لوگو امرداد

فراخوان کانون دانشجویان زرتشتی؛ اهدای خون، قطره زندگی‌بخش

اهدای خون کانون دانشجوی زرتشتیهموندان کانون دانشجویان زرتشتی، همکیشان را به اهدای خون در روز نهم مهرماه، «روز اهدای خون پیروان ادیان الهی» در تقویم سازمان انتقال خون، فراخوانده‌اند.

امسال، سازمان انتقال خون روز نهم مهرماه، زادروز زنده‌یاد مینا ایزدیار، بانوی دانشمند زرتشتی، را به عنوان روز اهدای خون پیروان الهی نامگذاری کرده است. به این مناسبت، کانون دانشجویان زرتشتی، همکیشان را به اهدای خون، این قطره‌ی زندگی‌بخش دعوت کرده است.

هموندان کانون دانشجویان زرتشتی یادآوری کرده‌اند که در وضعیت کنونی و پایداری ویروس کرونا، بیماران و افراد نیازمند به خون، بیش از پیش به یاری اهداکنندگان خون نیازمند هستند، چرا که در شرایط روزهای کرونا، با وجود نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های آن، میزان مشارکت مردم در اهدای خون کمتر شده است. می‌توان با رعایت نکات بهداشتی، در یاری‌رسانی به هم‌میهنان خود کوشید.

سال‌های گذشته هموندان کانون دانشجویان زرتشتی و همکیشان، برای اهدای خون، به صورت گروهی همراه می‌شدند. امسال به شوند همه‌گیری ویروس کرونا و در راستای رعایت شیوه‌نامه‌ی بهداشتی، گروهی به مرکز اهدای خون نخواهند رفت تا در حد امکان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

همکیشان چنانچه خواهان همیاری در اهدای خون هستند، می‌توانند چهارشنبه 9 مهرماه 1399 خورشیدی ساعت 17 با به همراه داشتن کارت ملی به مرکز اهدای خون در خیابان وصال تهران بروند.

زنده‌یاد مینا ایزدیار، بنیان‌گذار انجمن تالاسمی ایران، واپسین روزهای بهار 1392 خورشیدی، پس از 64 سال زندگی پربار دیده از جهان فروبست. زندگی‌نامه زنده‌یاد دکتر مینا ایزدیار را از اینجا بخوانید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05