لوگو امرداد
به کوشش نشر برسم:

ویرایش دوم کتاب «حضور ایران در جهان باستان» چاپ شد

IMG 6874کتاب «حضور ایران در جهان باستان»، (چاپ نخست؛ ویراست دوم)، نوشته‌ی دکتر سید اصغر محمودآبادی؛ استاد تاریخ ایران باستان و اسلام، از سوی نشر برسم به بازار کتاب آمد.
این کتاب در گزارشی دامنه‌دار (:مفصل) در 26 فصل به بررسی تاریخ باستانی ایران، از فرهنگ و تمدن عیلام تا روزگار ساسانیان پرداخته است.
در دنباله یادداشت رضا اردو، پژوهش‌گر تاریخ و ویراستار  کتاب «حضور ایران در جهان باستان» آمده است.
«کتاب حاضر حاصل یک عمر تلاش و مطالعه‌ی مستمر استاد گرانقدر تاریخ، دکتر سیداصغر محمودآبادی، درباره‌ی تاریخ ایران باستان است که در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. تاریخ ایران باستان و موضوع این کتاب حوزه‌ای است وسیع چه از لحاظ زمانی و چه از نظر مکانی و جمع‌آوری آن در قالب یک کتاب البته کاری بس دشوار است که از دست توانای نویسنده‌ای همچون استاد محمودآبادی برمی‌آید. مساله اصلی این کتاب -که چگونه ایران توانست از میان تمدن‌های بشری گوناگون، با دشوارهای فراوان سیاسی، مذهبی و اقتصادی در جغرافیایی متلاطم پایدار و پابرجا بماند- برگزیدن چنین حوزه‌ی گسترده‌ی زمانی و مکانی را اجتناب‌ناپذیر می‌کرد.
این کتاب براساس مراجع معتبر سده‌ی نوزدهم و بیستمی که درباره‌ی تاریخ ایران باستان نوشته شده‌اند و البته برداشت‌ها و دستاوردهای نویسنده در طول بیش از سه دهه مطالعه در این حوزه به نگارش درآمده و بحث‌های تاریخی از دوره‌ی عیلام/ایلام قدیم تا اواخر حکومت ساسانیان را پوشش می‌دهد.
در این ویراست با نظارت استاد بزرگوارم، دکتر روزبه ‌زرین‌کوب، متن کتاب به طور کامل مورد بازخوانی و اصلاح قرار گرفت. فهرست منابع و مآخذ بازبینی و تنظیم، و همچنین فهرست نمایه یک‌دست شد. باشد تا این کتاب موجب شناخت بیشتری از تاریخ ایران باستان شود و علاقه‌مندان به این حوزه آن را رضایت‌بخش یابند.»

لینک فروش اینترنتی کتاب «حضور ایران در جهان باستان».

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05