لوگو امرداد
سپنتا نیکنام، هموند شورای شهر یزد:

جوسازی‌ها روند نامگذاری مسیر دوچرخه‌سواری به نام مهیار را به چالش می‌کشد

sepanta niknam4بخشی از مسیر دوچرخه سواری یزد-تفت، در حریم شهر یزد و بخشی از آن در شهر تفت قرار دارد. حدفاصل روبروی پارک کوهستان تا پلیس راه تفت در دست ساخت شهرداری یزد، هنوز نامگذاری نشده است. پیشنهاد نامگذاری این بخش از مسیر به نام مهیار فرزانه، نوجوان رکاب‌زن ملی‌پوش  وجود دارد و روند اجرایی نامگذاری را می‌گذراند. نا‌آگاهی و جوسازی‌ها، روند نامگذاری مسیر دوچرخه‌سواری به نام مهیار را به چالش می‌کشد.

سخنان بالا را سپنتا نیکنام هموند شورای شهر و هموند کمیته‌ی نامگذاری شورا در گفت‌وگو با امرداد پیرامون نامگذاری مسیر در دست ساخت جاده‌ی سلامت دوچرخه‌سواری یزد – تفت بیان کرد. وی با تاکید بر این نکته که ناآگاهی و جوسازی‌ها، ممکن است، نامگذاری مسیر دوچرخه‌سواری به نام مهیار را تحت تاثیر قرار دهد، در ادامه افزود: این مسیر در دو بخش و توسط دو شهر ساخته می‌شود. طبیعتا هر شهری که بخش در حریم خودش را می‌سازد می‌تواند توسط شورای همان شهر نام مسیر در حال ساخت را انتخاب کند. مسیر از یزد تا پلیس راه توسط شهرداری یزد و از پلیس راه تا تفت توسط شهرداری تفت انجام می‌شود. شهرداری تفت و شورای اسلامی شهر تفت که مسوولیت نامگذاری بخش خود را تا پلیس راه به عهده دارد، آن مسیر را به نام زنده‌یاد اخوان نامگذاری کرده است.
وی در ادامه درباره‌ی روند اجرایی نامگذاری مسیر در دست ساخت در حریم شهر یزد می‌گوید: در شورای شهر یزد، نامگذاری با درگذشت زنده‌یاد مهیار، هم‌زمان بود. طرحی را نوشتم و به شورای شهر تسلیم کردم. این طرح با امضای 8 تن از هموندان شورای اسلامی شهر یزد تایید و در کمیته‌ی نامگذاری مطرح شد. کمیته‌ی نامگذاری هم، نامگذاری این مسیر دوچرخه‌سواری را به نام مهیار مصوب کرده است. نامگذاری پس از تصویب در کمیته‌ی نامگذاری باید در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مصوب شود و پس از تصویب کمیسیون فرهنگی شورای شهر، در صحن شورای شهر مطرح می‌شود. دو گام دیگر از مراحل نامگذاری هنوز باقی مانده است. این‌گونه جوسازی‌ها باعث برانگیخته شدن حساسیت عده‌ای می‌شود و ممکن است مانع نامگذاری این مسیر به نام مهیار شوند. مردم باید دقت کنند که گاهی اوقات دلسوزی‌ها اگر از مسیر خودش خارج شود می‌تواند موضوعی را دچار مخاطره کند.
سپنتا نیکنام، هموند شورای شهر یزد پس از درگذشت ناباورانه‌ی مهیار فرزانه، قهرمان و استعداد برتر دوچرخه‌سواری، در نشست شورای شهر با اشاره به افزایش آمار اتفاقات درون شهری، مسیرهای دوچرخه‌سواری را در بحث ایمنی مهم دانست و گفت: اتفاقی که اخبار آن منعکس شد و یک جوان رکاب زن یزدی که عضو تیم ملی نوجوانان هم بود در اثر نبود زیرساخت‌های لازم دوچرخه‌سواری جان خود را از دست داد که با بزرگواری خانواده‌اش و شرایط پزشکی که داشت اعضای بدنش اهدا شد.
هموند شورای شهر افزود: از شورای دور چهارم پیگیر جاده‌ی سلامت در شهر یزد بودیم و از همان موقع بحث رودخانه یا مسیل یزد را مطرح کردیم و از شهردار وقت درخواست داشتیم تا این زیرساخت مناسب را برای شهر یزد ایجاد کنند که برخی اقدامات اولیه انجام شد ولی همچنان این طرح معطل مانده است.
سپنتا نیکنام با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری از سوی شهرداری، تصریح کرد: از شهردار می‌خواهم که این موضوع را مد نظر داشته باشند و به جهت آنکه خیلی از جوانان در حال دوچرخه‌سواری هستند، نمی‌خواهیم شاهد تکرار این موضوعات در سطح شهر باشیم و خانواده‌ای را داغدار ببینیم.
وی در پایان مسیر دوچرخه سواری محور یزد به تفت را یادآور شد و افزود: در مسیر جاده یزد به تفت همه روزه تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان در حال دوچرخه سواری هستند و چه استعدادهای خوبی را در شهر داریم که با ریسک بالایی در این مسیر تمرین می‌کنند و درخواست دارم در محدوده‌ای که مربوط به شهر یزد است و پیگیر ایجاد مسیر دوچرخه سواری هستیم؛ به یاد عزیز دوچرخه سوار از دست رفته، این مسیر به نام او (مهیار) نامگذاری گردد تا ضمن زنده نگه داشتن نام او، در ایجاد این مسیر تسریع شود.
پس از گذشت نزدیک به ۳۰ روز از حادثه‌ی ناگوار تصادف جاده‌ای برای مهیار فرزانه، عملیات اجرایی ساخت جاده‌ی سلامت دوچرخه‌سواری در مسیر یزد به تفت با وقفه‌ای دو ساله که در دستور کار شهرداری بود، سرانجام سوم خوردادماه 1399 خورشیدی آغاز شد.
دکتر اعرابی، رئیس شورای شهر تفت در گفت‌وگو با تفت آنلاین از نامگذاری جاده‌ی سلامت تفت به نام زنده‌یاد دکتر حاج حسین آقا اخوان تفتی خبر داده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04