری ایران است.
این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به گونه‌ی یکجا برخوردار است و به گفته‌ی مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده کوچ‌رو در این گستره، زمستان‌گذرانی و یا زادآوری می‌کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06