لوگو امرداد

پیام «فزانا» درباره خبر به قتل رسیدن موبد آرش کسروی

fezzفدراسیون انجمن‌های زرتشتیان آمریکای شمالی (فزانا) درپی خبر به قتل رسیدن موبد آرش کسروی، موبد فعال جامعه‌ی زرتشتی در جنوب کالیفرنیا آمریکا، پیامی در این باره منتشر کرده است.
روانشاد موبد آرش کسروی پس از مهاجرت به آمریکا در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا خویشکاری موبدی و برگزاری آیین دینی را بر دوش داشت. از سال گذشته برای شرکت در آیین سالگرد درگذشت پدر خود شادروان داریوش کسروی و پیگیری حقوقی انحصار وراثت در کرمان سکونت گزید. موبد آرش کسروی نخستین روزهای امردادماه 1399 خورشیدی به همراه دو تن از دوستان خود که زرتشتی نبودند، توسط فرد و یا افرادی به قتل رسیده و پیکر بی‌جان آنان آدینه، سوم امردادماه در شهر ماهان کرمان پیدا می‌شود. اتحادیه انجمن‌های زرتشتیان آمریکای شمالی (فزانا) درباره‌ی رخداد این جنایت اندوه‌بار پیامی منتشر کرده است که ترجمه پیام را در ادامه می‌خوانید:
فزانا از شنیدن خبر قتل اندوهبار موبد آرش کسروی ، موبد فعال زرتشتی در آمریکا، که طبق گزارش خبرگزاری ایران (ایرنا) در روز آدینه ۲۴ جولای در شهر کرمان ایران رخ داده ، بسیار اندوهگین است. موبد کسروی رهبر مذهبی و عضو گرامی جامعه زرتشتی در جنوب کالیفرنیا بود.
فزانا از مقامات ایران درخواست دارد که به تحقیقات خود در مورد قتل موبد آرش کسروی و دو تن از همراهان ایشان، با سرعت، دقت و شفافیت، ادامه دهند. با وجود این که هیچ اقدامی قادر به برگرداندن او به خانواده و جامعه‌اش نیست، لازم است عدالت به سرعت در مورد عاملین قتل موبد کسروی و همراهانش اجرا گردد.
از طرف همگی اعضای انجمن فزانا، به خانواده و تمامی دوستداران ایشان، از صمیم قلب آرامش باد گفته، روانش گروثمان نشین باد .

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06