لوگو امرداد

موبد آرش کسروی در زادگاهش آرام گرفت

پیکر موبد آرش کسروی امروز با همراهی همکیشان کرمانی و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس در آرامگاه کرمان آرام گرفت.
این مراسم که امروز ۱۳ امرداد ماه ۱۳۹۹ خورشیدی برگزار شد با باشندگی گروهی از همکیشان کرمانی، سیروس نیکبخش، فرنشین انجمن زرتشتیان کرمان و دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس ، از ساعت ۹:۳۰ بامداد از  آتشکده کرمان آغاز شد و پیکر روانشاد موبد آرش کسروی در آرامگاه زرتشتیان کرمان به خاک سپرده شد.
بدلیل خطرناک بودن همه گیری ویروس کرونا، مراسم خاکسپاری با باشندگی شمار کمی از  همکیشان برگزار شد و انجمن زرتشتیان کرمان دلیل عدم حضور همکیشان را فراگیری ویروس کرونا اعلام کرد و از آگاهی رسانی و دعوت همگانی خودداری کرد.
اوستاخوانی و برگزاری مراسم آیینی روانشاد موبد آرش کسروی توسط موبد هومن فروهری انجام شد.
موبد آرش کسروی پس از ده سال که با خانواده به کالیفرنیا کوچ کرده بود و در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا به خویشکاری موبدی و برگزاری آیین‌ها می‌پرداخت، مهرماه سال گذشته برای شرکت در آیین سالگرد پدر خود روانشاد داریوش کسروی به کرمان بازمی‌گردد و برای پیگیری کارهای حقوقی انحصاروراثت در کرمان ساکن می‌شود. به گزارش فرنشین کل دادگستری استان کرمان به دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب آرش کسروی و تبدیل آن به دلار، مشاجراتی بین آرش کسروی و محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی، مباشر و محافظ موبد، در روز سه‌شنبه دوم امرداد 1399 خورشیدی پیش می‌آید و در پی آن محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی با ضربات وسیله‌ای شبیه به پیچ گوشتی اقدام به قتل آرش کسروی و شاهد قتل، فرحناز رفیعی کرده است. قاتل پس از انتقال اجساد به باغی در شهر ماهان دچار عذاب وجدان شده و خودکشی می‌کند.

 

17 18 19

1 14

2 1

3 1

4 1

5 1

6 1

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

فرتورها از مهنوش فرهمند است.

1719

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روحش شاد ، جایگاهش بهشت و نامش جاوید باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-03