لوگو امرداد

«همای عشق» تازه‌ترین اثر چکامه‌سرای زرتشتی

«همای عشق» نام تازه‌ترین اثر همایون همافرد، چکامه‌سرای زرتشتی است که از چند روز پیش فراروی علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این اثر، مجموعه‌ای از چکامه‌های(:اشعار) همایون همافرد در وصف زیارتگاه‌ها و جشن‌های ماهیانه زرتشتیان، مهر به اعضای خانواده، مهر به میهن و عشق است. همای عشق در چارچوب‌هایی چون غزل و مثنوی، در ۲۴۸ رویه از سوی انتشارات اندیشمندان یزد در مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی به چاپ رسیده است.

همایون همافرد، فرزند شاهویر، زاده‌ی شهر یزد است. وی می‌گوید از دوران دبستان انشای خوبی داشته و از ۱۳ سالگی چکامه‌سرایی را آغاز کرده است. در دوران دبیرستان بانو قبادی و در دوران دانشجویی موبد رستم شهزادی مشوق وی در زمینه چکامه‌سرایی بوده‌اند. او دارای مدرک فوق دیپلم طبیعی است و چکامه‌های وی در مجله‌ی فروهر چاپ شده است. همچنین در کتاب‌های «مشاهیر» و «راه زندگی» زندگی‌نامه و چکامه‌هایی از همافرد به چاپ رسیده است.

گفتنی است تا کنون از این چکامه‌سرای زرتشتی، دو کتاب دیگر با نام‌های «همای سعادت» و «همای نور» در زمستان ۱۳۹۴ خورشیدی از سوی انتشارات اندیشمندان یزد چاپ شده است. این کتاب‌ها نیز چکامه‌هایی در قالب غزل و زمینه‌هایی چون مهر و میهن و نیایشگاه‌ها و شهرهای ایران را دربر دارد.

همافرد در گفت‌وگو با امرداد درباره‌ی کارهای آینده‌ی خود گفت: «بنا است که سه کتاب خود را در یک دیوان گردآوری کنم به چاپ برسانم. پس از آن مجموعه چکامه‌هایی را با درون‌مایه‌ی عاشقانه در دست نوشتن دارم».

h

h

h

6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25