لوگو امرداد
در سرای سالمندان زرتشتی تهران برگزار می‌شود

گرامیداشت یاد ارباب مهربان زرتشتی بدون حضور همکیشان

zartoshti 1هشتمین آیین سالگرد درگذشت زنده‌یاد ارباب مهربان زرتشتی، از کنشگران دهشمند هازمان زرتشتی، بدون باشندگی همکیشان در سرای سالمندان زرتشتی تهران برگزار می‌شود.

هیات امنای سرای سالمندان زرتشتی با درود بر روان موبد مهربان موبد جمشید زرتشتی، به آگاهی رساند، برگزاری آیین سالگرد درگذشت رادمرد نیکوکار روانشاد ارباب مهربان زرتشتی امسال به شوند همه‌گیری ویروس کرونا، با باشندگی همکیشان که همانند سال‌های پیشین به یاد آن دهشمند در سرای سالمندان گردهم می‌آمدند، امکان‌پذیر نیست. 16 تیرماه 1399 خورشیدی، در هشتمین سالروز درگذشت بهشتی‌روان، اوستا‌های بایسته با آوای موبد بزرگوار موبد مهربان فیروزگری خوانده می‌شود و سفره‌ی آیینی در سرای سالمندان زرتشتی چیده خواهد شد.
سرای سالمندان زرتشتی تهران در ۱۶ امرداد ۱۳۸۶ گشایش یافت. این ساختمان از دهش ارباب فریدون و ارباب مهربان زرتشتی، بر روی زمینی که از سوی همایون و جمشید آبادیان پیشکش شده بود، ساخته شده است. سرای سالمندان زرتشتی تهران، تا اسفند 1387 خورشیدی زیر نظر انجمن زرتشتیان تهران بود و از فروردین 1388 خورشیدی هیات امنایی اداره می‌شود. هم اکنون این سرا، پذیرای سالمندان زرتشتی است و با بهره‌گیری از علم روز برای آنها خدمات رفاهی فراهم می‌کند.
ارباب موبد مهربان جمشید زرتشتی از دهشمندان، کنش‌گران و موبدان بزرگ هازمان (:جامعه) زرتشتیان بود. نیمی از زمین خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان، سرای سالمندان، بازسازی پرورشگاه مارکار یزد، انجمن موبدان، کلاس‌های دینی، موسسه‌ی مددکاری مهرآوران یسنا کویر یزد و مرکز سالمندان پوروچیستا، تالار مرکز برادران زرتشتی در لندن، تالار نیایش زرتشتیان در آمریکا بخشی از دهش‌های روانشادان ارباب مهربان و ارباب فریدون زرتشتی به هازمان زرتشتی است.
شادروان ارباب مهربان زرتشتی ۱۶ تیرماه ۱۳۹۱ خورشیدی در شهر ساندیگو در آمریکا دیده از جهان فروبست.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05