لوگو امرداد

موبد آرش کسروی به قتل رسید

WhatsApp Image 2020 07 25 at 21.10.51موبد آرش کسروی به دست افراد ناشناس در کرمان به قتل رسید.
موبد آرش کسروی سال گذشته برای آیین درگذشت پدر خود شادروان داریوش کسروی از کالیفرنیا به ایران-کرمان سفر کرده بود و برای رسیدگی به کارهای انحصار وراثت در کرمان سکونت گرفت. چندی پیش موبد کسروی به همراه دو تن از دوستانش ناپدید می‌شوند. پس از جست‌وجو از خانه‌‌‌ی مسکونی اثری از وی پیدا نمی‌شود. بستگان، پلیس آگاهی کرمان را در جریان رخداد گم شدن موبد و دو تن از همراهانش می‌گذارند. پس از 3 روز پیکر بی‌جان آنان در شهر ماهان پیدا می‌شود. بنا به گفته شاهدان، پلیس آگاهی قتل را تایید کرده، هویت قاتل یا قاتلان و انگیزه‌ی قتل نامشخص است.
موبد آرش کسروی فرزند مهربانو کاویانی و داریوش کسروی سال 1346 خورشیدی در کرمان زاده شد. همسر وی گیتا نیکزاد و فرزندانشان آراد و دیبا هستند. موبد آرش کسروی نزدیک به ده سال است که با خانواده به کالیفرنیا کوچ کرده بود و در «در‌مهر» کالیفرنیا به خویشکاری موبدی و برگزاری آیین‌های دینی می‌پرداخت.
روانشاد آرش کسروی در سال‌های نخستین کار «امرداد» با عنوان دبیر گروه مردم با هفته‌نامه همکاری داشت.
به روان پاک همه درگذشتگان درود باد. امرداد درگذشت شادروان موبد آرش کسروی را به بازماندگان و بستگان آن روانشاد آرامش‌باد گفته؛ برای آن انوشه‌روان، گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

23 پاسخ

  1. وای خدا باورش سخته . آرش جان همکار و دوست قدیمی روحت شاد. ????? آرامش باد به خانواده محترمش . خصوصا به برادرانش اشکان و آبتین .

  2. واقعا فاجعه است. نمیدونم به خانواده کسروی بعد از دیدن این همه حوادث ناگوار چی بگویم. این قاتلان خیلی سنگدل چه جوری دلشون اومده این بزرگمرد را بکشند.

  3. واقعا فاجعه است. نمیدونم به خانواده کسروی بعد از دیدن این همه حوادث ناگوار چی بگویم. این قاتلان خیلی سنگدل چه جوری دلشون اومده این بزرگمرد را بکشند.

  4. ایریس تنام اوروانو یزه مییده. یا اشه اونام فروشه یو..
    به روان‌ و فروهر ازادشده نیکان درود باد.
    یادش گرامی آرش
    یکی از کنشگران راستین هازمانمان بود که اندیشه های نو را داشت. او در نخستین دوره آموزش هیربدی در سال ۸۱ شرکت کرد و پس از آن با پوشش موبدی خدمتگزار بود.

    زلزله بم او‌را بسیار آزرده خاطر کرد، خانواده کسروی یکی از بازماندگان همکیش در بم بودند که درِ خانه بزرگ ایشان در این شهر، پیوسته بر روی همکیشان باز و مهمان پذیر بود.
    یاد همه گرامی. یاد موبد آرش به نیکی به مینو باد. راهش پررهرو، ارامش برای همسر وفرزندان، خانواده وبازماندگان آرزوی ماست.

  5. برایش شادی روان خواستن بیهوده است چرا که بیگمان روان چنین انسانهایی شاد خواهد بود. آرش دوستی بی‌مانند و انسانی کمیاب بود. خدا به همسرش بانو گیتا و فرزندانش شکیبایی دهد. پرکشیدنش باورکردنی نیست!

  6. خیلی خونگرم بود ، اصلا یک چیز عجیبی بود بین بچه های فیروزبهرام خیلی شاخص دیده میشد شایدم من دلم میخواست اینجوری ببینمش .آخه یک جورایی ستاره ما بهم می افتاد.
    اون موقع فیروز بهرام یک نمازخانه داشت که بچه های مسلمان میتوانستند ازش استفاده بکنند اما برای ما زرتشتی ها هیچ جایی پیشبینی نشده بود سالهای عجیبی بود اوائل دهه 60 را میگم . شاید بعضی ها به یاد داشته باشند حتی چند روزی اسم دبیرستان فیروزبهرام را عوض کرده بودند یک تابلو با اسم دیگری بالا برده بودند . آرش یک سال از من بزرگتر بود تازه از بم به تهران آمده بود و کلی حرفها داشت که برای ما تهرانی ها تازه مینمود. آرش مثل یک ارگ هزارساله اصالت داشت . اینجوری بود که با وجود یک همچین شخصیتهایی بین خودمون تصمیم گرفتیم اوضاع را تغییر بدیم اگرچه بعد از کلی چانه زنی با مدیر دبیرستان اطاقی را در اختیارما نگذاشتند اما اجازه پیدا کردیم برای نماز بچه های زرتشتی را به آدریان ببریم . شاید لازم به توضیح نباشه که چقدر انرژی صرف کردیم تا به آدمی که دوست نداشت بفهمه ، بفهمانیم که نماز یک کلمه اوستایی است و زرتشتی ها هم روزانه چند وعده نماز می خوانند .اینجوری بود که هر روز ظهر وسط حیاط داد میزدیم نماز ، نماز و بچه ها را جمع میکردیم میبردیم آدریان پای آتش ورهرام و نیایش میکردیم و دوباره برمیگشتیم مدرسه . مسئولیت اون همه بچه های کوچکتر و بعضا بزرگتر از خودمون را به عهده میگرفتیم فقط برای اینکه ثابت کنیم اونجوریا نیست که اونا فکر میکنند بلکه اینجوری هاست که ما تعیین میکنیم .
    امروز دیگه آرش در میان ما نیست غم فقدانش دلم را به درد آورده مطمئنا اونجوریا نیست که مظلومانه خونش پایمال بشه ، همانطور که از آرش آموختم اینجوریاست که ما عدالت خواهی خود را پیگیری میکنیم .
    از دست اندر کاران امنیتی و همچنین سیستم قضایی کشور انتظار میرود نسبت به ابعاد این حادثه که برای موبد بزرگوار زرتشتی پیش آمده روشنگری نموده و عدالت را جاری سازند .
    بابک شهریاری

