لوگو امرداد
بخش 1

روند سازماندهی هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی

همزمان با برگزاری هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی (8WZYC) در تابستان 2023 به میزبانی فاند تراست زرتشتیان اروپا (ZTFE) در انگلستان، یک تیم اختصاصی از جوانان داوطلب، کارهای اولیه را برای برنامه‌ریزی و سازماندهی آغاز کرده‌اند. به عنوان بخشی از سری مقالات، ما دیدگاه‌های تیم سازماندهی کنگره را به اشتراک خواهیم گذاشت.

برای کسانی که ممکن است من را نمی‌شناسند، نام من شازنین منشی است. پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی حقوق LLB از کالج کینگ لندن، من به عنوان مشاور CEO و رئیس سازمان خدمات مالی ، یک سازمان جایگزین حل اختلاف مستقر در Canary Wharf لندن کار می کنم. در اوقات فراغت، من از رقصیدن باله تا سالسا، نواختن پیانو و آواز خواندن در گروه کر لذت می‌برم!

من به عنوان جوان‌ترین عضو کمیته مدیریت ZTFE ، از شش سال گذشته کلاس‌های آموزش دینی ماهیانه کودکان خیلی کوچک زرتشتی (XYZ) را اداره می‌کنم، به مدت پنج سال به عنوان رئیس جوان زرتشتی فعالیت داشتم و همچنان سازمان را اداره می‌کنم.
علاقه اصلی من در زندگی ایجاد تغییری مثبت در جامعه‌ی ارزشمند زرتشتیان با گردهم آوردن جوانان است. بزرگ شدن در جامعه‌ای دور از وطن به طور طبیعی چالش‌های خاص خود را برای ما به عنوان نسل اول و دوم مهاجران به همراه دارد. با این وجود ، جامعه ما طی دهه‌ها به دلیل سخت‌کوشی و تعهد همه کسانی که خدمات خود را ارائه کرده‌اند ، قدرت خود را در انگلستان افزایش داده است. من بسیار افتخار می‌کنم که امروز یک جوان زرتشتی در انگلستان هستم. به عنوان عضوی از جامعه پر جنب‌و‌جوش زرتشتی، با روحیه‌ی قوی (و شخصیت‌های متفاوت) احساس تعلق و شادی قوی دارم. شرکت در هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی به امید اینکه بتوانیم چراغ دین زرتشتی را برای نسل‌های آینده روشن نگه داریم یک لذت و افتخار است.
اولین تجربه من در کنگره، در ششمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی در نیوزیلند در سال 2015 بود ، جایی که من بسیار افتخار می کردم که نماینده جوانان انگلستان به صورت سخنران در مورد این موضوع هستم که چگونه جوانان امروز از زرتشتی بودن خود احساس غرور می‌کنند. اخیراً در جولای 2019 ، از من برای سخنرانی در پنل زنان و پنل خدمات اجتماعی در هفتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی در لس‌آنجلس دعوت شد. این امر همچنین باعث شد که بی بی سی برای یک مستند رادیویی خدمات جهانی مرا دعوت کند که یک تجربه عالی بود!
کنون که در دو کنگره جوانان شرکت کرده‌ام، می توانم بگویم که زندگی کردن، غذا خوردن و بودن با 500 نفر از جوانان زرتشتی واقعاً یک تجربه خاص بود که برای من به یادماندنی خواهد بود – مانند هاگوارتز اما برای جوانان زرتشتی! این مانند “نوعی جادو” از زبان فِرِدی است. به عنوان بخشی از تجربه‌ای که داشته‌ام، می‌توانم ذکر کنم کشور میزبان فرهنگ و میراث خود را از یادگیری Hakka در نیوزیلند تا جشن 4 ژوئیه در لس‌آنجلس با ما به اشتراک گذاشت.
چشم‌انداز ما برای هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی در انگلستان، ایجاد دوستی‌های جهانی پایدار و محکم، پرورش طرح‌های مشترک جهانی و ساختن آینده دین‌مان است. به عنوان مسوول جایگاه هشتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی ، نقش من یافتن بهترین محیط و فضا برای دستیابی به چشم‌اندازمان و ایجاد این میراث قوی است. معیارهای کلیدی ما برای جایگاه عبارت هستند از نزدیک بودن به فرودگاه، امکانات اقامتی و کنفرانس برای حداکثر 500 نفر، امکانات غذاخوری و تفریحی و اطمینان از اینکه آن مرکز از منابع سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند. مشتاق هستیم مکانی را پیدا کنیم که کاملاً انگلیسی باشد – دوست داریم شرکت‌کنندگان زیبایی‌های طبیعی ، معماری و تاریخ باستانی را که کشور ما ارائه می دهد تجربه کنند!
جستجو برای یافتن جایگاه مناسب با تحقیق در مورد مکان های احتمالی از هتل‌ها تا خوابگاه‌های دانشگاه (و حتی کاخ باکینگهام!)، ارسال نامه‌هایی برای توضیح اینکه چه کسی هستیم و به دنبال چه هستیم، به دست آوردن پاسخ‌های مربوطه و ارائه یافته‌های من به همکاران اعضای کمیته آغاز شد. پیشرفت تاکنون خوب بوده است و اکنون در مرحله بازدید از جایگاه‌های احتمالی با هدف مذاکره درمورد نرخ مالی هستیم. من و تیم فوق‌العاده‌ام به عنوان رییس پیشین جوانان زرتشتی (Young Zoroastrian Chair) طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های سرگرم‌کننده، برنامه‌های منظم و سفر را برای جوانان و همچنین جامعه وسیع‌تر ترتیب داده‌ایم. من از تجربیات و مهارت‌های خودم در جستجوی جایگاه مناسب استفاده کرده‌ام؛ از مهارت‌های رهبری و سازماندهی رویدادها گرفته تا مذاکره و ایجاد روابط قوی با مخاطبین اصلی.
یکی دیگر از مواردی که به جستجوی جایگاه مرتبط است، تهیه غذا می‌باشد. غذا برای همه زرتشتیان بسیار مهم است و همه می‌دانند! ما همکاری نزدیکی با محل برگزاری و همچنین دیگر تهیه‌کنندگان غذا از بیرون خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که شرکت‌کنندگان ما غذاهای لذیذ سنتی را تجربه می‌کنند و همه به خوبی غذا می‌خورند!
جستجوی جایگاه برگزاری کنگره تجربه فوق‌العاده‌ای بوده است که من از آن لذت می‌برم. عضویت در کمیته‌ی کنگره فرصتی است که یک بار در زندگی رخ می‌دهد و من از کار کردن در کنار تیم دوست داشتنی لذت می‌برم که داوطلب و آماده هستند تا کنگره برای همه به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل شود. به امید دیدار همگی در 2023 لندن!

 

ASHA Centre 2015 1 Shazneen photo Shazneen Photo 1

فرتورها رسیده است .

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19