لوگو امرداد
پس از سه ماه تعطیلی روزهای کرونا

بازگشایی گوردخمه‌ی زرتشتیان یزد

2 14مجموعه تاریخی گردشگری گوردخمه‌ی زرتشتیان یزد یکی از جاذبه‌های گردشگری استان یزد، پس از سه ماه تعطیلی روزهای کرونا بازگشایی می‌شود.
دخمه و آتشکده‌ی یزد به عنوان دو جاذبه‌ی گردشگری برجسته‌ی استان زرتشتی‌نشین یزد سالیان گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. از آنجا که روند تدریجی بازگشایی مراکز گردشگری آغاز شده است، چگونگی بازگشایی آتشکده‌ی یزد و گوردخمه یا برج خاموشان دو مرکز گردشگری تاریخی را از سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد، جویا شدیم. وی در این باره گفت: بنابر تاکید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبنی بر باز شدن این اماکن ما نیز همکاری کردیم. مجموعه‌ی تاریخی گردشگری دخمه به‌‌زودی آغاز به کار می‌کند و از ساعت 8 بامداد تا غروب خورشید پذیرای گردشگران خواهد بود. آتشکده‌ی زرتشتیان یزد به شوند سرپوشیده بودن فضای گردشگری آن، همچنان تعطیل است.
با پدیداری و فراگیری بیماری کرونا جدید،کووید-19 در ماه‌های پایانی سال گذشته و تداوم این روند، بسیاری از مراکز گردشگری برای پیشگیری از گسترش ویروس و در راستای اجرای مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تعطیل شدند. انجمن زرتشتیان یزد نیز در راستای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی از بامداد شنبه 10 اسفندماه 1398 خورشیدی، آتشکده و دخمه، مراکز گردشگری تاریخی زیر پوشش این انجمن را تعطیل اعلام کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. ضرورت بازگشایی دخمه در دوران کرونا را نمی دانم ، جان مردم را به خطر نیاندازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05