لوگو امرداد

پخش زنده آیین گهنبار جشن تیرگان در اینستاگرام سازمان فروهر

hdksjh shclhk tvivسازمان جوانان زرتشتی (فروهر) آیین گهنبار جشن تیرگان را آدینه 13 تیرماه به صورت زنده از اینستاگرام پخش می‌کند.
به گزارش برگرفته از تارنمای سازمان جوانان زرتشتی (فروهر)، امسال نیز همانند سالیان گذشته، سازمان فروهر به کوشش گروه چنبره برآن است آیین گهنبارخوانی توجی به مناسبت جشن تیرگان را برگزار کند. از آن‌جایی که در شرایط کنونی برگزاری این آیین به شکل حضوری و باشندگی همکیشان امکان‌پذیر نیست سازمان فروهر، آیین گهنبار را به شکل زنده (لایو) در کوشک ورجاوند به نمایش می‌گذارد. از این‌رو، دوست‌دارانِ شرکت در این آیین می‌توانند در روز آدینه 13 تیرماه 1399 خورشیدی از ساعت 18 به صورت زنده بیننده‌ی برگزاری این آیین در صفحه‌ی اینستاگرام سازمان جوانان زرتشتی باشند و در آوای اوستا همازور و هم‌بهره شوند.
بایسته است زرتشتیان در این روز با نو کردن کشتی و هم‌آوا شدن با موبد از صفحه‌ی اینستاگرام سازمان فروهر به نشانی sazmanfravahr در این آیین شرکت کنند و از حضور در کوشک ورجاوند خودداری کنند.
امسال دوازدهمین آیین گهنبار توجی در کوشک ورجاوند است که هر ساله از سوی گروه چنبره‌ی سازمان جوانان زرتشتی (فروهر) و با نیت تندرستی، دیرزیوی و شادزیوی همه‌ی جهانیان برپا می‌شود. روانشاد پریوش خدادادی در سالیان گذشته از دست‌اندرکاران برگزاری این آیین بودند و با همت و یاری ایشان این آیین تا به امروز برگزار شده است. روانش شاد و بهشت برین جایگاهش باد.

شادی اهورایی در جشن‌های زرتشتی، با نیایش اهورامزدا و بزرگداشت جلوه‌های مینوی و گیتوی آفریدگار، با دادودهش، همازوری، هبستگی به بار می‌نشیند و خویشکاری دلپذیر دینی زرتشتیان می‌شود. گهنبار توجی، آیین دادودهشی است خارج از روزهای شش چهره‌ی گهنبار  با آرمان تندرستی، شادمانی و بهروزی جهانیان برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07