لوگو امرداد
گفت‌وگو با نوشین پشوتن مدیر دبستان

سال تحصیلی جدید؛ شیوه آموزش و آمار دانش‌آموزان جمشیدجم

جمشیدجم 1مدیر دبستان پسرانه جمشیدجم از برنامه‌ریزی آموزشی در سال تحصیلی جدید برپایه‌ی شرایط همه‌گیری کووید-19 و افزایش نام‌نویسی در پایه‌ی یکم و میان پایه خبر داد.
از اسفندماه سال گذشته، با اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر فراگیری کووید-19 در کشور  و گسترش این بیماری ناخوانده، تقریباً  چرخه‌ی آموزش کشور در سال تحصیلی گذشته ناقص شد. تعطیلی مدارس از نیمه‌ی اسفندماه، دانش‌آموزان را با خانه‌نشینی رو‌به‌رو کرد. کووید-19 دگرگونی شیوه‌‌ی آموزش را سبب‌ساز شد و در این زمینه نوآوری پدید آورد. وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» برگزاری کلاس‌های آنلاین را در پیش گرفت و با برگزاری آزمون آنلاین یا حضوری پرونده سال تحصیلی گذشته بسته شد. ولی همچنان سیستم آموزشی متاثر از فراگیری کووید-19 است. در گفت‌وگو با نوشین پشوتن، مدیر کارآزموده و با پیشینه‌ی دبستان پسرانه‌ی جمشیدجم، یکی از آموزشگاه‌های شش‌گانه‌ی زیرپوشش انجمن زرتشتیان تهران، از شیوه‌ی آموزش در سال تحصیلی 1400-1399 و آمار دانش‌آموزان جویا شدیم.

آموزش در سال تحصیلی جدید با شرایط کووید-19

نوشین پشوتن از برنامه‌ریزی آموزشی در سال تحصیلی پیش رو گفت: با برگزاری چند نشست مشورتی در آموزش و پرورش تصمیم بر این شد که آموزش در سال تحصیلی جدید با شرایط فراگیری کرونا در وضعیت زرد و یا قرمز برنامه‌ریزی شود. به این صورت که در شرایط قرمز کادر آموزشی و اداری در دبستان حاضر هستند و آموزش از راه دور از سامانه پیام‌رسان شاد انجام می‌شود. در شرایط زرد، در راستای رعایت فاصله‌گذاری، احتمال این است که دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم و به صورت دوره‌ای یک روز در میان و یا هفتگی در دبستان حاضر شوند. در این شرایط آموزگار از تدریس، فیلم تهیه کرده و برای دانش‌آموزانی که در خانه هستند فیلم آموزشی را ارسال می‌کند.
نوشین پشوتن، مدیر دبستان جمشیدجم با بیان این که درصدد تهیه‌ی مودم اینترنت پرسرعت برای سهولت در کار آموزش مجازی هستند، در ادامه از برنامه‌های پیش‌بینی شده گفت: در راستای شناسایی امکاناتی که دانش‌آموزان برای آموزش مجازی از آن بهره‌مند هستند برگه‌ی ارزیابی برای آنان ارسال شد تا شمار دانش‌آموزانی که از امکانات لازم برای آموزش مجازی بی‌بهره هستند را به دست آورده و برای آنان نیز برنامه‌ریزی انجام شود. همچنین این ارزیابی و برآورد امکانات، همکارانی که گوشی هوشمند مناسب ندارند و یا نصب سامانه‌ی پیام‌رسان شاد روی گوشی آنان امکان‌پذیر نیست، را شامل شد. سامانه‌ی پیام‌رسان «شاد» شبکه آموزشی دانش‌آموزی است با کاربرد گسترده که از سوی آموزش و پرورش برای آموزش مجازی و آنلاین تهیه شده است.

آمار دانش‌آموزان دبستان جمشیدجم

نوشین پشوتن از آمار نام‌نویسی دانش‌آموزان ورود جدید در پایه‌ی اول و میان‌پایه گفت: پیش از تابستان برای نام‌نویسی ورودی پایه‌ی اول آگاهی‌رسانی انجام و برگه‌ی نام‌نویسی بر روی تارنمای دبستان گذاشته شد. خانواده‌های دارای فرزند نوآموز پایه‌ی اول، با ورود به تارنمای دبستان جمشیدجم اطلاعات خود را به ثبت رساندند. دو روز در هفته برای حضور اولیا در دبستان و ارایه‌ی مدارک درخواستی به صورت انفرادی هماهنگی شد. پس از آن، دانش‌آموزان پایه‌ی یکم برای سنجش سلامت در سه روز نوبت‌دهی شدند. نام‌نویسی میان پایه به پایه‌ی بالاتر، خودکار انجام گرفت. با نام‌نویسی یک دانش‌آموز جدید، به پایه‌ی دوم و پایه‌ی پنجم افزوده شد. شمار دانش‌آموزان پایه‌ی اول در سال تحصیلی جدید با یک دانش‌‌آموز بیشتر نسبت به سال گذشته، 19 تن است. 14 دانش‌آموز پایه‌ی ششم فارغ‌التحصیلان دبستان هستند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09