لوگو امرداد
اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس برگزار کرد

آیین گرامیداشت خانواده‌های جانسپاران و ایثارگران زرتشتی در شیراز

آیین سه‌شنبه‌های تکریم فارس به گرامیداشت جایگاه خانواده‌های جانسپاران، جانبازان و ایثارگران زرتشتی در شیراز اختصاص یافت.

سه‌شنبه‌ای که گذشت، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس و هیات همراه در باغ وقفی انجمن زرتشتیان شیراز، جایگاه والای خانواده‌های جانسپاران و ایثارگران زرتشتی گرامی داشته شد. در این آیین از پرویز گشتاسبی، برادر شهید جمشید گشتاسبی، خشایار سرایی، فرزند جانباز شهید پرویز سرایی، سهراب ماوندادی و خسرو قدس، از رزمندگان دوران دفاع مقدس سپاسداری شد.

به گزارش برگرفته از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس، خسرو قدس، فرنشین کنونی انجمن زرتشتیان شیراز و از یادگاران دوران دفاع مقدس در این دیدار از حضور خود در جبهه‌ها و از فضای بدون تبعیض و یکپارچگی برای دفاع از میهن سخن گفت. وی افزود: در آن دوران همه مردم از هر قوم و دین و مذهبی، دست در دست هم گذاشته بودند تا از آب و خاک میهن خویش دفاع کنند. این همبستگی مردمی، از درخشان‌ترین دوران تاریخ است. فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز در ادامه به خدمات فرهنگی زنده‌یاد افلاطون سهرابی اشاره کرد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این دیدار که در باغ وقفی انجمن زرتشتیان شیراز انجام شد از یکپارچگی مردم ایران از هر قوم و دین برای دفاع از کشور سخن گفت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با گرامی‌داشت یاد جانسپاران و ایثارگران زرتشتی از زنده‌یاد افلاطون سهرابی، فرنشین پیشین انجمن زرتشتیان شیراز که روزهای آغاز سال 99 درگذشت، به نیکی یاد کرد و گفت: سهرابی، انسانی نیک‌اندیش و بزرگوار بودند که در زندگانی خویش برای رشد فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی در فارس، تلاش‌های بسیاری کرد و یاد او در تاریخ فارس ماندگار خواهد ماند.

سه‌شنبه‌های تکریم از آیین‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌کند تا به خانواده‌های جانسپاران، جانبازان و ایثارگران راه‌میهن در دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس ارج نهاده شود. این آیین سه‌شنبه هشتم مهرماه 1399 خورشیدی، با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور مدیرکل، کرامت‌الله یزدانی، مسوول امور ایثارگران و داریوش مهرابی، مسوول امور ادیان توحیدی این اداره کل در باغ وقفی انجمن زرتشتیان شیراز برگزار شد.

انجمن شیراز 1 انجمن شیراز 2 انجمن شیراز 3 انجمن شیراز 5

فرتورها برگرفته از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس است.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-15