لوگو امرداد

یک ایرانی‌تبار زرتشتی؛ سرپرست موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

مایک ایرانیفدراسیون جهانی وزنه‌برداری با انتشار بیانیه‌ای از برگزیده شدن دکتر مایک ایرانی، ایرانی‌تبار زرتشتی، به عنوان سرپرست موقت این فدراسیون خبر داده است.
مایک ایرانی از بریتانیا برای دوره‌‌ی کوتاهی، تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی در ماه مارچ سال 2021 ،  ریاست IWF را بر دوش خواهد داشت. دکتر مایکل شهریار ایرانی زاده‌ی بمبئی در کشور هندوستان است، وی سال‌ها در بریتانیا زندگی کرده و نماینده‌ی این کشور در هیات اجرایی فدراسیون جهانی است. با گماردن مایک ایرانی در این سمت، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از بامداد روز سه‌شنبه 22 مهرماه 1399 خورشیدی تا شب پنج‌شنبه 24 مهرماه سه رئیس موقت را تجربه کرده است. دکتر ایرانی با عضویت در کمیسیون پزشکی از سال 1992 وارد ساختار IWF شده و پس از نزدک به 20 سال حضور در این کمیته به عضویت هیات اجرایی این فدراسیون در آمده و از سال 2013 در این سمت کارآمد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، 25 مهرماه 1399 خورشیدی؛ دکتر ایرانی، رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و رییس پیشین کمیته‌ی ضد دوپینگ این فدراسیون بود که تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی مبارزه با دوپینگ و حفاظت از رفاه ورزشکاران دارد. او پس از پذیرش این سمت گفت: «من از هیات اجرایی سپاس‌گزارم که ریاست موقت فدراسیون جهانی را به من سپرد؛ من قصد ندارم در آینده به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی شرکت کنم و به همین دلیل می‌توانم به طور کامل روی اصلاحاتی که منجر به برگزاری یک کنگره روشن و شفاف می‌شود، تمرکز کنم.»
او همچنین در ادامه افزود:« من مطمئنم که می‌توانیم به یک برنامه اصلاحی برسیم؛ همچنین به عنوان یک نشانه دلگرم‌کننده، من خوشحالم که یادآور شوم هیات اجرایی فدراسیون جهانی تصمیم گرفته که توافق ما را با آژانس بین‌المللی آزمایش برای دوره بعدی المپیک تا سال 2024 تمدید کند که این به ما امکان ادامه همکاری موفقیت‌آمیز را می‌دهد. آژانس بین‌المللی آزمایش فعالیت ضد دوپینگ فدراسیون جهانی را مدیریت کرده است.»
گفته می‌شود دکتر ایرانی از ایرانی‌تبارهای زرتشتی هند است که تابعیت بریتانیایی هم دارد و از اعضای قدیمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است. او چهارمین مدیر فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در کمتر از ۹ ماه است.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30