  7. به فروهر و روان پاک همه ی درگذشتگان پارسای نیک جهان درود باد .
    خانواده ی ارجمند کسروی همواره به خوشنامی ، مهربانی و مردم داری نامور بوده اند. رویداد تلخ درگذشت موبد آرش کسروی، فرزند راستین آن خاندان را به خانواده ی گرامی ایشان و همه ی زرتشتیان آرامش باد می گویم .
    روانش شاد و یادش گرامی.

  8. روان پاكش به مينودر آرام و جاويد باد. ايدون باد.
    دلم شكست.

  9. روانش شاد بسیار تاسف اور است به باز ماندگان ان روان شاد بویژه همسر و فرزندان ارامش و دیر زیوی ارمان دارم

  10. آرش جان روانت شاد
    تنها خاطرات خوب از تو دوست و همكلاسى بجا مانده
    به اميد دستگيرى عاملين اين جنايت
    فرشيد پوراسفنديارى

  11. آرش یکی از غیرتمندان زرتشتی کرمان بود شهری که زرتشتیانش در گذر بسیار سخت تاریخ مصیبت‌ها دیدند و خم نیاوردند ماندند تا زرتشتی بماند.
    آرش در یک نگاه نمادی از همین شهر بود جوانی با غیرت در میانسالی به دنبال حقیقت و خدمت و همواره شجاع و نترس
    موبدزاده‌ای بود که به دنبال مسوولیت نیاکانی کمر خدمت به دین بهی بست و در دنیایی که همه بیم آن را داریم که بهدینان و فرهنگمان در فرهنگ بیگانه محو شوند او مسوولیت برگزاری و زنده نگه داشتن آیین بهی را در درمهر کالیفرنیا به عهده گرفت و به سرعت یکی از محبوبترین زرتشتیان و موبدان آن دیار شد
    اما بی شک این اتفاق ناگوار، یکی دیگر از مصیبتهای این جامعه ستمدیده است که به تلخی در تاریخ زرتشتیان کرمان ثبت می شود
    امیدوارم که به همت مسوولین و هم شهری‌های همیشه همراه کرمانی، به درستی پیگیری شده و عدالت اجرا شود تا شاید ذره‌ای از غم آن برای جامعه زرتشتی کاسته شود.

  12. یادش گرامی. یاد موبد آرش به نیکی به مینو باد. راهش پررهرو، ارامش برای همسر وفرزندان، خانواده وبازماندگان آرزوی ماست.

  13. درود بی‌پایان به پیامبر بزرگ خدا اشوزرتشت و همه‌ی مومنین به ساحت این پیامبر والامقام در میان همه‌ی شریعت‌ها
    رحلت این عالم دین مزدیسنا رو به خانواده و بستگان، و نیز هم‌وطنان و برادران و خواهران معزز زرتشتی‌ام در ایران و جهان و به‌خصوص کالیفرنیا تسلیت می‌گم
    با آرزوی قلبی عمیق برای اجرای عدالت در مورد این فاجعه‌ی حزین

    برادر مسلمان شما..

  14. روحش شاد
    آرش
    شخصیتی کاملا چند وجهی داشت، از چهره‌اش به هیچ وجه نمی‌شد وجودش را فهمید، فرد خیر رسانی بود ظاهری همیشه خندان داشت و به همه احترام میگذاشت روحش شاد

  15. آمرزیده باشند. دو همراه ایشان چه کسانی بودند و چه سرنوشتی پیدا کردند؟

  16. نِمَ خوَئِیتیش چیتراو راتیوُ
    یادش گرامی باد .
    گوشتاسپ کوشانی از افغانستان

  17. خبر بدی بود. به امید اینکه پیگیری واقعی صورت بگیرد برای یافتن قاتل یا قاتلان.

  18. چرا باید جان و مال زرتشتی را عده ای به تباهی بکشند و مسیولین زرتشتی بعد از آن به فکر بیفتند.
    همین امرداد بر سر یکی از این مسیولین و شخص دیگر مدتها جدال کامنتی بود و دیدیم آن مسیول یک نهاد زرتشتی چه شد و با چه قومی جدا رفت.وقتی کوچکترین حقی از زرتشتی پایمال می شود این وظیفه بالا دستی ها که اختیارات دارند است که با قدرت و سرعت حلش کنند نه اینکه نشسته نگاه کنند و یا نوشداروی بعد مرگ سهراب بخواهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09