لوگو امرداد

چرا دروغ می‌گوییم؟ تازه‌ترین نوشته بهنام مرادیان

بهنام مرادیان چرا دروغ می گوییم؟چرا دروغ می‌گوییم؟ تازه‌ترین کتاب بهنام مرادیان با نگاهی به ریشه‌های اجتماعی، روانی و زیستی دروغ، به بازار کتاب آمد.

کتاب «چرا دروغ می‌گوییم» تازه‌ترین کتاب به قلم بهنام مرادیان، نویسنده و دبیرگروه پیشین هفته نامه‌ی امرداد است که به بررسی ریشه‌های عصب‌شناختی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی پدیده‌ی دروغ در مقیاس فردی و اجتماعی می‌پردازد.

مرادیان در این کتاب، پس از تعریف مفهوم دروغ در روابط اجتماعی و مرزبندی مفهومی آن، به این موضوع می‌پردازد که چه چیزی موجب می‌شود انسان‌ها بر خلاف همه جانداران دیگر، این توانایی را داشته باشند که دروغ بگویند. در این بخش ساختار مغز انسان و تفاوت‌های آن با نزدیک‌ترین خویشاوندان ژنتیکی ما یعنی انواعی از میمون‌ها بررسی می‌شود.

در بخش بعد، عصب‌شناسی دروغ بررسی می‌شود. یعنی زمانی که یک فرد دروغ می‌گوید چه فرایندی در مغز او رخ می‌دهد و کدام بخش‌ها از مغز یک فرد، درگیر فرایند تولید دروغ می‌شود. در اینجا بر پایه‌‌ی مقالات علمی-پژوهشی حوزه‌ی عصب‌شناسی چاپ شده در مجله‌های علمی جهان، نشان داده می‌شود که فرایند دروغگویی، از دید تکاملی، کاری دشوار و انرژی‌بر برای مغز ماست و از دید زیستی (بیولوژیک)، مغز انسان راستگویی را ترجیح می‌دهد. اما در اثر عوامل روانی و اجتماعی به استفاده از مکانیزم دروغ روی می‌آورد.

در فصل بعد، همین عوامل روانی و اجتماعی که موجب می‌شود افراد دروغ بگویند بررسی می‌شود و توضیح داده می‌شود که طی چه فرآیندی، هر کدام از این عوامل موجب تشدید و گسترش دروغ در جامعه می‌شود.

در آخرین فصل به راهکارهایی پرداخته می‌شود که نظام آموزش‌وپرورش و تربیت اجتماعی یک جامعه، می‌تواند با اجرای آنها، جلوی گسترش دروغ را به عنوان یک آسیب اجتماعی بگیرد.

کتاب چرا دروغ می‌گوییم؟ با همکاری نشر بَرسَم، دومین ناشر زرتشتیان در ۹۸ رویه و قیمت 32 هزار تومان به بازار کتاب آمد.

دوست‌داران برای خرید کتاب «چرا دروغ می‌گوییم»، می‌توانند با دفتر امرداد به شماره‌ی 88325331 و 888824806 تماس بگیرند.

پیوند (:لینک) فروش اینترنتی کتاب  چرا دروغ می‌گوییم؟

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30