لوگو امرداد

بند چهار دستور مجمع و پیشنهاد هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران

1ز هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران در بند چهار دستور جلسه مجمع همگانی، پیشنهاد در زمینه‌ی مشارکت همکیشان در فرآیندهای تصمیم‌سازی و سرپرستی فعالیت‌های انجمن را مطرح می‌کند.

«برخی موارد در صلاحیت مجمع عمومی عادی»، گزینه‌ای است که در بند 4 دستور نشست مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران به همراه انجام موارد قانونی همچون بررسی و تصویب تراز و بیلان و انتخاب هیات بازرسان گنجانده شده است.
هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران دو پیشنهاد زیر را در مورد بند 4 دستور نشست مجمع ٢٨ شهریورماه ١٣٩٩ خورشیدی، طرح خواهد کرد:

١. با توجه به مجوز تشکیل‌ کمیسیون‌ها، مطابق بند ۳۵ اساسنامه، هیات مدیره می‌تواند از اعضای خارج از هیات مدیره در هرکمیسیون استفاده نماید.

٢. هیات‌مدیره می‌تواند برخی از اختیارات و مسوولیت‌های خود در سرپرستی و مدیریت موسسات زیرمجموعه انجمن (موضوع ردیف یک ماده ۱۸ اساسنامه انجمن) را بر پایه آیین‌نامه‌های مشخص به هیات‌مدیره‌های اجرایی، شامل برخی اعضای خارج از هیات مدیره انجمن، واگذار نماید.

توضیح کامل درباره بند 4 دستور جلسه‌ی مجمع همگانی، برگرفته از تارنمای انجمن زرتشتیان تهران چنین است:

«مجمع عمومی بالاترین رکن تصمیم‌گیری هر موسسه‌ای است و انجمن زرتشتیان تهران نیز از این اصل مستثنی نیست. برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نه تنها زمانی است برای انجام تکالیف قانونی، همچون بررسی و تصویب تراز و بیلان و انتخاب هیات بازرسان، بلکه فرصتی است برای هیات‌مدیره انجمن تا بتواند با اخذ برخی مصوبات از مجمع، پشتیبانی این بالاترین نهاد را برای برخی اقدامات خود بدست آورد.
در مجمع همگانی مورخ ٢٨ شهریور ١٣٩٩، هیات‌مدیره انجمن دو پیشنهاد ذیل را طرح خواهد نمود و امیدوار است تا مجمع با رای مثبت به آنها، برخی ابهامات را درخصوص راهکارهای پیش‌بینی شده در اساسنامه در مورد مشارکت همکیشان در فرایندهای تصمیم‌سازی و سرپرستی فعالیت‌های انجمن روشن نماید:
١. با توجه به مجوز تشکیل‌کمیسیون‌ها، مطابق بند ۳۵ اساسنامه، هیات‌مدیره می‌تواند از اعضای خارج از هیات‌مدیره در هرکمیسیون استفاده نماید.
٢. هیات‌مدیره می‌تواند برخی از اختیارات و مسوولیت‌های خود در سرپرستی و مدیریت موسسات زیرمجموعه انجمن (موضوع ردیف یک ماده ۱۸ اساسنامه انجمن) را بر پایه آیین‌نامه‌های مشخص به هیات‌مدیره‌های اجرایی، شامل برخی اعضای خارج از هیات‌مدیره انجمن، واگذار نماید.
بدون تردید این تصور که هیات‌مدیره یک‌ گردش انجمن به تنهایی قادر به مدیریت مطلوب تمامی موسسات زیرمجموعه انجمن و حل‌کامل تمامی مسائل انجمن بعنوان یک سازمان چندوجهی است، تصوری نادرست است. بسیاری از زیرمجموعه‌های انجمن از مجموعه‌های بزرگی مانند مجموعه مارکار تهران پارس و مجموعه آدریان بزرگ تا مکانی همچون باغ وقفی در اوسون، دارای ظرفیت‌های بسیار برای خدمت و استفاده همکیشان هستند، ظرفیت‌هایی‌که تاکنون از آنها کمتر استفاده شده است. بی‌گمان همکاری و یاری همکیشان علاقمند، در قالب هیات‌مدیره‌های اجرایی، می‌تواند راهکاری برای افزایش بهره‌وری و سودمندی این زیرمجموعه‌ها باشد. از سوی دیگر کمیسیون‌های انجمن، می‌توانند با حضور نخبگان و افراد باتجربه، جایگاه توانمندتری برای ارائه پیشنهادهای گره‌گشا و انجام فعالیت‌های موثر برای انجمن باشند.
متاسفانه سال‌هاست‌که از پتانسیل اعضای خارج از هیات مدیره درکمیسیون ها و مدیریت موسسات انجمن‌ کمتر استفاده شده است. یکی از دلایل این اتفاق، تفسیری از اساسنامه است‌که سرپرستی موسسات زیرمجموعه انجمن و همچنین‌ کمیسیون‌های انجمن را به اعضای هیات‌مدیره انجمن محدود می‌کند و متاسفانه مدیریت انجمن براساس این تفسیر، در طول سال‌های نسبتا طولانی، مطالبه و نیاز تشریک مساعی و آرای سایر همکیشان خارج از هیات مدیره در انجمن زرتشتیان تهران را کمرنگ و بی‌رنگ‌کرده است.
تصویب دوبند پیشنهادی فوق، درواقع امکان این تفسیر مشکل‌ساز را از بین می‌برد. به بیان دیگر درصورت تصویب این پیشنهادها توسط مجمع، هم هیات‌مدیره‌ها به‌روشنی اختیار خواهند داشت تا از دیگر همکیشان در انجام امور انجمن استفاده نماید و هم این پیام به اعضای خارج از هیات‌مدیره انجمن خواهد رسیدکه می‌توانند و آماده باشند تا در مدیریت بخش‌ها و حل مسائل انجمن همازور و همراه گردند».

یادآور می‌شود؛ مجمع همگانی عادی (نوبت دوم) روز اردیبهشت امشاسپند و مهرماه، برابر با آدینه 28 شهریورماه 1399 خورشیدی از ساعت ۱۷ در حیاط دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران برگزار خواهد شد.

دستور جلسه مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران بدین‌گونه است:

۱- استماع گزارش هیات مدیره و بازرسان قانونی انجمن.
۲- تصویب تراز و بیلان منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۸.
۳- انتخاب بازرسان (۳ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل).
۴- برخی موارد که در صلاحیت مجمع عمومی عادی می باشد.

داوطلبان احراز سمت بازرس می توانند تا 27 شهریورماه با در دست داشتن اصل شناسنامه وکارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران و ارائه دو قطعه عکس در ساعات اداری به دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران مراجعه و نام‌نویسی کنند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. در این بیخبری واوضاع کرونا چه تصمیماتی گرفته شد و چه اتفاقاتی افتاد و کی همکیشان ازاین موضع باخبر شوند خدا داند

  2. با سپاس از انجمن زرتشتیان تهران برای این دو پیشنهاد اولیه در مورد کمیسیون ها و نیز هیات مدیره های اجرایی. امیدوار باید بود که اعضا با حضور و اعلام نظر در روز مجمع همگانی راه را برای گفتگوی بیشتر و ارائه طرح برای این پیشنهادها هموار سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09