لوگو امرداد
اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران برگزار می‌کند

آموزش برخط مبانی بورس و بازارهای مالی در اینستاگرام

بازدهی بورس اتاق بازرگانی1اردشیر ظهرابی، دانش‌آموخته‌ی دکترای مهندسی مالی دانشگاه تهران در برنامه‌ی برخط (:لایو) اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران، به ارایه‌ی دیدگاه کارشناسی پیرامون بازدهی بورس و بازارهای مالی موازی می‌پردازد.
این روزها، کاربرد واژه‌ی بورس در رسانه‌ها افزایش یافته است و روزی نیست که رسانه‌ها و کارشناسان اقتصادی و مالی از بورس سخن نگویند. در این روزها بورس، کلیدواژه سخنرانی‌های کارشناسان آشنا و گاه ناآشنا در ویژه برنامه‌های خبری است. تمایل برای سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یافته و هر روز رکورد جدیدی ثبت می‌شود. برای ماندگاری در بازار بورس باید با فراگیری مبانی و اصول بورس دارای مهارتی پویا شویم و سرمایه‌گذاری را از اینجا آغاز کنیم.
نوذر نوذری، هموند اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران، از آموزش مبانی بورس و بازارهای مالی در نشست کارشناسی برخط (:لایو) خبر داد و درباره‌ی چرایی پرداختن به این چالش مالی گفت: برای سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به سرمایه‌ی کلان نیست و شما می‌توانید حتا با 100 هزار تومان هم وارد این بازار شوید و با آشنایی با مبانی آن، به نام‌نویسی در سامانه‌ی سجام و انتخاب کارگزاری اقدام کرده و خرید و فروش سهام را آغاز کنید. پس نیاز به داشتن آگاهی است، از این رو آموزش مبانی بورس برای برنامه‌ی کارشناسی اتاق بازرگانی زرتشتیان انتخاب شد و از دکتر اردشیر ظهرابی، دکترای مهندسی مالی دانشگاه تهران برای حضور در برنامه‌ی برخط (:لایو) دعوت شده است. ایشان دارای تجربه‌ی بسیاری در کارگزاری بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند و مدیر صندوق سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی مانند سبحان و ارزش‌آفرین گلرنگ بوده‌اند.
وی با اشاره به این نکته که بازارهای مالی در دهه‌های اخیر با دگرگونی‌های چشم‌گیری روبه‌رو شده است. در ادامه افزود: با پیدایش میانجی‌های مالی و ابزارهای مالی جدید به‌تدریج از نقش انحصاری میاجی‌های مالی خاص و به‌ویژه بانک‌ها تا حدودی کاسته شده است و جایگاهی خاص برای میانجی‌هایی چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و شرکت‌های سرمایه‌گذاری با سرمایه‌ی متغیر، باز شده است. به عبارت دیگر بسیاری از مشتریان بانکی با پذیرش ریسک بیشتر به جای آنکه تنها سپرده‌گذار بوده و به سود کم بانکی بسنده کنند، خواهان سرمایه‌گذاری در بازار از راه چنین میانجی‌هایی برای کسب سود بیشتر و با ریسک بالاتر شده‌اند. نقش شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از این جهت دارای اهمیت است که خود به عنوان یک مدیر سبد دارایی برای سرمایه‌گذاران عمل می‌کنند.
اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران در سلسله نشست‌های برخط (:لایو) خود شنبه 28 تیرماه 1399 خورشیدی از ساعت 19 برنامه‌‌ای درباره‌ی بورس و بازارهای مالی را در صفحه‌ی اینستاگرام به نشانی wzcc.iran برگزار می‌کند. دوستان می‌توانند پرسش‌های خود را در صفحه‌ی اینستاگرام اتاق بازرگانی زرتشتیان بنویسند تا در صورت امکان در برنامه‌ی برخط (:لایو) پاسخ داده شود.

با پدیداری و پایداری کووید-19 و پیامد آن نبود گردهمایی‌ها، اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران نشست‌های کارشناسی را برخط (:لایو) در اینستاگرام برگزار می‌کند. در نخستین پخش زنده معرفی کسب‌وکار، دکتر دینیار نوشادی، دامپزشک، راهکارهای عملی پرورش کرم ابریشم را در اینستاگرام اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران ارایه کرد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30