لوگو امرداد
هم‌زمان با روز جهانی موزه

منشور طلایی کوروش‌ بزرگ؛ پیشکش فاطمه معتمدآریا به موزه‌ی سینما

anshoorفاطمه معتمدآریا، هنرپیشه‌ی پرآوازه‌ی سینمای ایران، جایزه‌ی «منشور طلایی کوروش بزرگ» را به موزه‌ی سینما پیشکش کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا و به‌گفته‌ی روابط عمومی موزه‌ی سینما، همزمان با ۲۹ اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه؛ فاطمه معتمدآریا جایزه‌ی منشور طلایی کوروش را به بخشی که در موزه‌ی سینمای ایران به او اختصاص دارد، افزود.
وی این جایزه را به پاس چهار دهه فعالیت پیوسته و تاثیرگذار در سینما از جشنواره‌ی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس (2019) دریافت کرده بود.
فاطمه معتمد آریا با شادباش روز جهانی موزه درباره‌ی دلیل این تصمیمش گفت: «جایزه منشور طلایی کورش کبیر را به موزه‌ی سینمای ایران اهدا می‌کنم چرا که می‌دانم در کنار مجموعه‌ای بسیار با ارزش از تاریخ سینمای ایران به‌خوبی حفظ و نگهداری می‌شود و در دسترس علاقمندان به سینمای ایران قرار می‌گیرد».
در بخش مربوط به فاطمه معتمدآریا در موزه سینما، گنجینه‌ای ارزشمند از آثار و جوایزی همچون: جایزه آمریکا ( America’s)؛ از جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال برای فیلم «اینجا بدون من»، جایزه هنری لانگ لوا (Langloa)؛ به خاطر کوشش در راستای ارتقا حرفه سینما و حفظ ارزش‌های فرهنگی حرفه بازیگری و تعهد و حفظ حرمت روح سینما، جایزه بنیاد آیلکس (ILEX) و همچنین برای برتری در سینمای ایران، چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از دوره‌های گوناگون جشنواره‌ی فیلم فجر و جوایز بسیار دیگر از جشنواره‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-22