لوگو امرداد
گزارش کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران

چگونگی برگزاری آیین آنلاین پرسه همگانی اورمزد و تیرماه

4 1کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران در نشست چهل‌ونهم هیات‌مدیره از چگونگی برگزاری آیین پرسه‌ی همگانی اورمزد و تیرماه گزارش ارایه کرد.
با پایداری ویروس ناشناخته‌ی کرونا جدید کووید-19 برگزاری گردهمایی‌ها نشدنی است، از این‌رو انجمن زرتشتیان تهران پنج‌شنبه 29 خوردادماه 1399 خورشیدی آیین پرسه‌ی همگانی اورمزد و تیرماه را بَرخط (:آنلاین) و بدون باشندگی همکیشان برگزار می‌کند.
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، از چگونگی برگزاری برخط (آنلاین) پرسه‌ی همگانی اورمزد و تیرماه گزارش ارایه کرد. وی با اشاره به این که نام‌نویسی درگذشتگان پیش از اسفندماه 1398  انجام و هزینه‌ی آن دریافت شده است، گفت: خانواده‌هایی که از اسفندماه سال گذشته به بعد (تا خوردادماه 1399)، از بستگان خود را از دست داده‌اند، می‌توانند در ساعت اداری با مراجعه به دبیرخانه‌ی انجمن نام تازه‌درگذشته را در پرسه‌ی همگانی ثبت کنند. خانواده‌ی تازه‌روانان که در پرسه‌ی همگانی نام‌نویسی کرده‌اند، بایسته است یک روز پیش از برگزاری آیین مجازی پرسه‌ی همگانی (چهارشنبه 28 خوردادماه) عکس تازه‌درگذشته را به همراه یادداشت مشخصات روانشاد به تالار پذیرایی تحویل بدهند. عکس‌ها در تالار ایرج گذاشته، فیلمبرداری شده و برخط (:آنلاین) پخش می‌شود.
فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران با بیان این نکته که آیین پرسه‌ی همگانی به شیوه‌ی همیشگی برگزار می‌شود ولی با شرایط پیش‌آمده در پی فراگیری کرونا آیین بدون حضور همکیشان است، در ادامه افزود: موبد آیین اوستاخوانی را پنج‌شنبه 29 خوردادماه از ساعت 9 تا 11 در تالار ایرج به‌جا می‌آورد. همکیشان با ورود به سایت انجمن زرتشتیان تهران و انتخاب گزینه‌ی پرسه‌ی همگانی، بَرخط (:آنلاین) وارد تالار ایرج می‌شوند و می‌توانند پیام آرامش‌باد بنویسند. همزمان دو ویدیو از آیین اوستاخوانی موبد، عکس‌های درگذشتگان و یا سخنران آیین، در وب پخش می‌شود. ظرفیت ورود به وب 300 تن است. بیش از ظرفیت اجازه‌ی ورود داده نمی‌شود تا زمانی که شماری از همکیشان از وب خارج شده و پذیرش ورود به آیین برخط پرسه‌ی همگانی انجام شود.

نشست چهل‌ونهم هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 12 خوردادماه 1398 خورشیدی از ساعت 18:20 آغاز شد و نزدیک به 3 ساعت به درازا انجامید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30